Lijn 24 Aken-west Montzen

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
jossparla
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 feb 2008, 18:52

Lijn 24 Aken-west Montzen

Bericht door jossparla »

.
Laatst gewijzigd door jossparla op 25 jan 2009, 09:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Tommyken

Re: Lijn 24 Aken-west Montzen

Bericht door Tommyken »

Jos,... naar aanleiding van eens te kijken op u space, konstateer ik toch dat er weer foto's zijn
gepubliceert waar ik geen toestemming voor gegeven heb.

Gelieve die dan ook met spoed te verwijderen !!!

Betreft in deze map: 'een paar leuke foto's van 2008'
Daar staan onderandere een paar foto's van Traxx locomotieven in en zelfs een stuurpostfoto
dat ik zelf gemaakt heb.

Er staat duidelijk genoeg op de website : 'Al de foto's zijn eigendom van Ravache Tommy of de ingezonden foto's van de rechtmatige eigenaar. Het is verboden om foto's van de site te gebruiken en/of te publiceren zonder voorafgaande toestemming. Een eenvoudige mail volstaat. Stuur hiervoor een mailtje naar me.'
Dit is niet gebeurt .. daarom gelieve ze er zo snel mogenlijk af te halen.
Sander14

Re: Lijn 24 Aken-west Montzen

Bericht door Sander14 »

Jos, de foto's op je space zijn niet allemaal even super en ik zie ook dat er een aantal zijn die (veel) te dicht op het spoor genomen zijn. Ik geloof dat het topic over wantoestanden op de L24 niet echt tot je is door gedrongen. En er komt waarschijnlijk een keer dat het fout gaat.

Dus nogmaals: neem meer afstand van het spoor, zodat je niet verrast kan worden door een trein uit je rug.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Lijn 24 Aken-west Montzen

Bericht door Accelerat »

Ik moet me helaas bij Sander14 voegen... Al zitten er wel een paar mooie tussen hoor, 't is alleen jammer dat je de ook "wat mindere" foto's erbij doet. :wink:
jossparla
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 feb 2008, 18:52

Re: Lijn 24 Aken-west Montzen

Bericht door jossparla »

.
Laatst gewijzigd door jossparla op 25 jan 2009, 09:14, 2 keer totaal gewijzigd.
jossparla
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 feb 2008, 18:52

Re: Lijn 24 Aken-west Montzen

Bericht door jossparla »

.
Laatst gewijzigd door jossparla op 25 jan 2009, 09:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Sander14

Re: Lijn 24 Aken-west Montzen

Bericht door Sander14 »

Je kunt me veel wijs maken, maar zelfs aan de vele teleplaten kun je zien dat je te dicht op het spoor staan.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Lijn 24 Aken-west Montzen

Bericht door Steven »

Hopelijk noem jij 55mm geen telelens. Hooguit een gewone zoomlens een telelens gaat over 400mm en meer, sta jij dan altijd op 200 a 300m van de trein? trouwens voor dergelijke kopse foto's te maken moet je al vrij kort bij het spoor gestaan hebben ook al is die trein met je zoomlens er bij nog 500m ver weg.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Lijn 24 Aken-west Montzen

Bericht door Accelerat »

Jos, laat dit wel even duidelijk zijn:
Wij hebben niets tegen jou, maar we proberen je gewoon duidelijk te maken dat het zéér gevaarlijk is om zo dicht bij het spoor te staan. :wink:
jossparla
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 feb 2008, 18:52

Re: Lijn 24 Aken-west Montzen

Bericht door jossparla »

.
Laatst gewijzigd door jossparla op 25 jan 2009, 09:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Sander14

Re: Lijn 24 Aken-west Montzen

Bericht door Sander14 »

Ik kan niet van de foto's genieten als ik me erger aan het feit dat ze (te) kort op het spoor genomen zijn.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Lijn 24 Aken-west Montzen

Bericht door Steven »

Dus tot voor twee jaar kon je wel kort bij spoor staan omdat het een zuivere diesellijn was? Heb je nu al ooit een meer belachelijke reden dan die kunnen bedenken om kort bij het spoor te staan? jij bent dus een fotograaf "alles voor de foto" en de rest den boom in met zijn uitleg? Beste Jos als mensen u tips willen geven moet je die ook durven aannemen wat je precies niet wil doen. Ik zie foto's van de L24 waar je niet anders dan dicht bij het spoor kan gestaan hebben om de foto te maken. De wisselstraat van Gemmenich ligt in een glooiend landschap om die zo recht op foto te zetten moet je al op de tallud zelf gaan staan, de rest van het landschap ligt er hoger of lager dan het profiel van de lijn wat een totaal ander beeld zou geven (vogel of kikvorsperspectief namelijk). De manier om daar nog te geraken laat ik zelfs in het midden.
jossparla
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 feb 2008, 18:52

Re: Lijn 24 Aken-west Montzen

Bericht door jossparla »

.
Laatst gewijzigd door jossparla op 25 jan 2009, 09:15, 2 keer totaal gewijzigd.
jossparla
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 feb 2008, 18:52

Re: Lijn 24 Aken-west Montzen

Bericht door jossparla »

.
Laatst gewijzigd door jossparla op 25 jan 2009, 09:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Lijn 24 Aken-west Montzen

Bericht door Steven »

De veiligheidsafstand voor personeel is anderhalve meter, laat het voor een spotter dan toch zeker het dubbel zijn. Trouwens de foto's waarbij je de trein in een landschap kan zien zijn altijd tien keer beter. Ze hebben namelijk meer inhoud. Nu spreek ik in twee gebieden, langs de ene kant zelf spotter zijnde en langs de andere kant treinbestuurder zijnde. Het zou niet mijn eerste keer zijn dat ik stop voor iemand te duiden op zijn fouten (reeds twee maal gedaan), het is niet de eerste keer ik de nodige diensten op de hoogte breng als bepaalde zaken me niet aanstaan tijdens mijn rit. Tegenwoordig moet alles zomaar kunnen en de minste kritiek die iemand geeft zorgt er voor dat je de stempel van onverdraagzaamheid hebt.
Gesloten