18 december 2023 - Haacht

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5283
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

18 december 2023 - Haacht

Bericht door overweg13 »

We stapten een dikke 9 km in Haacht, o.a. langs de Dijle. Ondanks de brand op lijn 25 konden we onze dag afwerken met 6 treinen en één gemiste aansluiting, die vermoedelijk trouwens niets met de brand te maken had. Lees het op http://blog.seniorennet.be/overweg13/ar ... ID=2576656.

Veel kijk- en leesplezier.
Met vriendelijke groet

overweg13
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: 18 december 2023 - Haacht

Bericht door Lukas »

Hoi,

overweg13,

Bedankt voor je mooi verslag!! De brug op de 1ste foto is inderdaad recent gebouwd en in gebruik genomen.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
jan_olieslagers
Berichten: 3520
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: 18 december 2023 - Haacht

Bericht door jan_olieslagers »

Hehe, beste Vic, het lijkt wel alsof u genadeloos al mijn oude verblijfplaatsen afjaagt, maar het zal wel toeval zijn , zekerst... :)

Na mijn huwelijk woonde ik eerst eventjes in het Waasland, maar heb dan met madam gebouwd in Puurs - en zij woont daar nog steeds, en mijn kroost ook, min of meer - en mijn zoon werkt nu in Bornem.

Zelf ben ik na enige omzwervingen in Haacht terechtgekomen, heb zelfs muziek gespeeld bij het harmonieke van Sint Adriaan - niet Sint Adriaans, dat is een tikfoutje van u - ook al heeft dat niet lang geduurd.

En jawel, langsheen de Dijle is het landschap zeer fraai, ik fietste al eens graag naar de Aldi in Tremelo (liever dan naar die van Haacht ook al was daar helemaal nix mis mee, wel integendeel) om onderwijl van de goeie lucht en het schone uitzicht te genieten, de kuddes wielerterroristen in koop nemende.

De geschiedkundigen moge het interesseren dat het gefotografeerde kapelleke van Sint Adriaan aan een aloude driehoekige dries ligt, wellicht gaat dat terug tot op Frankische tijden.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5283
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: 18 december 2023 - Haacht

Bericht door overweg13 »

Nog even melden dat er op dit ogenblik in Kampenhout een tentoonstelling loopt over de tram die Brussel via Kampenhout met Haacht verbond.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie