15 april 2022 - Wiers

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

15 april 2022 - Wiers

Bericht door overweg13 »

Je hoeft niet meteen in paniek te slaan als je Wiers niet zo direct kunt situeren: het is een deelgemeente van Péruwelz, in een appendix-achtig aanhangseltje dat je op de kaart van België moeiteloos kunt herkennen. Vier treinen en twee bussen brachten ons probleemloos heen en terug. Je kunt het allemaal nalezen op http://blog.seniorennet.be/overweg13/ar ... ID=2473515.

Veel kijk- en leesplezier.
Met vriendelijke groet

overweg13
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: 15 april 2022 - Wiers

Bericht door jan_olieslagers »

Hehe, die streek is me een beetje bekend, er waren daar nog betaalbare huizen te koop! maar ik heb het uiteindelijk toch opgegeven en laat België weldra achter me, met spoorbedrijf en koningshuis en frietkoterij en alles erop en eraan. Opmerkelijk ook het station (nuja, de halte) van Callenelle, wellicht het minst bediend van alle in België, ik denk niet dat ze aan 30 treinen per week komen. Er gaat een ongelofelijke rust uit van de kanalen in die buurt, ooit aangelegd om de zware industrie van de Borinage te bedienen, vooral afvoer van steenkool, maar nu compleet uitgestorven, op wat pleziervaart na.

En Bon-Secours is een soortement van plaatselijk Scherpenheuvel, maar ook al helemaal leeggebloed. Droevig om daar zoveel huizen, winkels, horeca te zien leeg staan, te koop, verkommerend.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: 15 april 2022 - Wiers

Bericht door overweg13 »

Ja, verkommerd kun je wel stellen. Ook opvallend: het aantal alcoholisten dat zich hier rond de middag al te buiten gaat aan goedkope bieren en er navenant bij loopt. Dat resulteerde o.a. in een omgevallen en leeggelopen bierbuik in de bus, maar geen nood, hij had er nog enkele in voorraad.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie