ttb map 3 (stations en halten)
Geplaatst: 18 apr 2010, 14:14
Dag
Vermoedelijk zal deze map minder enthousiaste reacties opleveren dan de vorige, maar stations en halten horen nu eenmaal onlosmakelijk bij spoorwegexploitatie, en precies daarom fotografeer(de) ik die af en toe ook wel eens. Ms 955 moest het mapje vol maken. Alle foto's uit een periode tussen 1979 en 1981.
1. 955 (met gebroken ruit!) in WET Schaarbeek op 14/10/1978 - als ik het me goed herinner bracht ARBAC-KBVVS op die dag een bezoek aan de WDT
2. Archennes - merk vooral de betonnen abri's op - je vond ze overal langs het net; behalve de raampjes waren ze vandaalbestendig
3. Basècles-Carrières, net voor de Y. Basècles, waar lijn 86 afsplitste - het was rond 20:00 's avonds, en ik heb zelf altijd verbaasd gestaan over de hoeveelheid licht die er op dat moment nog was
4. Beervelde - ondertussen gesloten en heropend
5. Bierghes: schitterend gebouw, dat spijtig genoeg verkommerde en afgebroken werd - het blijft me verbazen dat de halten tussen Edingen en Halle geen plaatsje krijgen in het GEN - het zou de parkeerdruk op Halle, Edingen en Tubize zeker kunnen verminderen
6. Boechout: de spelling suggereert dat de geschilderde halteaanduiding de tand des tijds goed doorstaan heeft
7. Chaudfontaine: overleefde IC-IR 1984 niet - mooi station, inventief ingepast in de spoorlijn, en misschien toch wel met voldoende potentieel, maar het moest weg
8. Comblain-la-Tour
9. Genappe: zelfs lang voor de sluiting van lijn 141 al in belabberde toestand
10. Halle by night - mooie herinneringen aan de keet tussen spoor 2 en 3 waar ik vele uren sleet
11. Houyet-Ardenne, zonder draad, en met zijn oude benaming
12. de Koninklijke Halte, n.a.v. de eerder vermelde rondrit van GTF
13. Landelies: ik weet niet eens of hier zo veel veranderd is
14. Lembeek: maar hier is dat wel het geval - ALLES is hier veranderd
15. Poix-Saint-Hubert: winters tafereel - we zouden naar Mirwart stappen, door een flinke sneeuwlaag
16. seinhuis Brussel-Zuid - het oranje "rijtuig" voegt peper en zout aan de foto toe
17. Sint-Amands: langs lijn 52 - verdwenen, om nooit meer terug te keren
18. Viane-Moerbeke: gezellige plek langs lijn 123
19. Villers-la-Ville: zonder draad, met betonnen abri's - echt gezellig was en is het niet
20. Walzin: vanuit een rijtuig gefotografeerd - typische afsluiting - op wat resten na is er niks meer over van deze halte tussen Dinant en Houyet, waar maar enkele treinen per dag stopten
21. Weyler: tussen Arlon en Sterpenich
22. Wezemaal, ook een verhaal van open en dicht
Ziezo, de volgende keer zijn het weer treinen.
Vermoedelijk zal deze map minder enthousiaste reacties opleveren dan de vorige, maar stations en halten horen nu eenmaal onlosmakelijk bij spoorwegexploitatie, en precies daarom fotografeer(de) ik die af en toe ook wel eens. Ms 955 moest het mapje vol maken. Alle foto's uit een periode tussen 1979 en 1981.
1. 955 (met gebroken ruit!) in WET Schaarbeek op 14/10/1978 - als ik het me goed herinner bracht ARBAC-KBVVS op die dag een bezoek aan de WDT
2. Archennes - merk vooral de betonnen abri's op - je vond ze overal langs het net; behalve de raampjes waren ze vandaalbestendig
3. Basècles-Carrières, net voor de Y. Basècles, waar lijn 86 afsplitste - het was rond 20:00 's avonds, en ik heb zelf altijd verbaasd gestaan over de hoeveelheid licht die er op dat moment nog was
4. Beervelde - ondertussen gesloten en heropend
5. Bierghes: schitterend gebouw, dat spijtig genoeg verkommerde en afgebroken werd - het blijft me verbazen dat de halten tussen Edingen en Halle geen plaatsje krijgen in het GEN - het zou de parkeerdruk op Halle, Edingen en Tubize zeker kunnen verminderen
6. Boechout: de spelling suggereert dat de geschilderde halteaanduiding de tand des tijds goed doorstaan heeft
7. Chaudfontaine: overleefde IC-IR 1984 niet - mooi station, inventief ingepast in de spoorlijn, en misschien toch wel met voldoende potentieel, maar het moest weg
8. Comblain-la-Tour
9. Genappe: zelfs lang voor de sluiting van lijn 141 al in belabberde toestand
10. Halle by night - mooie herinneringen aan de keet tussen spoor 2 en 3 waar ik vele uren sleet
11. Houyet-Ardenne, zonder draad, en met zijn oude benaming
12. de Koninklijke Halte, n.a.v. de eerder vermelde rondrit van GTF
13. Landelies: ik weet niet eens of hier zo veel veranderd is
14. Lembeek: maar hier is dat wel het geval - ALLES is hier veranderd
15. Poix-Saint-Hubert: winters tafereel - we zouden naar Mirwart stappen, door een flinke sneeuwlaag
16. seinhuis Brussel-Zuid - het oranje "rijtuig" voegt peper en zout aan de foto toe
17. Sint-Amands: langs lijn 52 - verdwenen, om nooit meer terug te keren
18. Viane-Moerbeke: gezellige plek langs lijn 123
19. Villers-la-Ville: zonder draad, met betonnen abri's - echt gezellig was en is het niet
20. Walzin: vanuit een rijtuig gefotografeerd - typische afsluiting - op wat resten na is er niks meer over van deze halte tussen Dinant en Houyet, waar maar enkele treinen per dag stopten
21. Weyler: tussen Arlon en Sterpenich
22. Wezemaal, ook een verhaal van open en dicht
Ziezo, de volgende keer zijn het weer treinen.