7 februari 2023 - La Bruyère en Beauvechain

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

7 februari 2023 - La Bruyère en Beauvechain

Bericht door overweg13 »

We volgden 2 wandelingen uit een folder van 1983 in La Bruyère en Beauvechain, samen goed voor 15.5 km. Je leest het allemaal op http://blog.seniorennet.be/overweg13/ar ... ID=2527016.

Veel kijk- en leesplezier.

Vic
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: 7 februari 2023 - La Bruyère en Beauvechain

Bericht door Portbou »

in Halle wordt al maandenlang elektronisch geafficheerd dat aan de perrons van de TEC de komende uren geen bus komt. Voor meer info wordt de reiziger verwezen naar de site van … De Lijn. Veel succes ermee!
Wat we zelf doen doen we beter... en wat een ander doet verzwijgen we.

Wat een raar land zijn we toch.
joverwimp
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: 7 februari 2023 - La Bruyère en Beauvechain

Bericht door joverwimp »

Portbou schreef: 10 feb 2023, 22:46
in Halle wordt al maandenlang elektronisch geafficheerd dat aan de perrons van de TEC de komende uren geen bus komt. Voor meer info wordt de reiziger verwezen naar de site van … De Lijn. Veel succes ermee!
Wat we zelf doen doen we beter... en wat een ander doet verzwijgen we.

Wat een raar land zijn we toch.
Is dat een electronisch bord van De Lijn? Dan kan je De Lijn contacteren. Misschien is de verbinding met de TEC onderbroken.
Volgens de site van de TEC rijden de lijnen 114 en 116 vrijwel normaal, tot Halle station dus.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: 7 februari 2023 - La Bruyère en Beauvechain

Bericht door overweg13 »

Het is inderdaad De Lijn die daar voor de elektronische info zorgt. Maar blijkbaar tellen de 3 TEC-lijnen 114, 116 en 471 niet mee. Ze worden nochtans ook veel door Vlamingen gebruikt, omdat ze wijken als Essenbeek, Hondzocht en de deelgemeente Lembeek bedienen. Ik heb trouwens ook de indruk dat Aribus voor de TEC-lijnen niet meer werkt. Niet dat dit veel uitmaakt, er wordt toch geen rekening mee gehouden.
Met vriendelijke groet

overweg13
joverwimp
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: 7 februari 2023 - La Bruyère en Beauvechain

Bericht door joverwimp »

overweg13 schreef: 16 feb 2023, 09:35 Het is inderdaad De Lijn die daar voor de elektronische info zorgt. Maar blijkbaar tellen de 3 TEC-lijnen 114, 116 en 471 niet mee. Ze worden nochtans ook veel door Vlamingen gebruikt, omdat ze wijken als Essenbeek, Hondzocht en de deelgemeente Lembeek bedienen. Ik heb trouwens ook de indruk dat Aribus voor de TEC-lijnen niet meer werkt. Niet dat dit veel uitmaakt, er wordt toch geen rekening mee gehouden.
Ik stelde de vraag aan De Lijn. Zoals verwacht:
"De Lijn beschikt enkel over informatie van haar eigen lijnen. De TEC is een andere vervoersmaatschappij. Wij beschikken niet over hun gegevens en kunnen niet in hun softwaresystemen. Daarom is het niet mogelijk om realtime-informatie te vertonen van de TEC."
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: 7 februari 2023 - La Bruyère en Beauvechain

Bericht door overweg13 »

Graag twee opmerkingen daarbij: 1. tot voor enkele maanden kon dat dus blijkbaar wel - 2. de weergegeven tekst is misleidend, want er komen wel bussen in de komende twee uur.
Met vriendelijke groet

overweg13
Paul
Berichten: 1288
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: 7 februari 2023 - La Bruyère en Beauvechain

Bericht door Paul »

joverwimp schreef: 17 feb 2023, 16:01Ik stelde de vraag aan De Lijn. Zoals verwacht:
"De Lijn beschikt enkel over informatie van haar eigen lijnen. De TEC is een andere vervoersmaatschappij. Wij beschikken niet over hun gegevens en kunnen niet in hun softwaresystemen. Daarom is het niet mogelijk om realtime-informatie te vertonen van de TEC."
De realtime info van de TEC is toch vrij beschikbaar voor iedereen? Via de app van de TEC zelf, via Haltelink, en wellicht via nog veel andere kanalen. Waarom zou De Lijn daar dan niet aankunnen? Het is gewoon onwil denk ik...
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: 7 februari 2023 - La Bruyère en Beauvechain

Bericht door Shrek »

Ik heb hier even wat uitgekuist, laat het nu maar terug gaan over Beauvechain en omstreken.
Plaats reactie