historische opnames van 51'ers

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
Plaats reactie
steamer

historische opnames van 51'ers

Bericht door steamer »

Hoi iedereen,

Ik ben al een tijdje bezig met het samenstellen van een DVD over onze 51'ers. Nu wil ik hier echt een totaalbeeld geven over de levensloop van deze locomotieven. Zo heb ik de mensen van CMI al gecontacteerd en mag ik daar bij gelegenheid foto's van de constructie van de 51'ers gaan uitzoeken. Verder heb ik tijdelijk een trajectvideo Lier - Aarschot uit de jaren '70 in bezit, waarop op gegeven moment een kruisende 51 te zien is.

Toch zou ik graag nog andere beelden bekomen uit de jaren '70 (en wie weet met heel veel geluk uit de jaren '60). Echter, ik zit momenteel wat vast met mijn zoektocht. Pistes waar ik nu nog aan denk zijn:
- hobbyisten die in de jaren '70 of begin jaren '80 historische opnames gemaakt hebben, specifiek dan van groene 51'ers.
- TV-beelden die ik kan opvragen bij de VRT/RTBF waarop duidelijk 51'ers te zien zijn.

Wat betreft de hobbyisten zoek ik dus naar mensen die destijds met video 8 gefilmd hebben (geluid zal ik er dan zelf op moeten synchroniseren, maar ja...). Wat betreft TV-beelden raak ik voorlopig niet verder dan de clip van Telex (Moscow Discow): een van de groepsleden (niet de zanger, die is in september overleden) is al gecontacteerd, hoewel ik daar niet teveel van verwacht voorlopig.

Wie weet kan iemand van jullie me dus toch verder op weg helpen? Alle tips zijn welkom :)

Hoe dan ook zal het verschijnen van deze DVD nog wel een tijdje op zich laten wachten. Vergelijk het maar met een goede wijn die ook moet rijpen voor hij volledig op smaak is :)

Groetjes,
Steamer
Serie51

Re: historische opnames van 51'ers

Bericht door Serie51 »

Veel succes met je speurtocht :!: en als groot serie 51 liefhebber staat die DVD nu al op mijn verlanglijstje :D
Plaats reactie