Rijtuig type 27

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
Plaats reactie
Rino
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2021, 19:28

Rijtuig type 27

Bericht door Rino »

Hoi iedereen,

Al van kinds was ik gebeten door treinen. Ik begon met een kleine verzameling, maar vanwege privé redenen hiermee moeten ophouden. Nu al een paar maanden terug gestart met de interesse. Dagelijks zit ik op de pc op zoek naar informatie. En breidt ik mijn HO collectie uit. Via deze forum probeer ik mijn kennis te laten groeien.

En mijn eerste vraag naar jullie toe! Betreffende de type 27 rijtuig (zo vermeld Fleischmann op z'n modellen). Iemand hiervan foto's of informatie van?

Groetjes, Rino
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Rijtuig type 27

Bericht door Paul »

Dat zijn volgens mij Duitse rijtuigen waarvan er na WO I een aantal in België zijn gebleven als 'herstelbetaling'. Waarom Fleischmann die 'type 27' noemt is mij een raadsel
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Rino
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2021, 19:28

Re: Rijtuig type 27

Bericht door Rino »

Inderdaad, later ook gevonden dat dit toen de Duitse "Donnerbuchse". En wss bedoel je Wo2? Want ik vind terug dat deze in de jaren 1920 werden gebouwd.

Grtz
Rino
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2021, 19:28

Re: Rijtuig type 27

Bericht door Rino »

Zou er hiervan foto's van bestaan? Welke loc werd o.a. gebruikt? Ik weet dat o.a. stoomloc's Type 59 en Type 64 als herstelbetaling aan België.
dgrr57
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 dec 2009, 18:10
Locatie: FVR
Contacteer:

Re: Rijtuig type 27

Bericht door dgrr57 »

Duitse herstelbetaling locomotieven: HIER en DAAR.

PS. geen Nederlandstalige versie gevonden :(
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Rijtuig type 27

Bericht door Paul »

Merci, Patrick!

Ik wist niet dat TrainWorld al die boeken van ingenieur Vandenberghe gedigitaliseerd heeft en online beschikbaar gesteld. Zeer interessant.

Paul
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Plaats reactie