Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Kanderviaduct Frutigen (Berner Oberland - Zwitserland)

Twee BLS treinstellen type "Lötschberger" als Regionalzug onderweg van Brig via Kandersteg, Frutigen, Spiez en Thun naar Bern.

Veel kijkplezier, Peter
(12723 - SF)
Bijlagen
12723 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Heerlen - 1978

Een kijkje op het station van Heerlen in 1978, toen groen en rood mateieel in Nederland nog heel gewoon was........

Veel kijkplezier, Peter
(02.65-SF)
Bijlagen
02.65-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Station Emmerich 1990

Een nog heel klassiek uitziende EuroCity "Erasmus" staat te wachten op vertrek te station Emmerich.

Veel kijkplezier, Peter
(01.346-SF)
Bijlagen
01.346-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Techniek Musem Berlijn

Het Techniek Museum Berlijn is een groot museum, gelegen op het oude rangeerterrein van het vroegere Anhalter Bahnhof in het centrum van Berlijn.
In het museum veel auto's, boten, vliegtuigen maar ook een leuke verzameling treinen.

Opvallend aan het materieel is dat bijna alles er uit ziet alsof het zo uit de rijdende dienst komt. Eigenlijk niets is opgeknapt, roet, smeerolie en vervuiling is nog volop aanwezig. Er staat van alles en nogwat, zowel Duits als buitenlands materieel. Ik zag onder andere en Garrat uit Zuid-Afrika, een E-lok van de Zwitserse RhB en twee Poolse stoomloks. Verder een DB 012, DB 50, DR 52 en nog veel meer, allemaal opgesteld in de (wat moeiljk te fotograveren) herbouwde ringloodsen van het depot Anhalter Bahnhof, welke in de oorlog compleet verwoest is.
Sommige museumstukken waren wel netjes opgepoets, zoals het materieel op de onderstaande foto's.

Veel kijkplezier, Peter
(IMG_5496-SF en IMG_5498-SF)
IMG_5498-SF.JPG
IMG_5496-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Donderdag 29 oktober 2015

Ondanks dat de treinen op met name de HSL (Rotterdam<>Breda) amper reden deze middag, met daarbij ook nog wat probleempjes tussen
Rotterdam en Dordrecht is het toch nog gelukt een kleurrijk overzicht te produceren van de Traxx loks in de reizigersdienst te Rotterdam Zuid.

Veel kijkplezier, Peter
(8304 + 8315 + 8318 + 8319)
Bijlagen
IMG_8304-SF.JPG
IMG_8315-SF.JPG
IMG_8318-SF.JPG
IMG_8319-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

De laatste loodjes van NSR Mat '64......(De Nederlandse Klassiekjes :wink: )

Treinserie 6800 tussen Roermond en Maastricht Randwyck is een van de laatste bolwerken voor Mat '64, waarbij 100 procent van de treinen nog met dit materieel gereden wordt.
Op deze zonnige vrijdag 30 oktober 2015 reden de 444, 467, 454, 458, 465, 475, 482 en 446 deze dienst door het Limburgse landschap.
In maanden niet zo veel Mat '64 gezien op één dag, hierbij een klein foto overzicht.
Ook nog foto's nemen van Mat '64 ? Wees er snel bij, half december 2015 zal het volgens de huidige planning over zijn met dit materieel.............

Veel kijkplezier, Peter
Bijlagen
IMG_8328-SF.JPG
IMG_8371-SF.JPG
IMG_8378-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

De nadagen van Mat '64

Volgens planning is het na volgende week gedaan met Mat '64. Ik heb nog geen officiele berichten gehoord dat dit niet door zou gaan.......

Zoals elke zaterdagochtend kwam Mat '64 weer in de vroege ochtend vanuit het Zuiden naar Den Haag om eens flink aan de buitenzijde gereinigd te worden.
Zo ook op deze 5 december 2015. Echter van de geplande 3 treinstellen kwam maakte alleen stel 454 de verre rit naar het Westen.

Mehmet, materieelreiniger bij Nedtrain, maakte er flink werk van een poetste het treinstel weer tot hoogglans.
Naast veel vuil ging er ook nog wat bladders verf vanaf, duidelijk niet goed ontvet voor de zoveelste verfbeurt........ :D

Het er weer meer dan keurig uitziende stel poseerde daarna nog even in een flets winterzonnetje, voordat in de avond de terugrit naar het Zuiden kon beginnen.
In ieder geval zal de schone 454 komende week nog bijdragen aan het reisgenot van vele reizigers..........

Veel kijkplezier, Peter
( IMG_8389 en IMG_8408 )
Bijlagen
IMG_8389 - SF.JPG
IMG_8408 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Davy »

De kans wordt naar mijn gevoel wel steeds groter dat Mat'64 het nog een paar maanden langer zal volhouden op het Nederlandse spoor...
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Roemenië

Chitila

- Op de bovenste foto is de 6-assige lok CFR 40-0373-6 bezig aan haar laatste kilometers naar București Nord met een korte Dubbeldeks trein en nadert hierbij het emplacement van Chitila.

- Op de onderste foto lok 60 1572-1 welke op de voorkant de afkorting draagt van de CFR (Căile Ferate Române) maar op de zijkant de afkorting van de Grup Feroviar Roman (GFR), het bedrijf welke de aandelen van de CFR heeft overgenomen.
De lok staat met goederentrein gereed op het emplacement van Chitila. Even over de sporen lopen naar de trein om een foto te maken is geen enkel probleem, het personeel van de lok groete beleefd :D

Veel kijkplezier, Peter
(11730 - SF en 11746 - SF)
Bijlagen
11730 - SF.JPG
11746 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

NS 1304

In 1992 was de NS 1304 nog een tamelijk onbekende locomotief. Je zag toen 1300'den nog dagelijks rijden in de goederen en personendienst.
Na ruim 15 jaren stilstand (!) is de lok anno 2015 ineens weer op het Nederlandse spoor verschenen bij goederenvervoerder HSL.
De huidige bruine kleurstelling is nog even wennen, maar dat was de compleet gele kleurstelling destijds ook :D

Veel kijkplezier, Peter
(02.1076 - SF)
Bijlagen
02.1076 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Hoofdwerkplaats Tilburg

De Hoofdwerkplaats Tilburg was toen vaak mijn reisdoel, gewoon even rondkijken bij het revisiewerk wat aldaar nog echt op de klassieke manier plaatsvond.
Op het nu bijna geheel verdwenen buitenterrein van de werkplaats maakte ik een leuke line-up door de BSSO 1501 even te rangeren naast de aldaar opgestelde NS loks. Het was er toen nog één en al bedrijvigheid. In de verschillende hallen werd er nog volop klein- en groot onderhoud gegeven op de manier waarbij echt alles tot op de laatste schroef uit elkaar werd gehaald werd.
Als je iets over loks wilde leren was je daar aan het goede adres.
Er waren in 1990 nog honderden deskundige medewerkers aktief, welke veelal hun hele leven al in Wpl. Tilburg hadden gewerkt. Niemand kon toen bedenken dat het heel snel over en uit zou zijn.........

Veel kijkplezier, Peter
(10.66 - SF)
Bijlagen
10.66 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Roemenië 2015

Draganesti Prahova

Nadat te Draganesti Prahova de auto tussen de loslopende kippen op het "stationsplein" was gezet maar even een kijkje genomen bij het aldaar staande ex. SNCF materieel. Mooi in het avondzonnetje stonden er twee dieselstellen van RegioTrans.

RegioTrans heeft in totaal 19 treinstellen van dit type overgenomen. De serie X 4500 (Caravelles) werden gebouwd tussen 1963 en 1970.

Veel kijkplezier, Peter
(11918 SF en 11915 SF)
Bijlagen
11918 SF.JPG
11915 SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

DB 41 241 en DB 44 508

Stoomlok 41 241 kreeg in Nederland de nodige aandacht omdat de lok in 2015 eigendom werd van de VSM (Veluwse Stoomtrein Maatschappij). Ik bezocht de lok al eens in voorjaar 1981 (!), toen deze in Emmerich stond opgesteld. De in 1939 gebouwde lok ging in 1978 buiten dienst. Tussen 1991 en 1999 reed de lok na een revisie nog een flink aantal ritten en passeerde daarbij zelfs de Poolcirkel in Noorwegen. Sinds 1999 staat de lok werkeloos aan de kant, eerst bij de SSN te Rotterdam vanaf 2006, nu bij de VSM sinds 2015. Het is de bedoeling dat de lok binnen afzienbare tijd weer rijvaardig wordt.

Stoomlok 44 508 is een van de laatst overgebleven loks van haar serie. De lok staat sinds 1977 buiten dienst en is daarna nooit meer rijvaardig geweest.
Ook deze lok kwam ik tegen te Emmerich in 1981. De lok bestaat nog steeds en verblijft thans in Westerwald, alwaar al jaren aan het uiterlijk van de lok gewerkt wordt.

Veel kijkplezier, Peter
(01.68-SF en 01.70-SF)
Bijlagen
01.70-SF.JPG
01.68-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Meriningen Dampfloktagen 2014

Een leuke combinatie op het emplacement te Meinigen :D .
In de ochtend- en avonduren is het op de zaterdag (niet op zondag, dan rijden er geen of amper extra treinen) altijd een hele drukte op het emplacement als de verschillende historische treinen komen en weer gaan.
De V221 heeft haar trein na uitstappen reizigers op het emplacement geplaatst, terwijl de 03 met extra trein aankomt met de volgende groepen bezoekers van de Dampfloktagen.

Veel kijkplezier, Peter
(10.959-SF)
Bijlagen
10959 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Stoomlocomotief "Limmat"

Deze stoomlocomotief werd gebouwd voor de "Spanisch-Brötli-Bahn" in 1847. Helaas werd deze locomotief ongeveer 40 jaren later, toen al omgebouwd tot 2-assige rangeerlocomotief gesloopt.
In 1947, bij het 100 jarig bestaan van de spoorwegen in Zwitserland, werd een replica gebouwd, met enkele originele onderdelen van een ander stoomlocomotief. De lok was enige tijd rijvaardig maar kwam daarna in het Verkehrshaus in Luzern terecht. Voor het 150 jarig jubileum werd de lok weer rijvaardig en reed in 1997 een aantal ritten. Helaas was dat ook tot nu toe het laatste optreden van deze historische Zwitserse lok.

Veel kijkplezier, Peter
(03.407-SF)
Bijlagen
03.407 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Plaats reactie