NMBS foto's uit de verzameling van Peter

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: NMBS foto's uit de oude diadoos van Peter

Bericht door Paul »

Het is niet lijn 36C, maar het is het derde spoor van lijn 36 dat in 1981 in gebruik werd genomen tussen Schaarbeek en de vertakking Zaventem, waar lijn 36C begint. In de jaren 2000-2006 werd ook het vierde spoor aangelegd. Dus nu zijn er inderdaad vier sporen: de twee buitenste sporen zijn nu lijn 36, de twee binnenste lijn 36N.
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: NMBS foto's uit de oude diadoos van Peter

Bericht door Meesterpeter »

Bedankt Paul, voor deze aanvulling. Dus zoals ik al op de sporenkaart zag, nu vier sporen aldaar.
Zal eens kijken of ik nog meer heb te Haren-Zuid :D
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: NMBS foto's uit de oude diadoos van Peter

Bericht door Meesterpeter »

Haren-Zuid

Er waren toen alleen nog maar Break's in de rode kleurstelling en in 2-wagen uitvoering................

Veel kijkplezier, Peter
(41.370-SF)
Bijlagen
41.370-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: NMBS foto's uit de oude diadoos van Peter

Bericht door Eric0641 »

goedemorgen,

wat is eigenlijk de oudste reizigerslocomotief op dit moment? welke in dienst is.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: NMBS foto's uit de oude diadoos van Peter

Bericht door b-loc »

Eric0641 schreef:goedemorgen,

wat is eigenlijk de oudste reizigerslocomotief op dit moment? welke in dienst is.
De HLE 27 is de oudste locomotief in dienst.
De HLE21 is iets jonger. Hiervan is bijna de helft al uit dienst en een deel ervan gesloopt.
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: NMBS foto's uit de oude diadoos van Peter

Bericht door Eric0641 »

b-loc schreef:
Eric0641 schreef:goedemorgen,

wat is eigenlijk de oudste reizigerslocomotief op dit moment? welke in dienst is.
De HLE 27 is de oudste locomotief in dienst.
De HLE21 is iets jonger. Hiervan is bijna de helft al uit dienst en een deel ervan gesloopt.
dus er is niet ergens nog een enkele oudere serie actief? ook niet in de goederen? de 20'ers zijn weg. en de rest meende ik ook
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: NMBS foto's uit de oude diadoos van Peter

Bericht door b-loc »

Eric0641 schreef: dus er is niet ergens nog een enkele oudere serie actief? ook niet in de goederen? de 20'ers zijn weg. en de rest meende ik ook
De oudste locomotieven die nog in dienst zijn op het Belgische spoorwegnet zijn de HLD62.
Vroeger gebruikt voor reizigers en goederen. Nu vooral voor werk en meettreinen bij Infrabel en TUC-rail.
Ook van de HLD55 zijn nog 6 wit-gele exemplaren in dienst. De rest van de reeks heeft helaas geen TBL1+.
Jérôme
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 sep 2008, 11:01
Contacteer:

Re: NMBS foto's uit de oude diadoos van Peter

Bericht door Jérôme »

b-loc schreef:
Eric0641 schreef: dus er is niet ergens nog een enkele oudere serie actief? ook niet in de goederen? de 20'ers zijn weg. en de rest meende ik ook
De oudste locomotieven die nog in dienst zijn op het Belgische spoorwegnet zijn de HLD62.
Vroeger gebruikt voor reizigers en goederen. Nu vooral voor werk en meettreinen bij Infrabel en TUC-rail.
Ook van de HLD55 zijn nog 6 wit-gele exemplaren in dienst. De rest van de reeks heeft helaas geen TBL1+.
Er zijn ook nog enkele 91er (1961/1963) in dienst.
Meer weten over museummaterieel?
https://materielhistorique.fr.gd
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: NMBS foto's uit de oude diadoos van Peter

Bericht door am62 »

Eén van de oudste is toch de 6203 ...

https://www.flickr.com/photos/99387553@ ... posted-ff/
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: NMBS foto's uit de oude diadoos van Peter

Bericht door Meesterpeter »

Zo, HGBTF-leden, zal ik weer verder on-topic gaan met mijn presentatie :D :D
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

ACTS 6704 / NMBS 6392

ACTS is opgericht in 1989 ten behoeve van het Afzet Container Transport Systeem. In maart 1998 is het bedrijf begonnen met het zelfstandig uitvoeren van goederentreindiensten.

In 1999 werden dertien locomotieven gekocht in België, Duitsland en Nederland. Uit Belgie kwamen 6 loks Reeks 62/63 naar Nederland. Op de foto de NMBS 6392, welke kort daarvoor was omgeschilderd en genummerd als ACTS 6704. Dat was in 1999 een hele belevenis, want andere goederenvervoerders dan NS Cargo kenden we toen nog niet.
Er waren toen ook veel minder hekken en camera's, vanaf station Barendrecht was met de fiets de Kijfhoek zo bereikt voor wat leuke opnames............

Veel kijkplezier, Peter
(156.02-SF)
Bijlagen
156.02-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: NMBS foto's uit de oude diadoos van Peter

Bericht door Meesterpeter »

Antwerpen-Berchem 1990

In begin '90 jaren werden de treinstellen MS75 omgeschilderd van het grijs/oranje naar het rode kleurstelling treffend weergeven op deze foto te Antwerpen-Berchem.

Veel kijkplezier, Peter
(41.441-SF)
Bijlagen
41.441.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 699
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: NMBS foto's uit de oude diadoos van Peter

Bericht door sammarco1 »

Zet je ook foto's op flickr ?

Ik heb speciaal een groep aangemaakt met foto's uit die tijd... Als je ze erbij wil zetten. Tof !

https://www.flickr.com/groups/2942578@N22/
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: NMBS foto's uit de oude diadoos van Peter

Bericht door Meesterpeter »

Beste Sammarco,

Helaas doe ik niets met Flickr, dus "men" zal alhier op HGBTF mijn foto's moeten bewonderen :D

Met vriendelijke groeten, Peter
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: NMBS foto's uit de oude diadoos van Peter

Bericht door Meesterpeter »

Mechelen - 1990

Tijdens een van de mooiste TSP excursies ontstond deze toevallige ontmoeting in het station van Mechelen.

Veel kijkplezier, Peter
(41.487-SF)
Bijlagen
41.487.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: NMBS foto's uit de oude diadoos van Peter

Bericht door Meesterpeter »

NMBS Reeks 60
Bijlagen
9099-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Plaats reactie