Koninklijke treinen

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
Plaats reactie
wdew
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 okt 2017, 11:16
Locatie: Leuven
Contacteer:

Koninklijke treinen

Bericht door wdew »

Ik heb mij danig geammuseerd met de berichten over de koninklijke treinen van 30 mei 2002, Brugge >Brussel-Zuid (Koning Albert II, Koningin Paola, Koningin Margrethe II van Denemarken & Prins-gemaal Henrik) en van 22 juni 2006, Schaarbeek >Luik-Guillemins (Koning Albert II, Koningin Paola & Koningin Beatrix der Nederlanden).
Er worden nogal opmerkingen gemaakt door mensen die er niets van af weten maar wel veel (verkeerde) veronderstellingen maken.
Ik was, als medewerker van de toenmalige dienst Externe Betrekkingen van de NMBS, organisator van deze ritten.
Ik was ook de organisator van de koninklijke rondrit (Koninklijke halte >Antwerpen >Luik >Leuven >Schaarbeek) naar aanleiding van 75 jaar NMBS op 6 september 2001.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Koninklijke treinen

Bericht door Steve »

Welkom op het forum - ik heb dit topic alvast naar het subforum "Historisch materieel" verplaatst.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Koninklijke treinen

Bericht door Shrek »

22 juni 2006, Schaarbeek >Luik-Guillemins, daar moet een bepaald forumlid zeker wel iets over kunnen vertellen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Koninklijke treinen

Bericht door Steven »

Ik zou het niet weten :mrgreen: :mrgreen:
wdew
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 okt 2017, 11:16
Locatie: Leuven
Contacteer:

Re: Koninklijke treinen

Bericht door wdew »

Misschien onbekend voor de meesten onder jullie:

Het station onder het kasteel van Laken.
Ik heb dat perron bezocht.

https://vuyewouters.be/2017/03/13/het-s ... eopold-ii/

hier kan je het volledige (niet uitgevoerde) tracé vinden (onder de titel 'De tunnels van koning Leopold'):
https://www.railations.net/oudetunnels.html
Plaats reactie