Het fotoboek van jos sparla lijn 24 Aken west - montzen

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Sander

Re: Het fotoboek van jos sparla lijn 24 Aken west - montzen

Bericht door Sander »

Ik zie dat alle foto's inmiddels verwijderd zijn... Goede zaak, zo wordt in ieder geval geen slecht voorbeeld meer gegeven.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Het fotoboek van jos sparla lijn 24 Aken west - montzen

Bericht door HLE 2302 »

Mark7758 schreef:Ik kan alleen maar instemmen met het feit dat Veel van de foto's ZEER verdacht veel in het ballast of direct ernaast zijn gemaakt.

Jos doe iedereen een plezier en maak MEER van zulke mooie foto's, maar dan vanaf het weiland ernaast of zo.
Dus meer als 10 meter vanaf het spoor. Deze foto's roepen bij veel mensen grote vraagtekens op en sommige mensen denken dat iedereen daar mag of kan komen.
groot gelijk !
en nu terug on topic :P

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Het fotoboek van jos sparla lijn 24 Aken west - montzen

Bericht door Shrek »

nu zitten we wel met een fototopic zonder foto's :roll: heeft er iemand actuele fotos van de lijn? :P
jossparla
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 feb 2008, 18:52

Re: Het fotoboek van jos sparla lijn 24 Aken west - montzen

Bericht door jossparla »

Shrek schreef:nu zitten we wel met een fototopic zonder foto's :roll: heeft er iemand actuele fotos van de lijn? :P



Dit fotoboek kan in zijn geheel verwijdert worden,door het aantal klachten
heb ik de foto's weggehaald en zal er geen nieuwe meer in zetten.

Dit is geheel te danken aan het commentaar.
(weer een honderdtal foto's die in het begin goed waren volgens sommige minder)
ga zo door !!!!
Forums genoeg !!! die er wel blij mee zijn.

Sorry voor de mensen die er wel blij mee waren.

Groeten Jos :shock:
nilsjanssen

Re: Het fotoboek van jos sparla lijn 24 Aken west - montzen

Bericht door nilsjanssen »

jossparla schreef:
Shrek schreef:nu zitten we wel met een fototopic zonder foto's :roll: heeft er iemand actuele fotos van de lijn? :P



Dit fotoboek kan in zijn geheel verwijdert worden,door het aantal klachten
heb ik de foto's weggehaald en zal er geen nieuwe meer in zetten.

Dit is geheel te danken aan het commentaar.
(weer een honderdtal foto's die in het begin goed waren volgens sommige minder)
ga zo door !!!!
Forums genoeg !!! die er wel blij mee zijn.

Sorry voor de mensen die er wel blij mee waren.

Groeten Jos :shock:


Jammer :( elke foto is belangrijk voor een foum hoe meer hoe beter.
Ik fotografeer ook op lijn 24 en er zijn toch al niet heel foto's ervan.

Zeker nu er zoveel verandert op deze lijn is alle info welkom.


Toch ??? en 4600 maal bekeken is toch niet slecht.


Groeten nils janssen
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Het fotoboek van jos sparla lijn 24 Aken west - montzen

Bericht door HLE 2302 »

jossparla schreef:
Shrek schreef:nu zitten we wel met een fototopic zonder foto's :roll: heeft er iemand actuele fotos van de lijn? :P



Dit fotoboek kan in zijn geheel verwijdert worden,door het aantal klachten
heb ik de foto's weggehaald en zal er geen nieuwe meer in zetten.

Dit is geheel te danken aan het commentaar.
(weer een honderdtal foto's die in het begin goed waren volgens sommige minder)
ga zo door !!!!
Forums genoeg !!! die er wel blij mee zijn.

Sorry voor de mensen die er wel blij mee waren.

Groeten Jos :shock:
zeg, je mag toch verdorie gewezen worden op de veiligheid !
of de snelheid nu 10 of 160 km/h is, een trein is & blijft even dodelijk !
en ge kunt wel es tb's hebben die heel erg verschieten en noodremming geven, zelfs met een geel vestje aan, omdat ze dan denken dat ze aan het werken zijn zonder schiltwacht, je moet er echt me opletten, ze lachen daar niet meer me, en de volgende keer gewoon iets verder staan :wink:
en dat zal je foto's ook al een heeeel stuk beter maken

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Het fotoboek van jos sparla lijn 24 Aken west - montzen

Bericht door Steven »

Beste jos

blijkbaar is de minimum aan kritiek of hulp die sommige wilden geven (niet noodzakelijk altijd met de beste woorkeuze) u teveel geworden, wat jammer is want zoals hier al eerder gezegd geweest is moet je als fotograaf toch iets kunnen verdragen als je wat foto's online zet. Enkel foto's online zetten en geen kritiek willen is een combinatie die niet haalbaar is vrees ik zelf. Er zullen altijd en overal mensen zijn die er iets op zullen zeggen (om welke reden dan ook). Bij uw foto's was er maar 1 soort commentaar en dat was de afstand tussen u en het spoor, dat valt toch eenvoudig op te lossen neem ik aan. nadien zal je daar niemand nog een woord horen van spreken he.

ik zou zeggen geniet nog van al de foto's die je maakt en laat je niet wegduwen omdat er is 1 keer veel opmerkingen kwamen.
nilsjanssen

Re: Het fotoboek van jos sparla lijn 24 Aken west - montzen

Bericht door nilsjanssen »

HLE 2302 schreef:
jossparla schreef:
Shrek schreef:nu zitten we wel met een fototopic zonder foto's :roll: heeft er iemand actuele fotos van de lijn? :P



Dit fotoboek kan in zijn geheel verwijdert worden,door het aantal klachten
heb ik de foto's weggehaald en zal er geen nieuwe meer in zetten.

Dit is geheel te danken aan het commentaar.
(weer een honderdtal foto's die in het begin goed waren volgens sommige minder)
ga zo door !!!!
Forums genoeg !!! die er wel blij mee zijn.

Sorry voor de mensen die er wel blij mee waren.

Groeten Jos :shock:
zeg, je mag toch verdorie gewezen worden op de veiligheid !
of de snelheid nu 10 of 160 km/h is, een trein is & blijft even dodelijk !
en ge kunt wel es tb's hebben die heel erg verschieten en noodremming geven, zelfs met een geel vestje aan, omdat ze dan denken dat ze aan het werken zijn zonder schiltwacht, je moet er echt me opletten, ze lachen daar niet meer me, en de volgende keer gewoon iets verder staan :wink:
en dat zal je foto's ook al een heeeel stuk beter maken

greetz 2302

Je Blijft altijd maar op hetzelfde hameren had je ook bij de eerst foto's kunnen zeggen dan.

zoals ik zie is dit topic uit februari 2008 toen was alles nog leuk en prima zo te lesen.

In ieder geval weet jij niet of die man veilig staat of niet want je bent er niet bij geweest.

punt 2 omdat ik zelf op lijn 24 spot vind ik het erg jammer want die foto's zijn voor mij erg intersant.

punt 3 ik weet of je ook maar enig idee hebt wat lijn 24 inhoud het is een goederenlijn dus er zijn geen perrons !!!!

En lijn 24 is heel erg begroeit je kunt dus bijna op geen plaats een weiland vinden

dan komt er nog bij dat deze spotter nu met zijn foto's naar een ander forum gaat dus bij de concurentie door een paar opmerkingen !!!!!!

vind jij het dat allemaal waard ??????
Heb jij nieuwe foto's van lijn 24 ?????
zo niet nadenken wat er gezegt word mensen die spotten steken er veel tijd en geld in en willen graag wardering voor hun werk

Daarbij heeft iedereen zijn eigen mening hoe hij foto's maakt
als je de foto's niet goed vind kijk je gewoon op een ander topic zijn er toch genoeg.

Dit is mijn mening en ik vind het nog steeds verschrikkelijk jammer :oops:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Het fotoboek van jos sparla lijn 24 Aken west - montzen

Bericht door Steven »

beste mensen

Een ander forum op slag als concurrentie beschouwen is wel wat scherp door de bocht voor dit topic. op een ander forum kan je ook kritiek krijgen, denk er aan dat de meeste hier op al die andere fora ook aanwezig zijn (of toch een paar er van).
Lijn 24 is hier al zoveel in foto en woord aan bod gekomen dat het onderwerp op zichzelf vlot te vinden is.
Lijn 24 mag dan geen perrons hebben dat neemt niet weg dat er voldoende fotopunten te vinden zijn. Laat de hedendaagse techniek er nu net geschikt voor zijn. Vroeger (nog niet zo lang geleden eigenlijk) toen er nog geen internet was moesten mensen het ter plaatse uitzoeken. Nu kan je gebruik maken van google earth om de plaats is te verkennen in vogelvlucht. je ziet de wegen en velden en spoorlijn mooi samen en kan soms tot verrassende fotopunten komen. Ik doe hetzelfde als ik naar het buitenland ga. neem een kaart een luchtfoto of wat dan ook dat je via internet kan vinden en je zal al veel leren. Dit forum heeft niet als enige foto's staan, er zijn zovele persoonlijke sites waar je foto's kan terugvinden.
IK zou zeggen bezoek eens de persoonlijke sites van een aantal leden hier en je zal al verschillende punten weten te vinden. Daarnaast komt er ook nog eens dat er nog genoeg andere lijnen zijn waarvoor je dit ook kan toepassen.

Laat me zeggen dat als je enkel van forum veranderd omdat er wat kritiek was op een paar foto's (er stonden in verhouding evenveel leuke opmerkingen als je het eens nakijkt) los je uw probleem niet op, daar er evengoed mensen zijn op dat andere info die dezelfde opmerkingen zullen geven. ik denk dat we hiermee ook dat betoog rond die paar foto's mee kunnen afronden en verder gaan met de foto's in kwestie. Zoniet valt er niets meer te leren.
nilsjanssen

Re: Het fotoboek van jos sparla lijn 24 Aken west - montzen

Bericht door nilsjanssen »

Steven schreef:beste mensen

Een ander forum op slag als concurrentie beschouwen is wel wat scherp door de bocht voor dit topic. op een ander forum kan je ook kritiek krijgen, denk er aan dat de meeste hier op al die andere fora ook aanwezig zijn (of toch een paar er van).
Lijn 24 is hier al zoveel in foto en woord aan bod gekomen dat het onderwerp op zichzelf vlot te vinden is.
Lijn 24 mag dan geen perrons hebben dat neemt niet weg dat er voldoende fotopunten te vinden zijn. Laat de hedendaagse techniek er nu net geschikt voor zijn. Vroeger (nog niet zo lang geleden eigenlijk) toen er nog geen internet was moesten mensen het ter plaatse uitzoeken. Nu kan je gebruik maken van google earth om de plaats is te verkennen in vogelvlucht. je ziet de wegen en velden en spoorlijn mooi samen en kan soms tot verrassende fotopunten komen. Ik doe hetzelfde als ik naar het buitenland ga. neem een kaart een luchtfoto of wat dan ook dat je via internet kan vinden en je zal al veel leren. Dit forum heeft niet als enige foto's staan, er zijn zovele persoonlijke sites waar je foto's kan terugvinden.
IK zou zeggen bezoek eens de persoonlijke sites van een aantal leden hier en je zal al verschillende punten weten te vinden. Daarnaast komt er ook nog eens dat er nog genoeg andere lijnen zijn waarvoor je dit ook kan toepassen.

Laat me zeggen dat als je enkel van forum veranderd omdat er wat kritiek was op een paar foto's (er stonden in verhouding evenveel leuke opmerkingen als je het eens nakijkt) los je uw probleem niet op, daar er evengoed mensen zijn op dat andere info die dezelfde opmerkingen zullen geven. ik denk dat we hiermee ook dat betoog rond die paar foto's mee kunnen afronden en verder gaan met de foto's in kwestie. Zoniet valt er niets meer te leren.

Als ik deze forums bekijk zie ik wel dat altijd de personen met kritiek komen.!!!!!
enrico8509

Re: Het fotoboek van jos sparla lijn 24 Aken west - montzen

Bericht door enrico8509 »

gisteren ben ik in de buurt geweest, en de rijdraad hangt er al voor een stukje
vanop een VEILIGE AFSTAND genomen want straks word ik ook bekogeld met klachten dat ik de regels niet ken etc... Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Het fotoboek van jos sparla lijn 24 Aken west - montzen

Bericht door Steven »

hey, door de hoek waarmee uw foto genomen is kan ik niet goed zien of het oude brugje nog achter dat nieuwe staat?
nilsjanssen

Re: Het fotoboek van jos sparla lijn 24 Aken west - montzen

Bericht door nilsjanssen »

Steven schreef:hey, door de hoek waarmee uw foto genomen is kan ik niet goed zien of het oude brugje nog achter dat nieuwe staat?

JAZEKER staat er nog !!!!!! kijk maar eens onder de nieuwe brug door dan zie je de ronding nog..
Laatst gewijzigd door nilsjanssen op 18 aug 2008, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Het fotoboek van jos sparla lijn 24 Aken west - montzen

Bericht door Steven »

nilsjanssen schreef:
Steven schreef:hey, door de hoek waarmee uw foto genomen is kan ik niet goed zien of het oude brugje nog achter dat nieuwe staat?

JAZEKER staat er nog !!!!!!
dank u.
enrico8509

Re: Het fotoboek van jos sparla lijn 24 Aken west - montzen

Bericht door enrico8509 »

Steven schreef:
nilsjanssen schreef:
Steven schreef:hey, door de hoek waarmee uw foto genomen is kan ik niet goed zien of het oude brugje nog achter dat nieuwe staat?

JAZEKER staat er nog !!!!!!
dank u.
jip het oude brugje is nog steeds aanwezig
Gesloten