HLD 6219

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
Plaats reactie
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

HLD 6219

Bericht door Davy »

Vorige week zag ik in Brugge de 6219 actief als werktrein. Bijzonder vond ik de nieuw uitziende beschildering in de oorspronkelijke groengele kleurstelling, wat je naar mijn weten niet ziet (ofwel zijn ze nog in groengeel doch in vrij slechte toestand ofwel hebben ze de blauwe Infrabel-livrei). Nog iets opmerkelijk vind ik het NMBS-logo dat nog aanwezig is.
Waarom is dit zo gedaan?
AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door Davy op 25 okt 2017, 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: HLD 6219

Bericht door Bibke »

Davy schreef: 25 okt 2017, 01:00 Vorige week zag ik in Brugge de 6219 actief als werktrein. Bijzonder vond ik de nieuw uitziende beschildering in de oorspronkelijke groengele kleurstelling, wat je naar mijn weten niet ziet (ofwel zijn ze nog in groengeel doch in vrij slechte toestand ofwel hebben ze de blauwe Infrabel-livrei). Nog iets opmerkelijk vind ik het NMBS-logo dat nog aanwezig is.
Waarom is dit zo gedaan?
Ter info: dit is niet de originele schildering maar de schildering 1970.

De redenen dat ze vorig jaar of 2 jaar geleden in deze schildering herschilderd werd, is omdat ze nog niet naar Salzinnes gestuurd is geweest voor groot onderhoud. Tweede reden is dat ze herschilderd is door mensen van Merelbeke die de loc in deze kleurstelling wilden houden.
Zij zal wel kortelings uit dienst gaan omdat ze binnenkort aan een grote revisie toe komt en die zal niet meer uitgevoerd worden en de loc zal naar alle waarschijnlijkheid verkocht worden.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
tiretrainz
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2016, 16:15
Locatie: Kortrijk

Re: HLD 6219

Bericht door tiretrainz »

Bibke schreef: 25 okt 2017, 11:35
Davy schreef: 25 okt 2017, 01:00 Vorige week zag ik in Brugge de 6219 actief als werktrein. Bijzonder vond ik de nieuw uitziende beschildering in de oorspronkelijke groengele kleurstelling, wat je naar mijn weten niet ziet (ofwel zijn ze nog in groengeel doch in vrij slechte toestand ofwel hebben ze de blauwe Infrabel-livrei). Nog iets opmerkelijk vind ik het NMBS-logo dat nog aanwezig is.
Waarom is dit zo gedaan?
Ter info: dit is niet de originele schildering maar de schildering 1970.

De redenen dat ze vorig jaar of 2 jaar geleden in deze schildering herschilderd werd, is omdat ze nog niet naar Salzinnes gestuurd is geweest voor groot onderhoud. Tweede reden is dat ze herschilderd is door mensen van Merelbeke die de loc in deze kleurstelling wilden houden.
Zij zal wel kortelings uit dienst gaan omdat ze binnenkort aan een grote revisie toe komt en die zal niet meer uitgevoerd worden en de loc zal naar alle waarschijnlijkheid verkocht worden.
Ik meende dat ze nooit, naast de originele kleur, een andere kleur gekregen heeft.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: HLD 6219

Bericht door Bibke »

tiretrainz schreef: 04 nov 2017, 19:00
Bibke schreef: 25 okt 2017, 11:35
Davy schreef: 25 okt 2017, 01:00 Vorige week zag ik in Brugge de 6219 actief als werktrein. Bijzonder vond ik de nieuw uitziende beschildering in de oorspronkelijke groengele kleurstelling, wat je naar mijn weten niet ziet (ofwel zijn ze nog in groengeel doch in vrij slechte toestand ofwel hebben ze de blauwe Infrabel-livrei). Nog iets opmerkelijk vind ik het NMBS-logo dat nog aanwezig is.
Waarom is dit zo gedaan?
Ter info: dit is niet de originele schildering maar de schildering 1970.

De redenen dat ze vorig jaar of 2 jaar geleden in deze schildering herschilderd werd, is omdat ze nog niet naar Salzinnes gestuurd is geweest voor groot onderhoud. Tweede reden is dat ze herschilderd is door mensen van Merelbeke die de loc in deze kleurstelling wilden houden.
Zij zal wel kortelings uit dienst gaan omdat ze binnenkort aan een grote revisie toe komt en die zal niet meer uitgevoerd worden en de loc zal naar alle waarschijnlijkheid verkocht worden.
Ik meende dat ze nooit, naast de originele kleur, een andere kleur gekregen heeft.
Inderdaad
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Mitch67
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jan 2018, 14:14
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: HLD 6219

Bericht door Mitch67 »

... medio 2018 werd de 6219 te FKR van zijn goed bogies gelicht en werden er einde levens onder geplaatst...waarmee eigenlijk zijn lot bezegeld werd. Deze beslissing werd genomen door Infrabel omdat hij niet in het 'moderniseringsprogramma' zat vanwege onder andere de nog originele bekabeling. Voor zover ik weet heeft ze op het net nog dienst gedaan tot eind november 2018. Volgens de laatste berichten 'zou' ze eventueel kunnen verkocht worden, maar er deden ook geruchten de ronde dat ze als plucloc zou gebruikt worden, omdat er op een zeer moeilijk bereikbare plaats een significant luchtverlies zou zijn...
Kennis dient om te delen, niet om stof te verzamelen
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 699
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: HLD 6219

Bericht door sammarco1 »

Zou een mooie museumloc kunnen zijn... Maar de nmbs kennende zullen ze liever eens met de sjalamoo liggen zwaaien... :twisted:
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Plaats reactie