ttb map 3 (stations en halten)

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Sint Amands

Bericht door b-loc »

Leenaarts schreef: 12 mar 2020, 22:17
overweg13 schreef: 25 apr 2010, 14:09
jan_olieslagers schreef:
Hoe zeker zijt ge hier van?
1) Verdwenen? De perrons moeten er zeker nog zijn, ze dienen - bv. vandaag! - voor de museumstoomdienst uit Baasrode. Lichtpalen en borden zijn misschien wel verwijderd, ja.
2) Nooit meer terug? Af en toe hoort men nog een politieker pleiten voor het heractiveren van lijn 52 van Puurs tot Dendermonde. Mij lijkt dat best een zinnig idee trouwens, de stations/stopplaatsen Baasrode, Sint-Amands en Oppuurs hebben best een potentieel van pendelaars naar Antwerpen (direct) en Brussel - met overstap in Dendermonde. En de kosten zouden minimaal zijn want het spoor ligt er nog. Het zou wel onder draad moeten gebracht worden, verder is enkel de aansluiting in Puurs te herstellen, dat zou wel een extra slagboom vereisen en daar wilen we nu juist vanaf.

Overigens nu we het toch over de stoomdienst hebben: die reed vandaag tussen Baasrode en Sint-Amands, volgens het radionieuws, waarom niet tot Puurs zoals vroeger?
Ik denk dat zelfs bij een eventuele heropening van de lijn Sint-Amands geen enkele kans meer heeft. Dat type halten is op termijn ten dode opgeschreven. Zelf vind ik dat gezien mijn plattelandsactiviteiten spijtig, maar begrijpelijk.
Denk ook dat we deze halte nimmer meer terugzien....te oneconomisch. Maar wel zo sfeervol. Was net de laat om deze prachtige periode zelf te proeven) En inderdaad was het reizen zo een 30 jaar terug veel interessanter en veel meer tw zien ook !
Ondertussen is er bovenleiding geplaatst op L52 :)
Facebook Stoomtrein Dendermonde Puurs
jan_olieslagers
Berichten: 3495
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: ttb map 3 (stations en halten)

Bericht door jan_olieslagers »

Ondertussen is er bovenleiding geplaatst op L52
Bedankt hoor! Maarre, door wie? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een amateurvereniging hiervoor de nodige centen kan ophoesten; niet alleen is het behoorlijk wat kost aan materiaal - koperdraad in het bijzonder! - maar het is dan nog eens een heel werk om de boel goedgekeurd en aanvaard en in dienst te krijgen. Dus eigenlijk kan het alleen door Infrabel gedaan zijn, maar die moeten dan wel een goede reden hebben, de budgetten zijn daar allesbehalve exuberant naar ik hier wel eens lees ;) Gaat er dan echt binnenkort terug reizigersdienst komen?

Over halte/station Sint-Amands: als (en het is nog een grote ALS, voor mij) er terug reizigersdienst komt op dat lijntje dan zal men er alles aan doen om het rendabel te maken. Het zou dan wel behoorlijk dom zijn om de aloude stopplaats Sint-Amands niet te bedienen, ze ligt tenslotte dicht bij de dorpskern en heeft ruime parkeergelegenheid, en ze sluit aan bij de busdienst. En nergens zal het minder kosten om een halte in te richten, nogmaals, de perrons zijn nog intact, of nagenoeg. Waar zou men beter kunnen stoppen? Waar zou men meer reizigerspotentieel vinden?

PS betere referenties welkom, met fakebook doe ik niet mee...
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: ttb map 3 (stations en halten)

Bericht door overweg13 »

Welke dag zijn we ook alweer vandaag? Overigens heb ik in deze periode van het jaar ook eens een foto gezien van een loc van reeks 59 waarop een pantograaf gemonteerd stond.
Met vriendelijke groet

overweg13
jan_olieslagers
Berichten: 3495
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: ttb map 3 (stations en halten)

Bericht door jan_olieslagers »

Ha! Daar ben ik dan met mijn ogen open ingetrapt. 0-1! Maar goed dat er nog eens kan gelachen worden, de dagen zijn al droef genoeg.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Plaats reactie