TSP: Nieuwigheden van de vereniging

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: TSP: Nieuwigheden van de vereniging

Bericht door dentheo »

DR-fan schreef: 27 dec 2022, 12:59
overweg13 schreef: 26 dec 2022, 22:39 Ik heb het vandaag gekregen per post en moet eerlijk zeggen dat ik geen reden zie om mijn abonnement niet te vernieuwen.
Nu ja, als je van afschuwelijk slecht Nederlands en een absoluut gebrek aan vakkennis houdt... Mijn persoonlijke favoriet zijn de 5 "trailers" achter de locomotief. Die kende ik van Netflix, maar niet op het spoor :roll:
Ik ga voor het onderschrift bij de foto van de assen draaibank en de tekst over Voltap .
Theo
Groeten vanop de Heide
Klassiekje
Berichten: 547
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: TSP: Nieuwigheden van de vereniging

Bericht door Klassiekje »

Vergelijk eens de tekst over de werken in Ottignies van SJ250 en ODB172.

Zeer sterk copy-pastegevoel moet ik zeggen, de Franstalige tekst bij ODB gewoon door Google Translate gehaald terwijl je bij SJ wél iets leesbaar krijgt.

EDIT: Ok, ook gewoon zelfde auteur zie ik nu :mrgreen:

Makkelijke keuze dan tussen één van deze twee
DR-fan
Berichten: 532
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: TSP: Nieuwigheden van de vereniging

Bericht door DR-fan »

dentheo schreef: 28 dec 2022, 12:05 Ik ga voor het onderschrift bij de foto van de assen draaibank en de tekst over Voltap .
De "gele jaren 80" zijn ook niet slecht. Toen liepen we nog geen blauwtje :lol:
DR-fan
Berichten: 532
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: TSP: Nieuwigheden van de vereniging

Bericht door DR-fan »

Nadat in het laatste nummer van ODB werd verkondigd dat bij de procedure SF05 "de boordchef op zijn fluitje fluit", lijkt nu ook het tijdschrift uitgefloten: zoals het er nu naar uitziet verschijnt het laatste nummer in december. Of hoe je iets op nog geen twee jaar kapot kan maken :(
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: TSP: Nieuwigheden van de vereniging

Bericht door dentheo »

En hoe hebben ze dat klaargekregen ? Zijn de abonnees massaal verdwenen of de redactie , en de goesting.
Theo
Groeten vanop de Heide
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: TSP: Nieuwigheden van de vereniging

Bericht door jan_olieslagers »

Ach, de tijd van de papieren tijdschriften is sowieso voorbij. Toch?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: TSP: Nieuwigheden van de vereniging

Bericht door dentheo »

Dat kan , maar dat is dan een economische beslissing, die best valabel kan zijn....
En ook dan heb je een redactie nodig...

Ik ken clubs waar het magazine de grootste inkomensbron is.... al jaar en dag.
Maar het wordt niet makkelijker.
Theo
Groeten vanop de Heide
JonasV91
Berichten: 140
Lid geworden op: 12 mei 2023, 23:44

Re: TSP: Nieuwigheden van de vereniging

Bericht door JonasV91 »

Ik heb nu een niet-officieel abonnement op Spoorwegjournaal (gewoon halen in de kiosk). Op zich wel nog tevreden van. Ik heb de indruk dat die prijs nog meevalt want andere soortgelijke boekjes kosten vaak nog veel meer. Ik verwijs dan naar bepaalde Franse equivalenten (aangezien ik er op reis was en even aandacht aan schonk). Nu was ik wel vooral aan het zoeken naar Soldat du Feu enzo (wat ik uiteindelijk gevonden heb).

Papieren versies hebben nog altijd 't voordeel dat je geen scherm voor jou hebt. De tijd die ik verdoe vóór een scherm is gigantisch en eigenlijk bijzonder slecht. Smartphone is nog een slechtere gewoonte.

Het hangt voornamelijk samen met de kwaliteit en de prijs. Als ik het zo meevolg was de kwaliteit van de info in ODB serieus naar beneden gegaan. Nja, als je jezelf al tijdschrift niet meer au serieux neemt, dan stopt het wel eens.
Van ODB heb ik vroeger enkele losse nummers gekocht maar het was m'n favoriet niet.

Alles digitaal is volgens mij gewoon niet gezond ^^
't Is natuurlijk wel aan de gebruiker zelf om de tijd in te delen maar als er een alternatief is, dan kies ik er in principe wel voor.
Ben hier eerder aanwezig geweest onder "swfjvh".

Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.
Klassiekje
Berichten: 547
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: TSP: Nieuwigheden van de vereniging

Bericht door Klassiekje »

Mjah, volledig zelf gezocht.
DR-fan
Berichten: 532
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: TSP: Nieuwigheden van de vereniging

Bericht door DR-fan »

dentheo schreef: 20 aug 2023, 20:07 En hoe hebben ze dat klaargekregen ? Zijn de abonnees massaal verdwenen of de redactie , en de goesting.
De nieuwe hoofdredacteur werd wijsgemaakt dat de oude ploeg vrijwillig een stap opzij zette en verschoot dus wel een beetje toen de realiteit begon door te dringen. Bovendien is de beloofde ondersteuning vanuit het bestuur er nooit gekomen zodat hij zijn conclusies trekt. Dat men ineens 20% van de abonnees verloor door de geboden "kwaliteit" zal ook niet geholpen hebben...
DR-fan
Berichten: 532
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: TSP: Nieuwigheden van de vereniging

Bericht door DR-fan »

jan_olieslagers schreef: 20 aug 2023, 20:48 Ach, de tijd van de papieren tijdschriften is sowieso voorbij. Toch?
Dat hoor ik al 20 jaar en ik geloof daar niets van. Zeker naar vak- en hobbytijdschriften is er nog vraag. In de laatste 5 jaar dat de buitengegooide ploeg aan ODB werkte, ging het aantal lezers met ongeveer 5% achteruit. Dat komt overeen met de algemene trend bij jongere liefhebbers om meer sociale media te gebruiken, maar vergeleken bij de verliezen in de traditionele pers viel dat enorm mee.
DR-fan
Berichten: 532
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: TSP: Nieuwigheden van de vereniging

Bericht door DR-fan »

Zopas een mail gekregen die bevestigt dat de huidige hoofdredacteur er in december mee stopt. Er staat een vacature open, dus wie zich geroepen voelt om een zinkend schip weer vlot te krijgen...
Plaats reactie