15 februari 2023 -Aubel - Dalhem (GR563)

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

15 februari 2023 -Aubel - Dalhem (GR563)

Bericht door overweg13 »

We stapten 18 km van Aubel tot Dalhem, een tamelijk zware tocht met de stegeltjes (weidepoortjes) in de hoofdrol. Vijf treinen en twee bussen zorgden voor de rest. Zie http://blog.seniorennet.be/overweg13/ar ... ID=2528265.

Veel kijk- en leesplezier.
Met vriendelijke groet

overweg13
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: 15 februari 2023 -Aubel - Dalhem (GR563)

Bericht door Paul »

Dag Vic,

Dank je wel weeral voor het interessante verslag van je wandeling in het mooie Land van Herve, de geboortestreek van mijn vader (° Teuven 8 juni 1913). De video waar je naar verwijst (La ligne vicinale Liège-Blégny-Barchon-Warsage) met beelden uit 1964 is een bijzonder interessant historisch document, met de NMVB-stoomloc én ART die elkaar kruisen in het station van Mortroux... Het voormalige restaurant daar vlakbij, dat op de video even in beeld komt, is nu een grote, mooie en goed ingerichte vakantiewoning voor 14 personen, we verbleven er vorige zomer met onze kinderen en kleinkinderen, de sporen van de voormalige buurtspoorlijn liggen er nog vlakbij en je kunt ze volgen tot voorbij de tunnel van Dalhem. We beleefden er een zeer geslaagde vakantie.
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: 15 februari 2023 -Aubel - Dalhem (GR563)

Bericht door overweg13 »

Dag Paul
Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad een erg mooie streek en al die paadjes (vaak compleet onzichtbaar) door de weiden geven een speciaal cachet aan deze tocht. We hebben die bewust nu gestapt (zoals de vorige uit Aubel trouwens), om te vermijden dat we door weiden met koeien moesten. Dat is perfect gelukt. Zelf ben ik er niet bang voor, maar mijn vrouw probeert het toch te vermijden.
Ik lees hoe je vakantie top was en ik kan me dat best voorstellen. Volgend jaar staat het vervolg tussen Dalhem en Saive op het programma. We zullen dan gedeeltelijk de oude trambedding volgen.

Vic
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie