Superfoto op Wallorail

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Werner

Superfoto op Wallorail

Bericht door Werner »

Hallo,

Op Wallorail.be stootte ik op een - naar mijn mening - geweldige foto. Ik heb hem dus niet zelf genomen (jammer genoeg).
Afbeelding Bij onze anderstalige landgenoten zijn ze ook goed bezig.

Werner.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

die foto is wel in een buurland genomen, maar dat neemt niet weg dat het een prachtige trein is in een prachtige omgeving :D
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Shrek schreef:die foto is wel in een buurland genomen, maar dat neemt niet weg dat het een prachtige trein is in een prachtige omgeving :D
Luxemburg neem ik aan :wink:

Idd prachtstuk.

BDJ
Gerard

Bericht door Gerard »

Klopt, bij het kasteel van Michelau op de Noordlijn. ;)
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Bericht door SteC »

Dat is ook gewoon een heel erg mooie lijn, waar ze met I6 rijden :)
Gewoon puur genieten...
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Die lijn staat altijd nog op mijn verlanglijstje op Nr. 1 om eens te doen! :D
Fles

Bericht door Fles »

Mooi daar inderdaad :) Heb daar 8 (?) juni dit jaar nogeens een kwartier stilgestaan met idioot hard onweer en zo....
Gerard

Bericht door Gerard »

Ik hoop zó dat er weer goederenverkeer over de Noordlijn gaat rijden...
Weet iemand trouwens ook als daar al wat over bekend is? dat ze de komende jaren weer goederenvervoer over de Noordlijn gaan leiden?
enrico

Bericht door enrico »

dit gingen ze toch niet meer doen?
Gerard

Re: Superfoto op Wallorail

Bericht door Gerard »

Is er inmiddels al iets meer bekend over het eventuele hervatten van goederenvervoer via Lijn 42 en de noordlijn in Luxemburg?
Ik mis die treinen echt tussen Troisvierges en Ettelbrück.. een van de mooiste stukjes Luxemburg.
Misschien zijn de vooruitzichten ook niet al te gunstig in deze tijden van crisis, en zijn de lijnen 162 /Athus Meuse voldoende. Maar een trein komende van Kinkempois lijkt mij via Lijn 42 en de Noordlijn ook een zeer mooie optie, grote delen enkelspoor zijn misschien ook wel de grote negatieve kant hiervan.
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Superfoto op Wallorail

Bericht door Mark7758 »

Helaas goederentreinen via de noordlijn is nog steeds niet echt een optie. De hellingen zijn te sterk en zijn eigenlijk te weinig plekken om de reizigerstreinen voor te laten gaan. Zeker in Luxemburg hebben ze al moeite om de alle reizigers treinen zonder problemen te kunnen laten rijden. Een goederentrein erbij kan eigenlijk niet meer.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Superfoto op Wallorail

Bericht door Shrek »

in belgië is er zeker ruimte voor, er zijn plaatsen waar gedurende 1,5 u geen trein passeert.
Maar dat neemt niet weg dat het industriële vervoer tussen luik en luxemburg niet erg groot is. Voor alle andere verbindingen zijn de alternatieven beter :roll:
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: Superfoto op Wallorail

Bericht door bobke »

hallo

Ik zie op de foto een oranje rijtuig? Is dit een rijtuig van de NMBS? Zoja, waarom is die oranje (het is de eerste keer dat ik zo'n oranje rijtuig zie, vandaar mij verbazing)?

mvg

Bob
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Superfoto op Wallorail

Bericht door Steven »

De oranje versie of de C1 schildering zoals we ze ook kennen maakt deel uit van de originele versie. Er is toen met verschillende landen een grote bestelling internationale rijtuigenreeks besteld. Belgie (met oa ook Zwitserland en Oostenrijk) hebben een hele reeks van die rijtuigen besteld. Doch heden ten dage hebben alle spoorwegen deze rijtuigen in een ander jasje gestoken. De nieuwe kleurenversie van die rijtuigen kan je in dezelfde foto zien.
Plaats reactie