17 mei 2023 Kapellen - Luchtbal (Via Brabantica)

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5267
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

17 mei 2023 Kapellen - Luchtbal (Via Brabantica)

Bericht door overweg13 »

We stapten een kleine 11 km langs de niet zo fantastische Via Brabantica van Kapellen naar Luchtbal. Vier treinen volstonden deze keer. Je leest het op http://blog.seniorennet.be/overweg13/ar ... ID=2543547.

Veel kijk- en leesgenot.
Met vriendelijke groet

overweg13
JonasV91
Berichten: 140
Lid geworden op: 12 mei 2023, 23:44

Re: 17 mei 2023 Kapellen - Luchtbal (Via Brabantica)

Bericht door JonasV91 »

Waarvoor staat TWQ?
Ik krijg ofwel luchtafweer ofwel The Washington Quarterly te zien maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat dit incorrect is.

Hah, lol, die treinen die uitvallen bij gebrek aan personeel. Surprise.
Dan willen ze het treinaanbod vergroten :lol:
Dat terzijde.

Hoe gaat het met die vernieuwde stellen?

Ben niet van die regio maar ik heb de indruk dat er wel wat pareltjes te zien zijn aldaar.
Ben hier eerder aanwezig geweest onder "swfjvh".

Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5267
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: 17 mei 2023 Kapellen - Luchtbal (Via Brabantica)

Bericht door overweg13 »

TWQ staat voor tragewegenquotiënt, het is m.a.w de verhouding tussen wegen waar geen gemotoriseerd verkeer toegelaten is en de wegen waar dat wel mag. Veelal gaat het over onverharde veldwegen, voetwegen verhard of niet, jaagpaden.
Wat de vernieuwde stellen betreft: stilaan zijn we aan het interieur gewend geraakt en ook aan de zetels type M6. Er is op hgbtf al zware kritiek geweest op de renovatie omdat het weggegooid geld zou zijn maar gisteren hebben we met corona in het achterhoofd toch maar gekozen voor het vierledige stel i.p.v het klassiekje dat ook mee reed, vanwege de ruimte. Ik zou natuurlijk niet zo van de rit genoten hebben, mocht het buiten 26 geweest zijn en ik mag niet denken aan buitentemperaturen van 36...
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie