ttb map 76

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

ttb map 76

Bericht door overweg13 »

Er komt nu echt een einde aan wat uiteindelijk een vloedgolf aan OV-foto's geworden is met deze onvolledige map 76. In 2005 stapte ik over op volledig digitale fotografie. Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben. Het is uiteindelijk een project van jaren geworden... Nog even naar hier: http://blog.seniorennet.be/overweg13/ar ... ID=2390284.

Veel kijk- en leesplezier.
Met vriendelijke groet

overweg13
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: ttb map 76

Bericht door trainlovertje »

Proficiat! Buiten genieten heb ik ook veel over recente spoorweggeschiedenis kunnen bijleren. Zal er misschien een gedeelte van die digitale foto's eveneens geopenbaard worden?
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: ttb map 76

Bericht door overweg13 »

Ik denk er wel aan, maar misschien moet ik toch maar eens een pauze inlassen. Maar alleszins bedankt voor de belangstelling en de appreciatie.
Met vriendelijke groet

overweg13
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: ttb map 76

Bericht door rdv »

Die foto's zouden niet misstaan op een Instagram account Vic ;).
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: ttb map 76

Bericht door overweg13 »

Ik probeer erg bewust weg te blijven van dergelijke dingen...
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ttb map 76

Bericht door Shrek »

Hier misstaan ze zeker ook niet, dank voor de vele honderden foto's !
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: ttb map 76

Bericht door am62 »

Bedankt voor al dat moois Vic en een waardige knappe afsluiter met die klassiekjes en motorwagens 41 !

S
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: ttb map 76

Bericht door Bibke »

Dag "overweg13",

Bedankt voor al die mooie foto's.
Wanneer het terug mag, wil ik wel eens langskomen om Flickr voor u te installeren.

Grtz, Freddy.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: ttb map 76

Bericht door overweg13 »

Instagram, Flickr... sorry, maar het lijkt me allemaal zo onpersoonlijk en heel erg veel van hetzelfde. Als ik al die foto's op mijn eigen blog plaats, dan lijkt het of ik echt "bezoekers" over de vloer krijg en als ze dat willen dan kunnen ze zonder problemen een exemplaar "mee naar huis" nemen.
Met vriendelijke groet

overweg13
umbusko
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 jul 2020, 21:15
Locatie: Maastricht/Nijmegen (NL)

Re: ttb map 76

Bericht door umbusko »

Dank voor alle mooie foto's, ik heb de laatste afleveringen met veel plezier meegekeken. :D

Laat ik ook nog een duit in het zakje doen: voor de wiki van OV in Nederland zijn we ook altijd op zoek naar mooie foto's. Ondanks dat de naam mogelijk anders suggereert, staat heel België er ook op verwerkt (m.u.v. enkele grensoverschrijdende lijnen uit Luxemburg en Frankrijk), en het doel is om de informatie ook stap voor stap historisch aan te vullen, voor zover achterhaalbaar. Foto's kunnen bij pagina's van buslijnen, van treinseries (per dienstregelingjaar) en van (voormalige) (bus)stations. Zo'n foto van de Telbus zou bijvoorbeeld niet misstaan op de pagina over de Telbus. De foto's komen meestal rechts in het klein te staan en zijn dan aanklikbaar, hier een voorbeeld. Dit alles uiteraard zonder enige verplichting, en het aanbod geldt voor iedereen die mooie foto's kan en wil leveren.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: ttb map 76

Bericht door overweg13 »

Ik heb nog nooit geweigerd dat iemand een van mijn foto's gebruikt. Je mag wel naar mijn blog verwijzen. Dus: ga je gang.
Met vriendelijke groet

overweg13
umbusko
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 jul 2020, 21:15
Locatie: Maastricht/Nijmegen (NL)

Re: ttb map 76

Bericht door umbusko »

Dat waardeer ik zeer, bedankt. Ik heb maar meteen de daad bij het woord gevoegd en de twee foto's van de Telbus op de pagina van de Telbus gezet. Bij het doorklikken naar het bestand, heb ik in de beschrijving de verwijzing naar de blog gezet en een Creative Commons Naamsvermelding - Gelijk delen 3.0-licentie toegevoegd (je moet een licentie kiezen, en deze is het "strengst"). Mochten daar nog problemen zijn, dan hoor ik het graag.

Ik heb al wel gezien dat er allerlei mooie foto's op je blog te vinden zijn, dus ik wil er daar de komende tijd graag een aantal op soortgelijke wijze van overnemen. Ook daarvoor geldt natuurlijk: mocht je je bedenken, of een maximum willen stellen, of een bepaalde foto liever niet gebruikt zien worden, of wat dan ook, laat het me dan weten! :)
Plaats reactie