Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Treinstel 904

Kwam gisteren in de stromende regen nog Mat '64 treinstel 466 voorbij, vandaag kwam onder betere weersomstandigheden en maar een paar minuutjes te laat de 904 voorbij op weg van Den Helder, via Haarlem naar Den Haag Centraal. Met opvallend, op de zijkanten de opschriften van de nieuwe eigenaar van dit treinstel.

Veel kijkplezier, Peter
(IMG_9711 - SF)
IMG_9711 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Polen -> Kamienna Góra

Alhier stond op het emplacement een fraaie Taigatrommel opgesteld, terwijl de wagens met steenslag werden geladen.

Tsjechië -> Trutnov střed

Niet ver van de Pools/Tsjechische grens licht Trutnov střed alwaar de aankomende reizigerstrein op de foto kon worden gezet.
Kort daarop was het de Tsjechische Diesellok serie 742 welke met veel gepruttel met een enorme sleep zelflossers voorbij kwam. Overigens opvallend hoe mooi schoon die zelflossers altijd zijn. Een rijdende graffitiemuur komt in Tsjechië gelukkig niet voor terwijl je juist daar overal kan en mag over de sporen lopen.

Veel kijkplezier, Peter
(21861-SF en 21862-SF en 21863-SF)
21861-SF.JPG
21862-SF.JPG
21863-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Havenspoorlijn Vrijenburgerweg

Een mooi beladen Containertrein, getrokken door een LINEAS dieselloc op weg van de Kijfhoek naar de Rotterdamse havens.

Veel kijkplezier, Peter
(IMG_9934-SF)
IMG_9934-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Toeristentram Den Haag

Vanaf zaterdag 16 april 2022 rijdt de Toeristentram weer door het Haagse. Dit jaar over een andere route heen en terug tussen centrum en Scheveningen.

Voor dienstregeling en vrijdagen, zie:
https://www.touristtram.nl/

Op de foto, PCC 1193 vertrekt van Den Haag Centraal op zaterdag middag 16 april 2022.
20220416_142509.jpg
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Zondag 24 april 2022

Op deze zonnige zondag een mooie rit met de SSN 01 1075 en trein van Den Bosch, via Tilburg, Breda, Rotterdam, Den Haag, Leiden naar Haarlem.
Ik wachtte de trein even op te Den Haag Mariahoeve, alwaar de Br 01 even liet zien hoe het hoort. Ondanks dat de trein even op Den Haag HS had stilgestaan, kwam deze op volle vaart door het station. Heeeel Mooi :D

Veel kijkplezier, Peter
(IMG_9980-SF)
IMG_9980-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Thüngersheim 2022

Op deze zonnige dinsdagavond passeert de fraaie 6-assige Stadler EuroDual van Ecco Rail uit Katowice (Polen) mij op de bekende fotolocatie te Thüngersheim. Ondanks dat de loc pas sinds begin 2022 in dienst is, is het nieuwe er helaas, door de wel erg besmettelijke kleur, er al een beetje vanaf.

Veel kijkplezier, Peter
(IMG_1050-SF)
IMG_1050-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Schiedam Centrum

2 en 3 juli 2022 staan in het teken van de ICNG presentatie en werving NS personeel met de Simulator te Rotterdam Centraal.
Als reserve staat ICNG 3119 te Schiedam Centrum opgesteld.

Veel kijkplezier, Peter
Bijlagen
20220702_090231.jpg
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Werkplaats Leidschendam

Op deze zaterdag werd er druk gewerkt aan verschillende treinstellen van de R-Net lijn Gouda <> Alphen ad Rijn. Maar liefst drie treinstellen stonden tegelijktijdig binnen in de Werkplaats Leidschendam.

Veel kijkplezier, Peter
(20220709_194807-SF)
20220709_194807-SF.jpg
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

IMG_1586-SF.JPG
IMG_1567-SF.JPG
Havenspoorlijn Rotterdam 15 juli 2022

Meestal bezoek ik de havenspoorlijn zo'n drie keer per jaar, en na een bezoek in maart was het dus weer tijd voor een nieuw bezoekje.
Ook al waren de losse locomotieven zoals altijd weer ruim over vertegenwoordigd, er kwamen ook nog wat leuke echte treinen langs.

Veel kijkplezier, Peter
(IMG_1536-SF en IMG_1541-SF en IMG_1567-SF IMG_1586-SF)
IMG_1536-SF.JPG
IMG_1541-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Himmelstadt / Maintalstrecke - 2022

Te Himmelstadt (tussen Gemunden en Würzburg), passeerde mij op de bekende fotolocatie aldaar deze fraaie loc van EVB met containertrein.
Deze 6-assige Eurodual locomotief is gebouwd door Stadler en wordt verhuurd door European Loc Pool en draagt de naam "Kratos".

Veel kijkplezier, Peter
(IMG_1331-SF)
IMG_1331-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Havenspoorlijn

Even relatief kort naar de Havenspoorlijn geweest. En ondanks het korte verblijf toch nog heel wat op de foto kunnen zetten.
Deze keer, in tegenstelling tot de vorige keer, amper losse locomotieven. Naast vier ertztreinen met saai rode DB locs, welke ik nooit op de foto zet, want dat zijn een soort rijdende "graffiti muren", kwamen er onder andere een paar fraaie containertreinen langs.

Veel kijkplezier, Peter
(IMG_1587 --SF en IMG_1603 --SF en IMG_1615 --SF)
Bijlagen
IMG_1615 --SF.JPG
IMG_1587 --SF.JPG
IMG_1603 --SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

CFB - Le Chemin de Fer du Bocq

Gedurende drie dagen werd gevierd dat de Le Chemin de Fer du Bocq, in de Belgische Ardennen, al weer dertig jaar bestaat. Het heugelijke feit werd gevierd met enorm veel extra ritten met zowel historisch als fabrieksnieuw materieel.

Twee dagen heb ik de hitte getrotseerd om alles op de foto te zetten, waarbij mijn wat overjarige vouwfietsje het flink te verduren kreeg op de hellingen tot 8 procent, naar beneden haalde hij overigens de 33 km/h per uur, op een plaatselijke teller......

Op de foto de fraaie Nohab 5404 met trein onderweg van Bauche via Dorinne-Durnal, Spontin en verder naar Ciney.

Veel kijkplezier, Peter
(IMG_1657 --SF)
IMG_1657 --SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

CFB - Le Chemin de Fer du Bocq

Gedurende drie dagen werd gevierd dat de Le Chemin de Fer du Bocq, in de Belgische Ardennen, al weer dertig jaar bestaat.

Op de foto, genomen op het meest bekende fotolocatie van de lijn, de voor een museumlijn wat moderne Vossloh DE 18 (bouwjaar 2010 bij Vossloh te Kiel) met trein onderweg van Spontin naar eindpunt Ciney.

Veel kijkplezier, Peter
(IMG_1729-SF)
IMG_1729-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

HSB - Harzer Smalspurbahnen

De Harzer Schmalspurbahnen is, met een totale spoorlengte van ruim 140 kilometer, het grootste smalspoorbedrijf van Duitsland. Het bedrijf bestaat sinds 13 maart 1991, en heeft op 1 februari 1993 het smalspoornet in de Harz van de Deutsche Reichsbahn overgenomen. De partner van de HSB is Landkreis Harz. Het aantal werknemers is maar liefst rond de 250.

Op 22 september 2022 komt een trein van de HSB door Sorge gereden. Voor de Wende een beruchte plek, de treinen reden daar vlak langs de Oost/West Deutsche grens. Om te zorgen dat reizigers niet stiekem de benen namen richting het Westen reden gewapende militairen mee op de treeplanken.

Heden ten dage is Sorge een mooi en rustig gelegen dorp met fraai opgeknapte woningen. Het kleine museum in het station en de overblijfselen van de grens locatie, met onder andere een bewakingstoren en versperringen, doen herinneren aan andere tijden.

Veel kijkplezier, Peter
(IMG_1872 - -SF)
IMG_1872 - -SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Station Den Haag HS - 1980

Niet alle treinen op de verbinding Den Haag <> Venlo werden met getrokken treinen gereden, een deel ook met treinstellen.
En zo had treinstel 680 (Materieel 1946) de eer om als trein naar Venlo te rijden op de winterdag van 22 februari 1980.

Veel kijkplezier, Peter
(J15.165-SF)
J15.165-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Plaats reactie