Lijn 24 Aken-west Montzen

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
jossparla
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 feb 2008, 18:52

Re: Lijn 24 Aken-west Montzen

Bericht door jossparla »

.
Laatst gewijzigd door jossparla op 25 jan 2009, 09:16, 2 keer totaal gewijzigd.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Lijn 24 Aken-west Montzen

Bericht door HLE 2302 »

ik kan alleen maar beamen wat iedereen zegt, de foto's zijn gewoon op een totaal niet veilige plaats gemaakt, en doordat je ze zo kort maakt zie je geen landschap en dus idd ook geen inhoud,
afgesneden slepen, afgekapte electriciteits palen, echt niet zo best, geloof me, op een veilige plaats kan je veel schonere platen maken, echt waar, dat hoeft zeker zo kort bij het spoor niet te zijn, want als je eenmaal de pech hebt een bange tb tegentekomen en die doet noodrem en belt de politie ... wat dan

greetz 2302
Laatst gewijzigd door HLE 2302 op 23 jan 2009, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
jossparla
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 feb 2008, 18:52

Re: Lijn 24 Aken-west Montzen

Bericht door jossparla »

.
Laatst gewijzigd door jossparla op 25 jan 2009, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerard

Re: Lijn 24 Aken-west Montzen

Bericht door Gerard »

Filmpjes zijn Nicée :wink:
Tommyken

Re: Lijn 24 Aken-west Montzen

Bericht door Tommyken »

U zegt .. niet te dicht staan... vrienden van u dat toevallig zo dicht staan tegen het spoor? Zoals op onderstaande foto?
Afbeelding Waarom achter de brug staan als je er op kan staan en een prachtig landschap op foto kan zetten?
Hier laat je gewoon alle TB's eens goed verschieten omdat er dan 2 of meerdere mensen achter een brug te voorschijn komen.
Afbeelding
Deze foto ook, waarom zo naast een schakelkast gaan staan? Deze schakelkast staat op +-2m van het spoor zelf
en u staat nog dichter omdat je de zijkant van de kast nog kan zien. Afbeelding Het zijn maar 3 punten die ik aanhaal hier... waarom je echt eens moet over nadenken.
Want nu weet ik wie u bent, ik heb jou woensdag tegen gekomen toen je stond te spotten in Montzen. Waarbij je
de 2812 met het werklok op sleep hebt gefilmt. De trein daarvoor was ik, met de BASF trein en lok 2818.
Maar 1 raad geef ik u, als er nog zotte toeren zijn, niet alleen van u, maar ook van anderen. Ben ik niet geaarzeld om te stoppen en alle vetraging en zever ten koste van spotters te schrijven. Alsook de plaatselijke beambten te bellen.
Dus iedereen is nogmaals gewaarschuwd.
jossparla
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 feb 2008, 18:52

Re: Lijn 24 Aken-west Montzen

Bericht door jossparla »

.
Laatst gewijzigd door jossparla op 25 jan 2009, 09:17, 2 keer totaal gewijzigd.
poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Re: Lijn 24 Aken-west Montzen

Bericht door poyaud »

jossparla schreef: zo zie je maar weer dat die nieuwe chauffeurtjes niet veel gewend zijn tegen over de mannen die nog op de echte treinen reden :D

Hopelijk belt dan 1 van die nieuwe chauffeurtjes , eens echt de politie :x :evil:

Mooi voorbeeld hoe enkele personen het totaal verknallen voor de nog goede spotters :(
Afbeelding
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Lijn 24 Aken-west Montzen

Bericht door treinbruno »

en jossparla blijft daar nog zo vrolijk bij :? :x

snap nu eens dat je echt te dicht staat :)
Afbeelding
jossparla
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 feb 2008, 18:52

Re: Lijn 24 Aken-west Montzen

Bericht door jossparla »

.
Laatst gewijzigd door jossparla op 25 jan 2009, 09:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Lijn 24 Aken-west Montzen

Bericht door Steven »

beste jos, je zit alles gewoon weg te lachen van wat je doet, het is dat soort gevoel voor humor dat ik effe niet snap.
Andreas

Re: Lijn 24 Aken-west Montzen

Bericht door Andreas »

Beste mensen,

ik hoop ook dat men eens flink gaat beboeten. Ik kom al jaren langs de lijn 24, maar de taferelen die je daar als maar ziet, daar wordt je echt niet goed van.
Misschien als eens iemand onder de trein komt, misschien dat men dan eens na denkt.

Het wordt in ieder geval tijd voor maatregelen en ik roep elke machinist op om elke overtreding te melden zodat B-Security en de politie worden gewaarschuwd.

Met spoorse groeten,

Andreas
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Lijn 24 Aken-west Montzen

Bericht door Bibke »

Mensen ik krijg hier een slecht gevoel bij.

Het betreft hier een "Déjà Vu", maar dan geen ingebeelde.

Ik denk dat het het beste is om niets meer te posten erover want dit wordt weer een eeuwige discussie die de sfeer op het forum verknalt.

Degenen die in fout gaan, zullen het ooit wel voelen.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
roellekke

Re: Lijn 24 Aken-west Montzen

Bericht door roellekke »

Er zijn vele ongeschreven wetten voor de spotter en ik moet jullie niet vertellen dat veiligheid op de eerste plaats komt zowel voor de spotter als voor het personeel en de reizigers.
De raadgevingen zoals vermeld op verschillende sites zoals Treinspotter.be zijn raadgevingen van mensen die reeds lange tijd actief zijn als spotter en die weten waarover ze spreken.
Nu de bevoegdheden van Securail die instaan voor de veiligheid binnen de NMBS is beperkt mn. zij kunnen pv's opstellen en onder stricte omstandigheden mogen zij ook pepperspray als handboeien gebruiken, wat zij niet kunnen zijn boetes uitschrijven , hiervoor dienen ze beroep te doen op de politie.
Wanneer je dan toch foto's van kortbij wenst te nemen van een rijdende trein 1 oplossing :

Koop een telelens van het type 50-500 van Sigma (Bigma) bv. zet er eventueel een teleconverter 1.4 , 1.7 of 2.0 op en je kan foto's maken vanop 100den meters van de trein die je wenst en het eindresultaat is : dat je hem precies van heel dichtbij getrokken hebt.
Dit grapje kost je momenteel een 1100 Euro ! Maar je hoeft niet meer in de dichte nabijheid van de spoorlijn te staan en je hoeft je niet druk te maken over het feit of je in orde bent met de regelgeving ! Elke hobby kost geld ! :D
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Lijn 24 Aken-west Montzen

Bericht door HLE 2302 »

poyaud schreef:
jossparla schreef: zo zie je maar weer dat die nieuwe chauffeurtjes niet veel gewend zijn tegen over de mannen die nog op de echte treinen reden :D

Hopelijk belt dan 1 van die nieuwe chauffeurtjes , eens echt de politie :x :evil:

Mooi voorbeeld hoe enkele personen het totaal verknallen voor de nog goede spotters :(
wel jos, jij bent nu ant lachen gelijk die zot die al die kinderen vermoord heeft
dit is echt super belachelijk, we wijzen je hier op veiligheid, een tb wijst je hier op veiligheid, en dan durf jij zoiets uit je bek te slaan ?!
van een 12 jarige kan ik dat nog verwachten ....
jij bent zo iemand die het verknald voor ALLE andere treinfotografen die het wel op de goedde manier doen, dus zo'n mensen zoals jij zouden ze echt eens moeten pakken, zeker rond het feit dat je der nog zo durft me lachen

@ tommy, als em de volgende keer te dicht bij et spoor staat moette zeker nie aarzelen, stoppen en de spoorwegpolitie bellen.

en nog iets jos, tommy kan tenminste met een trein rijden, kzou nogal lachen zeker als jij dat zou proberen, je kan waarschijnelijk de AWI nog niet eens bedienen !
en tommy is zeker geen chauffeurtje, maar een echte treinbestuurder !
moest je dan al kunnen rijden zie ik je niet met zo'n zware cargo rijden eerlijk gezegt, of die trein komt nooit helemaal aan !
echt niet goed bezig !

en nog iets, heb jij al iemand onder een trein zien verdwijnen ?! nee, dat kan je ook niet weten wat treinbestuurders bang maakt, als ik op het perron sta en ik zie iemand dicht bij het spoor slaat de schrik me al om het hart !!!

http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=6&t=3827&hilit= lees dit eens goed door ! denk na, en trek je conclusies !

greetz 2302
Laatst gewijzigd door HLE 2302 op 24 jan 2009, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Lijn 24 Aken-west Montzen

Bericht door HLE 2302 »

Andreas schreef:Beste mensen,

ik hoop ook dat men eens flink gaat beboeten. Ik kom al jaren langs de lijn 24, maar de taferelen die je daar als maar ziet, daar wordt je echt niet goed van.
Misschien als eens iemand onder de trein komt, misschien dat men dan eens na denkt.

Het wordt in ieder geval tijd voor maatregelen en ik roep elke machinist op om elke overtreding te melden zodat B-Security en de politie worden gewaarschuwd.

Met spoorse groeten,

Andreas
nu ook niet overdrijven hé, het gaat hem hier gewoon over de veiligheids afstand, der zijn genoeg mensen die zich verschuilen achter het uiteinde vande brug, een electriciteits kast, om dan onder de trein te springen, en geloof me, dat moet goed verschieten zijn elke keer, en meneer lacht daar gewoon mee, maar eenmaal je het meegemaakt hebt lach je er niet meer mee hoor
geloof me vrij !

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gesloten