Wat voor camera gebruikt gij?

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Sander14

Re: Wat voor camera gebruikt gij?

Bericht door Sander14 »

Met een GSM kom je lang niet aan de kwaliteit die een foto en videocamera bieden.
Ik gebruik:

- Voor foto's: Olympus E-400 met 14-42 en 40-150 lenskit: http://www.letsgodigital.org/html/revie ... 0_NL1.html
- Voor video's: http://www.prijsvergelijk.nl/videocamer ... 3godBD4E9Q
jymmbco

Re: Wat voor camera gebruikt gij?

Bericht door jymmbco »

wij hebben juist een nikon D70 kunnen overkopen voor 800 eurotjes (met een lens Tamron AF28/300

Zal binnenkort eens zien of ik wat tijd kan vrijmaken om wat foto's te maken
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Wat voor camera gebruikt gij?

Bericht door HLE 2302 »

jymmbco schreef:wij hebben juist een nikon D70 kunnen overkopen voor 800 eurotjes (met een lens Tamron AF28/300

Zal binnenkort eens zien of ik wat tijd kan vrijmaken om wat foto's te maken
€800 :o
Is dat niet wat duur voor een body die waarschijnelijk al heel wat clicks zal hebben ?

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Wat voor camera gebruikt gij?

Bericht door Steven »

body en lens samen he ;-) goed lezen beste 2302
Wimpie

Re: Wat voor camera gebruikt gij?

Bericht door Wimpie »

Ik schiet voorlopig treintjes op de gevoelige plaat met mijn klein doch bescheiden nikon D50 met standaard lens. Wat mijn mening is over sommige fotograven (algemeen gesproken ((niet enkel op forum)) is dat er veel een spiegelreflex kopen om hem vervolgens steeds op de stand automatisch configureren zetten... Koop dan een sony WSC of hoe noemen ze juist? DIe zijn kwalitief zeer goed en mooi. Want de helft van de mensen kopen een spiegelreflex zonder te weten wat het toestel allemaal in zijn marge heeft... Maar wat me begint op te vallen is da meer en meer merken modellen beginnen te produceren die een kruising zijn met een standaard toestel en een spiegelreflex..; Misschien ideaal voor de mensen die twijfelen...


Greetz Wimpie
ems
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 feb 2007, 17:55

Re: Wat voor camera gebruikt gij?

Bericht door ems »

Hey,

Ik heb mijn oog laten vallen op een Nikon D90 met 18-105 VR lens. Is er hier iemand die ervaring heeft met deze camera en dan voornamelijk met het fotograferen van (snel) rijdende treinen?
Groet, Edwin
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Wat voor camera gebruikt gij?

Bericht door Steven »

De camera en body zouden heel goed moeten zijn. De D90 is de opvolger van de D80 en D70 welke zijn voorgangers zijn en hun diensten ruimschoots bewezen hebben. Mits de juiste instellingen (het is en blijft een reflextoestel) kan je er prachtige foto's mee maken. Dus het toestel moet in de juiste handen vallen om het zo te zeggen ;-)
Wilson
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 jun 2009, 22:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat voor camera gebruikt gij?

Bericht door Wilson »

Ik gebruik een Canon Powershot A720 IS
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Wat voor camera gebruikt gij?

Bericht door groentje »

De mijne is nog steeds een Powershot A460. Niets bijzonders, koste een 100 euro, maar ben er best tevreden over. Heeft wel veel licht nodig, zodra het een beetje donker is, wordt het beeld wazig.
Fles

Re: Wat voor camera gebruikt gij?

Bericht door Fles »

Mijn Powershot S3 IS doet het nog altijd goed na een kleine 20k foto's en 900+ filmpjes, maar gezien de tellerstanden van digicams in het verleden ben ik toch vrij naarstig op zoek naar iets actuelers.. Zal wel een SX1 IS of een SX 10 IS worden.
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Wat voor camera gebruikt gij?

Bericht door sammarco1 »

Heb je geen interesse in een Digitale spiegelreflexcamera - Sony R1 ? Heb er hier nog ene te koop staan die ik praktisch niet heb gebruikt. Maakt haarscherpe beelden... Heb die indertijd gekocht met het idee mij te verbeteren, maar eigenlijk wou ik naar een Nikon of Canon spiegelreflexcamera overstappen... Heb dat ook gedaan, eerst de Nikon D200, en nu de Nikon D700. Die Sony R1 ligt hier maar, en ik maak er geen foto's meer mee. Dus verkoop ik hem. Ziet er echt nog nieuw uit. Als je interesse mocht hebben ?
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Germen
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 okt 2007, 10:31
Locatie: Heerenveen (Nederland)

Re: Wat voor camera gebruikt gij?

Bericht door Germen »

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding


Hoi,



Ik de, Canon EOS 500D + Lens EFS 18 - 55.
En de Sigma 18-250mm f/3.5-6.3 DC OS HSM
Hier verder nog wat gegevens:


Canon EOS 500 DSLR camera kenmerken
? 15,1 Megapixel APS-C CMOS sensor
? Full HD videoregistratie met HDMI aansluiting voor weergave en afspelen op HDTV
? ISO 100-3200 (uitbreidbaar tot 12800)
? Continu-opnamen met 3,4 beelden per seconde
Laatst gewijzigd door Germen op 22 dec 2010, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2628
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Wat voor camera gebruikt gij?

Bericht door trainfreak »

Sinds 19 juni maak ik mijn foto's met de Canon EOS 450D!
Pieter..

Re: Wat voor camera gebruikt gij?

Bericht door Pieter.. »

Ik heb een week gelede een nieuwe camcorder gekocht " Panasonic HDC-SD20 Full HD Black " Voor Maar €560 :wink:
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Re: Wat voor camera gebruikt gij?

Bericht door 5307 »

Sinds 14-07-2008 sta ik langs het spoor met een Nikon D300 in de hand!
Qua randgereedschap beschik ik sinds begin april 2008 met een Nikkor AF 50mm 1.8 (gekocht van wijlen Ludwig Bontinck)
en een Nikkor AF-s 28-70 2.8 sinds januari 2009.

Een zeer goeie combinatie van materiaal, maar mijn mening. De 28-70 zal waarschijnlijk eind dit jaar vervangen worden door de net iets betere AF-s 24-70 2.8 :)
En er komt ooit nog een lichtsterke telelens bij ook, maar dat is niet voor direct... :P

MVG
Plaats reactie