TEE treinstel (NS / SBB) Amsterdam

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

TEE treinstel (NS / SBB) Amsterdam

Bericht door Meesterpeter »

TEE treinstel transport

Ondanks dat er al wat eerder bewegingen waren waar te nemen zal vrijdag 20 augustus 2021 de boeken in gaan als de dag van het verplaatsten van het TEE treinstel, welke maar liefst 10 jaren stond weg te roesten op de Dijksgracht, van de Amsterdamse Watergraafsmeer naar de Zaanstraat.
Op de Zaanstraat zullen de komende dagen de rijtuigbakken (definitief ?) van de rails worden getild waarna de vijf rijtuigen naar het NTM (Nederlands transport Museum) te Nieuw-Vennep worden overgebracht. Wat de toekomst zal zijn voor dit historische treinstel zal de tijd uitwijzen........

Hoog tijd dus om, nu het nog kon, even een fotostopje te maken op de Watergraafsmeer, voor een paar laatste foto's van het TEE treinstel in spoorse sferen.

Uw verslaggever ter plaatste, Peter Eradus

(Voor meer foto's van het treinstel op de Amsterdamse Watergraafsmeer: https://www.spoorforum.nl/spoorforum/ph ... 318#p59318 )
IMG_8152-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
4017-4018
Berichten: 588
Lid geworden op: 13 jul 2020, 21:28
Locatie: Antwerpen

Re: TEE treinstel (NS / SBB) Amsterdam

Bericht door 4017-4018 »

Waarom hebben ze hem eigenlijk naar Niew-Vennep gebracht? Waarom niet naar het "Spoorweg Museum"?
Ciao Ciao
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: TEE treinstel (NS / SBB) Amsterdam

Bericht door Meesterpeter »

Het Spoorwegmuseum heeft het aanbod om de hele TEE trein over te nemen afgeslagen omdat voor hen het project te groot en te kostbaar is. Daarom is het geheel vervolgens aan het NTM aangeboden die op hun beurt hebben gezegd dit treinstel niet verloren zouden zien gaan en dus het l aanbod geaccepteerd.

De vrienden van het NSM in Utrecht hebben in eerste instantie aangeboden twee bakken over te nemen en in samenwerking met de stichting TEE voor restauratie te zorgen. In een 'tegenbod' heeft de stichting aangeboden dat de vrienden alle bakken over konden nemen. Echter het spoorwegmuseum kan zo'n grote en miljoenen kostende restauratie nooit aan.
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: TEE treinstel (NS / SBB) Amsterdam

Bericht door Meesterpeter »

TEE te Nieuw Vennep

Vandaag maar eens even naar Nieuw Vennep, gelegen tussen Leiden en Schiphol, geweest om de TEE te bekijken op haar nieuwe (tijdelijke) locatie bij het Nederlands Transport Museum.

Een verslag met wat foto's van mijn bezoek:

https://www.spoorforum.nl/spoorforum/ph ... 24&t=10025
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Plaats reactie