6003

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
stefanic
Berichten: 871
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

6003

Bericht door stefanic »

Hallo Steven,

Da's toch wel echt triest dat je 't slotje over 6003 afsluit, zodat we niet eens onze bezorgdheid kunnen uitspreken over waar het met TSP naartoe gaat.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat je je aangesproken zou voelen wanneer mensen nu hun ongenoegen over de werkwijze van TSP (eerder, ENKELE personen binnen TSP,) zouden gaan ventilleren op 't forum. Wil je de misser van TSP in de doofpot?
Als we hier niet eer over 6003 mogen praten, dan mag 't forum volledig toe, want dan is het ook niet meer geoorloofd om te klagen over de prestaties van het NMBS personeel de afgelopen tijd. Daarmee gaat het ook niet goed, om diverse redenen, maar zou dat dan niet gezegd mogen worden?

Als er dingen over TSP zouden gezegd worden die niet waar zijn, dan is 't aan de verantwordelijken bij TSP om deze maar tegen te spreken. Nu is 't gewoon beknotting van de vrijheid van meningsuiting.

Jullie zijn er om te MODEREREN, niet om MONDDOOD te maken. Terecht dat jullie een draadje afsluiten als het echt de spuigaten zou uitlopen met verwensingen ed., maar preventief???
Met 6003/TSP is inderdaad iets gebeurd dat bij meerdere mensen de gemoederen kan verhitten, maar om er dan maar ineens integraal de blok op te leggen vind ik te ver gaan.

Stefan
spoorwegrealist
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2628
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: 6003

Bericht door trainfreak »

Steven heeft persoonlijk de vraag gekregen om het topic van de 6003 te sluiten.
Enkel negatieve reacties voegen ook niet veel toe aan het topic. Kijk maar op de andere treinforums...
stefanic
Berichten: 871
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: 6003

Bericht door stefanic »

Dus als er op iets enkel negatieve reacties zijn mag het niet gezegd worden?
Ok dan vanaf nu geen woord meer op dit forum over treinvertragingen, afschaffingen van treinen etc, want daar heeft ook niemand baat bij?
Vanaf nu is HGBTF enkel nog een goednieuws-show, jipie! Everybody happy!

Ik ken zo nog landen waar er niets slechts mag gezegd worden over het beleid, of je verdwijnt in een kerker.
spoorwegrealist
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: 6003

Bericht door Joris »

Hallo,
trainfreak schreef:Enkel negatieve reacties voegen ook niet veel toe aan het topic. Kijk maar op de andere treinforums...
Maar er niet op reageren geeft naar de toekomst toe ook geen goede indruk...
Wat ik er nog wil aan toevoegen is dat ik hoop dat nu die mensen geen 6003 meer hebben, ze hun motivatie voor een ander spoors project gebruiken, en dat die niet samen met de 6003 weg is, dat zou anders 2 keer een verlies zijn...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: 6003

Bericht door Steven »

beste stefanic, als ik alle PM's die ik krijg over dit onderwerp hier plaats zal je al merken met welke modder sommige mensen willen en kunnen smijten. Ikzelf was het onderwerp niet bepaald aan het volgen tot ik die PM's kreeg, wat kan ik dan als mod doen? Voorkomen is beter als genezen, dit forum heeft vroeger al eens aan diggelen gelegen door het smijten met modder.
Ik ben geen wonderman verre van ik tracht de kerk in het midden te houden en hoop een halve oorlog te voorkomen.
De loc is (jammer genoeg) gesloopt daar valt niets meer aan te veranderen ongeacht welke woorden er hier nog geplaatst worden.
Voortaan zal ik dan sommige PM's misschien beter negeren en iedereen hier zijn zegje laten doen ......

Hopend op wat begrip dat ik geen wonderen kan doen (niemand van de mod's trouwens).


PS: nog even aanvullen dat ik altijd de modder slik, zoniet van de vragende partij om iets te sluiten of van de andere die iets open willen houden.
poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Re: 6003

Bericht door poyaud »

Joris schreef: ik hoop dat nu die mensen geen 6003 meer hebben, ze hun motivatie voor een ander spoors project gebruiken, en dat die niet samen met de 6003 weg is, dat zou anders 2 keer een verlies zijn...
Groeten,
Joris De Mol

Dat ze een 51 uit Montzen kopen , slechter dan die 6003 gaan die niet zijn .
Trouwens de mensen aan die B&B weten toch het verschil ni tussen een 60 proto en 51.
Afbeelding
V100

Re: 6003

Bericht door V100 »

Volgens mij is er nog helemaal niet met modder gegooid. Waarom zouden mensen over dit onderwerp hun mening niet gewoon mogen geven zoals bij de andere? Ik weet niet van wie je dat verzoek gehad hebt, maar als dat van een direct betrokken partij is zou ik me (met alle respect) toch even afvragen of het wel zo verstandig is om daar gehoor aan te geven al in zo'n vroeg stadium. Ik zeg niet dat ik het niet begrijp, maar ik hoop dat als je er wat langer over nadenkt je je zult realiseren dat dat dan gewoon je reinste censuur is. Ik neem aan dat dit forum niet bij de ene partij meer belang heeft dan bij de andere, toch? Het lijkt me dan dat de neutraliteit terug behouden moet blijven en het topic open, aangezien er geen enkele reden is om dit te sluiten.

Een bepaalde partij heeft iets gedaan dat een heleboel mensen diep raakt. Als de enige reactie werkelijk is om de 'media' de mond te snoeren zodat men de mond wordt gesnoerd, dan kan iedereen de historische link wel leggen.

Niemand vraagt jou of dit forum als geheel om een mening of stellingname. Ik neem aan dat dat ook logisch is. Het kan dus niet waar zijn dat een topic waarin verder niets verkeerds is gezegd op verzoek van één van de partijen wordt gesloten.

En 'de loc is gesloopt, dus waarom zouden we er nog woorden aan vuil maken'?? Hoe zou je reageren als ze dat op het politiebureau zeggen als uw auto is gestolen? Ach, hij is nu toch weg, dus zand erover...
Laatst gewijzigd door V100 op 15 jan 2011, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
V100

Re: 6003

Bericht door V100 »

poyaud schreef:
Joris schreef: ik hoop dat nu die mensen geen 6003 meer hebben, ze hun motivatie voor een ander spoors project gebruiken, en dat die niet samen met de 6003 weg is, dat zou anders 2 keer een verlies zijn...
Groeten,
Joris De Mol

Dat ze een 51 uit Montzen kopen , slechter dan die 6003 gaan die niet zijn .
Trouwens de mensen aan die B&B weten toch het verschil ni tussen een 60 proto en 51.
Ze wilden ook niet perse een proto 60, wij wilden de proto 60 en die B&B was bereid de loc een thuis te geven.

En over motivatie: mijn motivatie wordt pas écht een pak minder als dit soort dingen op deze wijze niet eens meer bespreekbaar mogen zijn! Als dit werkelijk op zo'n manier 'opgelost' moet worden is mijn goesting mijn nek uit te steken wel snel weg. En ik was er voor de duidelijkheid dus één die een substantiële bijdrage zou gaan leveren aan dit project.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: 6003

Bericht door Steven »

Een verzoek gaat praktisch altijd uit van 1 partij, zoals het hier al meermaals is gebeurd gaat het nu ook weer gebeuren. Eender aan welk verzoek ik gehoor geef ben ik weer de wind volop vooraf aan het krijgen van alle partijen in dit geheel, het spijt me zeer mensen maar dan gooi ik de handdoek in de midden. Als jullie niet kunnen aanvaarden dat ik reageer op een preventieve manier dan hebben jullie zelf ook een probleem.
Als ik te laat reageer = volop commentaar
als ik tijdig en preventief reageer = censuur en dus ook niet goed
De mensen die hier zo roepen om vrije meningsuiting zouden ook beter eens nadenken dat je niet altijd alles en overal kan zeggen. Naast het recht op vrije meningsuiting zijn er nu ook eenmaal andere regels. Regels die in groep bestaan zoals respect voor elkaar. Met de PM's die ik krijg maar zeker niet hier online gaat plaatsen weet ik voldoende, het is een spelletje moddergooien en verre van een diepgaan discussie. Ik had misschien beter alles genegeerd van in het begin het was misschien beter geweest.
kika
Berichten: 2861
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: 6003

Bericht door kika »

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Ik heb er alle begrip voor dat dat topic op slot gaat. Het staat je ook helemaal vrij elders je mening te spuien. Even praktisch: is het eventueel mogelijk om eenvoudig 1 topic zo om te zetten dat het gemodereerd wordt vóór de reacties zichtbaar zijn voor anderen? Dat is misschien een aanvaardbaar compromis, helaas vergt het wel wat meer moderatorenergie en zal de eventuele discussie wat langzamer lopen. Al valt er niet zoveel te discussiëren, lijkt mij.

Bij deze zeg ik het ook even: jammer dat het gelopen is zoals het is. En de wereld draait verder.
V100

Re: 6003

Bericht door V100 »

Hoezo? Doe dat dan overal, of nergens. Anders ben je gewoon partijdig, punt.

Of probeer mij maar uit te leggen waarom dit anders ineens gecensureerd moet worden..

Want geloof me, als dat gebeurt, ga ik er in andere willekeurige topics ook om vragen als de inhoud me niet aanstaat!

En ja, 'de wereld draait verder'. Zeg je dat bij iedereen die geraakt is door iets of van wie iets is afgenomen?

En de conclusie is: door het sluiten van het topic wordt het toch een nare discussie. Had niks gesloten en gewoon gemodereerd en er was niks gebeurd. Laten we duidelijk wezen dat ook ik niet zit te wachten op heftige anti-TSP reacties, want als zijn kapot gaan, staat er nog wel meer materieel 'op straat'...
Laatst gewijzigd door V100 op 16 jan 2011, 09:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V100

Re: 6003

Bericht door V100 »

Steven schreef:Een verzoek gaat praktisch altijd uit van 1 partij, zoals het hier al meermaals is gebeurd gaat het nu ook Met de PM's die ik krijg maar zeker niet hier online gaat plaatsen weet ik voldoende, het is een spelletje moddergooien en verre van een diepgaan discussie. Ik had misschien beter alles genegeerd van in het begin het was misschien beter geweest.
Steven, het is nooit moddergooien geweest! Wij hebben zelf het initiatief genomen richting het TSP om samen een oplossing te vinden voor de loc waarin we nadrukkelijk vanaf de allereerste communicatie woordelijk hebben gezegd dat wij een oplossing willen waar iedereen als winnaar uitkomt. Het is ook de reden waarom wij weinig hebben losgelaten over de onderhandelingen en op alle fora hebben gevraagd geen discussies te starten. We zijn dus discreet en diplomatiek gebleven, ondanks dat het zeer moeizame onderhandelingen waren.

Ik hoop dus dat je je realiseert dat het nu zo gemakzuchtig willen stoppen van een discussie en beweren dat het 'van beide kanten' moddergooien is, voelt als een dolksteek in onze rug.

En als je het anders ziet, nodig ik je uit dat privé (want deze discussie lijkt me den weer niet op z'n plaats hier) op een vriendelijke manier met me te bespreken, want op dit moment ontbreekt het begrip en heerst de verbijstering.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2628
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: 6003

Bericht door trainfreak »

V100 schreef:Hoezo? Doe dat dan overal, of nergens. Anders ben je gewoon partijdig, punt.

Of probeer mij maar uit te leggen waarom dit anders ineens gecensureerd moet worden..

Want geloof me, als dat gebeurt, ga ik er in andere willekeurige topics ook om vragen als de inhoud me niet aanstaat!
Als iemand om een slotje vraagt mits een deftige reden dan doen we dat ook.

Bekijk het ook eens van onze kant: nu het topic op slot is krijgen we te horen dat het censuur is.
Als we het niet sloten kregen we op onze donder van de tegenpartij die het slotje vroeg.

Als ik de topics bekijk op de andere forums en je de reacties daar leest: gerechtelijke stappen, boycotten van het TSP... dan lijkt het me ook maar normaal dat het topic gesloten is. Of vinden jullie dat allemaal maar normaal?
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: 6003

Bericht door b-loc »

Ik vind het erg van sommige mensen dat ze zo met modder gooien naar Steven.
Hij kan nooit voor beide partijen goed doen (censuur <=> vrije mening)
Als we nu allemaal eens water bij de wijn doen
verdraagzamer zijn.
Geen negatieve reacties tegen een bepaalde persoon, groep of vereniging.
Zodat er hier geen censuur moet worden toegepast.
Er zijn fouten gemaakt, maar iedereen maakt fouten zowel u als ik
leer dat AUB accepteren.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: 6003

Bericht door Steven »

V100 schreef:
Steven, het is nooit moddergooien geweest! Wij hebben zelf het initiatief genomen richting het TSP om samen een oplossing te vinden voor de loc waarin we nadrukkelijk vanaf de allereerste communicatie woordelijk hebben gezegd dat wij een oplossing willen waar iedereen als winnaar uitkomt. Het is ook de reden waarom wij weinig hebben losgelaten over de onderhandelingen en op alle fora hebben gevraagd geen discussies te starten. We zijn dus discreet en diplomatiek gebleven, ondanks dat het zeer moeizame onderhandelingen waren.

.
Beste V100 het gaat over de berichten die in mijn privé box binnenkomen en niet over wat hier al op het forum staat. Het waarom van het wel en niet openhouden van dat topic. Ik zet die berichten bewust niet online anders zouden het geen privé berichten meer zijn. Ik heb er van verschillende personen gekregen.
Met dit laatste is voor mij dit onderwerp afgesloten en dat is al 1 bericht meer dan de aandacht die ik er echt wil aan besteden.
Gesloten