Beginnen met spotten

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5319
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Beginnen met spotten

Bericht door Steve »

Ik merk trouwens dat er in de officiële regels niet eens meer over een statief gesproken wordt, zie hier: https://www.belgiantrain.be/nl/about-sn ... /shootings
Hou er wel rekening mee dat je voor alle film- en fotoreportages (ook voor studie- of privédoeleinden) een schriftelijke toelating nodig hebt. Gaat het om een foto of filmpje dat wordt gemaakt zonder professioneel materiaal (bv. vakantiefoto’s), dan heb je geen toelating nodig.
Volgens mij kun je je hier prima beroepen op de laatste zin. Statieven bestaan in alle denkbare prijzen, maten en vormen en zijn dus absoluut niet per definitie professionneel materiaal. In het aanvraagdocument zie je ook dat er sprake is van heel andere zaken (bedrijfsnaam, leveringszone, gevraagde aanwezigheid personeel, montage van een set...) dus het gaat daar duidelijk over iets helemaal anders dan een liefhebber die met een statief van een paar tientallen euro's wat foto's komt maken.

Hoe dan ook zie ik niet in op welke grond je een boete zou kunnen krijgen, hooguit zal men je vragen je te stoppen (maar ook dat kan niet zomaar, aarzel niet om op bovenstaande regels te wijzen).
Plaats reactie