foto's en tekst

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
rutotrains

foto's en tekst

Bericht door rutotrains »

Hallo
Wat is dat toch de laatste tijd met al die fotografen (?).
De tekst op de foto's zijn belangerijker geworden dan de treinen op de foto (naam van de fotograaf, sitenamen enz..Straks meschien tekst en een klein fototje ergens in de hoek. En dan die gerechtelijke dreigingen, jongens waar zijn we mee bezig. Tenslotte zijn de spoorwegen een deeltje van ons belastingsbetalers e.
Zie het als 'n eer als iemand je foto's van het net haalt.

Sallu
Tommyken

Re: foto's en tekst

Bericht door Tommyken »

Tja, in normaal ook soms he? De meeste fotograven steken hun tijd en latijn er in
voor toch leuke foto's te kunnen brengen, en andere mensen lopen met de eer er
vandoor om ze eventjes ergens anders op een forum te plaatsen of divers.

De benzine prijzen zijn ook hoog, dus wij steken er geld in en tijd en dan willen
wij graag een beetje de eer hebben en niet andere die lui op hun bureaustoel blijven
zitten en met alles gaan lopen. :wink:

Gewoon het wederzijds respect voor eens een mailtje te sturen van : mag ik deze
foto gebruiken of eenders wat, dat ontbreekt bij de meeste mensen :( Daarom
dat er nu zo word gereageert op alles, en de beveiligingen meer opgetrokken worden.

Ook niet te vergeten dat ik de geschiedenis ook diverse fotograven door het lijk
zijn gehaald door onwaarheden die vertelt werden op het internet. Daarom zijn er ook
veel mensen niet meer te vinden op het internet of hebben hun website gestopt.
jossparla
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 feb 2008, 18:52

Re: foto's en tekst

Bericht door jossparla »

.
Laatst gewijzigd door jossparla op 28 jan 2009, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
rutotrains

Re: foto's en tekst

Bericht door rutotrains »

jossparla schreef:
Tommyken schreef:Tja, in normaal ook soms he? De meeste fotograven steken hun tijd en latijn er in
voor toch leuke foto's te kunnen brengen, en andere mensen lopen met de eer er
vandoor om ze eventjes ergens anders op een forum te plaatsen of divers.

De benzine prijzen zijn ook hoog, dus wij steken er geld in en tijd en dan willen
wij graag een beetje de eer hebben en niet andere die lui op hun bureaustoel blijven
zitten en met alles gaan lopen. :wink:

Gewoon het wederzijds respect voor eens een mailtje te sturen van : mag ik deze
foto gebruiken of eenders wat, dat ontbreekt bij de meeste mensen :( Daarom
dat er nu zo word gereageert op alles, en de beveiligingen meer opgetrokken worden.

Ook niet te vergeten dat ik de geschiedenis ook diverse fotograven door het lijk
zijn gehaald door onwaarheden die vertelt werden op het internet. Daarom zijn er ook
veel mensen niet meer te vinden op het internet of hebben hun website gestopt.



Wie wil er nou nog foto's op forums zetten word toch alleen maar afgekraakt !!!
denk je dat de mensen zich zoveel moeite doen omdat andere maar altijd commentaar leveren
nee geen zin meer in ...

Groeten

Heel juist, paaltje staat in de weg, boom staat op foto, mensen in het station, trein moet van links komen enz. iedereen doet zijn best om een mooie foto naar zijn of haar idee te maken toch. foto te klaar, te donker.
groetjes
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: foto's en tekst

Bericht door TrainzDr3ver »

Als ze foto's willen moeten ze elkaar geen negatieve commentaar geven, ik vind het al goed als je gewoon probeert een mooie foto te maken.
dat is dan al het begin, met tips kan je de persoon eraan laten herrineren waar hij de volgende keer op moet letten..
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: foto's en tekst

Bericht door Accelerat »

Opbouwende kritiek is altijd goed! :wink:
timothy_Vermeulen

Re: foto's en tekst

Bericht door timothy_Vermeulen »

fotografen, voor mij mag je altijd foto's posten, degene die negatieve reacties geven, zouden beter zelf een fototoestel kopen en zelf opstap gaan, dan zullen de ECHTE fotografen eens commentaar geven
Dietrich

Re: foto's en tekst

Bericht door Dietrich »

Kritiek mag voor mijn part van iedereen komen, ik vind het een vals argument te zeggen dat deze die zelf niet fotograferen geen kritiek mogen geven (als deze terecht is). Ik heb geleerd dat je van kritiek beter kan worden maar je moet dat ook willen en velen hebben daar een probleem mee. Ik richt mijn pijlen nu niet op bepaalde personen maar dit is een algemeen gevoel dat ik ook tijdens mijn studies meermaals ondervonden heb.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: foto's en tekst

Bericht door Joris »

Hallo,
Ik plaats mijn naam inderdaad vrij groot op mijn foto's. Ik zou namelijk liever niet hebben dat die onder iemand anders zijn naam op het internet terechtkomt, en daar je een kleine naam er zo afknipt...
Of het veel gebeurd dat men foto's steelt? Niet te veel hopelijk, maar voorkomen is beter dan genezen. En we leven nie eemaal niet in een brave en eerlijke wereld...
Over kritiek geven op foto's: dat moet inderdaad kunnen. Hele topics met enkel berichten als waaw, mooie foto, schitterend terwijl niemand die foto's mooi vind, dat lijkt me ook niet ideaal. Kritiek kan wel hard aankomen, maar dan kan je er tenminste iets proberen aan te veranderen. Ik heb zo ook een massa kritiek gekregen op foto's, samen met tips om het in het vervolg beter te doen. Bepaalde heb ik naast me neergelegd, bepaalde tips heb ik aangenomen. Smaken verschillen nu eenmaal.
Alleen als je kritiek geeft, probeer dat dan niet kwetsend te doen.
Groeten,
Joris de Mol
Afbeelding
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: foto's en tekst

Bericht door HLE 2302 »

timothy_Vermeulen schreef:fotografen, voor mij mag je altijd foto's posten, degene die negatieve reacties geven, zouden beter zelf een fototoestel kopen en zelf opstap gaan, dan zullen de ECHTE fotografen eens commentaar geven
eigenlijk vind ik dit onderwerp ferm overdreven, ik probeer (bij mij toch) men watermerk te beberken tot de linker bovenhoek, je ziet het amper, maar het is er

en timothy, je hebt deels gelijk, ik reageerde ook zo toen ik begon met treinfotografie, maar als je een foto post, is dat om te leren, en met 'mooie foto' ben je niet veel, iemand die er iets van kent mag commentaar geven, en op die manier moet je op bouwende kritiek leren begrijpen en verwerken, in mijn begin periode had ik het er ook moeilijk met, en meer nog, nu kan ik het ook maar moeilijk verkoppen, maar je kan er alleen maar uit leren hé, negatieve, opbouwende kritiek moet er dus zeker zijn, want anders leer je niks

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: foto's en tekst

Bericht door Steven »

voila de meeste kritiek is met de beste bedoelingen, zelfs dit onderwerp is een soort van kritiek. Namelijk de kritiek op de grote namen en andere info die op foto's staan. Zolang je bepaalde opmerkingen geeft met de beste bedoelingen kan er niets mis zijn met kritiek.
bepaalde commentaar zoals
- wat een schijtefoto's
- dit trekt op niets
- wat een rommel
- ...
zijn niet bepaald opbouwend in tegendeel je kraakt er iemand mee af maar gaat dit persoon niet helpen om beter te doen naar een volgende keer toe.

Liever iemand helpen met te zeggen wat hij of zij kan doen om volgende keer toch die ene kleine fout te voorkomen ....

dus leer met kritiek omgaan en aanvaard dat niet iedereen dezelfde mening heeft over een bepaalde foto, aanvaard ook evengoed dat iemand die een foto online zet die ergens tracht te beveiligen om zijn werk niet zomaar misbruikt te zien.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: foto's en tekst

Bericht door HLE 2302 »

Steven schreef:voila de meeste kritiek is met de beste bedoelingen, zelfs dit onderwerp is een soort van kritiek. Namelijk de kritiek op de grote namen en andere info die op foto's staan. Zolang je bepaalde opmerkingen geeft met de beste bedoelingen kan er niets mis zijn met kritiek.
bepaalde commentaar zoals
- wat een schijtefoto's
- dit trekt op niets
- wat een rommel
- ...
zijn niet bepaald opbouwend in tegendeel je kraakt er iemand mee af maar gaat dit persoon niet helpen om beter te doen naar een volgende keer toe.

Liever iemand helpen met te zeggen wat hij of zij kan doen om volgende keer toch die ene kleine fout te voorkomen ....

dus leer met kritiek omgaan en aanvaard dat niet iedereen dezelfde mening heeft over een bepaalde foto, aanvaard ook evengoed dat iemand die een foto online zet die ergens tracht te beveiligen om zijn werk niet zomaar misbruikt te zien.
idd met zo'n antwoord als 'schijtfoto' of iets in die aard ben je niks, met opbouwende kritiek is het gewoon van
de foto ie niet zo best, probeer de volgende keer dit, en dit, en dit ...

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: foto's en tekst

Bericht door Joris »

Hallo,
Even vermelden dat sinds kort mijn naam ietsje kleiner op mijn foto's staat, en je kan het verschil weldegelijk merken :wink: .
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
enrico8509

Re: foto's en tekst

Bericht door enrico8509 »

rutotrains schreef:
jossparla schreef:
Tommyken schreef:Tja, in normaal ook soms he? De meeste fotograven steken hun tijd en latijn er in
voor toch leuke foto's te kunnen brengen, en andere mensen lopen met de eer er
vandoor om ze eventjes ergens anders op een forum te plaatsen of divers.

De benzine prijzen zijn ook hoog, dus wij steken er geld in en tijd en dan willen
wij graag een beetje de eer hebben en niet andere die lui op hun bureaustoel blijven
zitten en met alles gaan lopen. :wink:

Gewoon het wederzijds respect voor eens een mailtje te sturen van : mag ik deze
foto gebruiken of eenders wat, dat ontbreekt bij de meeste mensen :( Daarom
dat er nu zo word gereageert op alles, en de beveiligingen meer opgetrokken worden.

Ook niet te vergeten dat ik de geschiedenis ook diverse fotograven door het lijk
zijn gehaald door onwaarheden die vertelt werden op het internet. Daarom zijn er ook
veel mensen niet meer te vinden op het internet of hebben hun website gestopt.



Wie wil er nou nog foto's op forums zetten word toch alleen maar afgekraakt !!!
denk je dat de mensen zich zoveel moeite doen omdat andere maar altijd commentaar leveren
nee geen zin meer in ...

Groeten

Heel juist, paaltje staat in de weg, boom staat op foto, mensen in het station, trein moet van links komen enz. iedereen doet zijn best om een mooie foto naar zijn of haar idee te maken toch. foto te klaar, te donker.
groetjes
dat is geen kritiek op een foto geven maar dat is info om weer te geven waar je de volgende keer kan op letten, als men dit zonder boe of ba zegt dan is dit wel niet aangenaam maar met een kleine uitleg enzovoort moet dit toch wel kunnen? als je een foto plaatst moet je toch wel wat feedback krijgen hoe het de volgende keer toch dat tikkeltje beter kan???
melle

Re: foto's en tekst

Bericht door melle »

Heel dit topic vatten we gewoon dus samen als een vraag: "Kunnen de logo's op de foto's ietsjes kleiner, omdat het een groot deel van de mooie foto verstoord?" En ik zie geen reden meer in om dit topic verder te zetten...
Plaats reactie