Pagina 1 van 1

Type 12, 12004

Geplaatst: 01 okt 2015, 21:31
door Eric0641
weet toevallig iemand van u waarom deze geen revisie krijgt? Aangezien hij in 1980 een revisie heeft gehad zou het toch geen big deal moeten zijn om hem rij-vaardig te maken? Zou leuk zijn als Train World er dan pendel ritten mee doen.

Met vriendelijke groet,
Eric

Re: Type 12, 12004

Geplaatst: 01 okt 2015, 21:36
door Shrek
Eric0641 schreef:weet toevallig iemand van u waarom deze geen revisie krijgt? Aangezien hij in 1980 een revisie heeft gehad zou het toch geen big deal moeten zijn om hem rij-vaardig te maken? Zou leuk zijn als Train World er dan pendel ritten mee doen.

Met vriendelijke groet,
Eric
Simpel, er is geen geld.

Re: Type 12, 12004

Geplaatst: 01 okt 2015, 21:37
door Steven
Als het van de besparingen afhangt zal er niets historisch meer rijden. Laat staan een extra stomer rijvaardig maken.

Re: Type 12, 12004

Geplaatst: 02 okt 2015, 20:34
door Dorfmeister
Shrek schreef:Simpel, er is geen geld.
En een beetje geen wil... CMI had een propositie gedaan om de machine te herstellen als rijvaardig :wink:

Re: Type 12, 12004

Geplaatst: 02 okt 2015, 21:25
door Eric0641
hij was toch al naar luik gehaald voor een cosmetische revisie. Waarom hadden ze dan geen totale gedaan.

Re: Type 12, 12004

Geplaatst: 02 okt 2015, 21:40
door Steven
De NMBS heeft zelf geen werkplaats meer die stomers kan herstellen.
Zeker bij een stomer die lang heeft stilgestaan zijn er heel wat kosten. Waarschijnlijk is er geen enkele stoompijp nog geschikt en dan spreken we nog niet over de rest. De nuance tussen een nieuw verflaagje en hem rijvaardig maken is vrij groot.

Re: Type 12, 12004

Geplaatst: 02 okt 2015, 21:58
door Eric0641
Net over de grens in nederlands Limburg ligt de zlsm die hebben de oudste locomotief van Nederland rijvaardig gemaakt. Opties genoeg dus maar het is inderdaad de wil de zlsm heeft trouwens een spooraansluiting op het normale net.

Re: Type 12, 12004

Geplaatst: 02 okt 2015, 22:11
door Steven
De werking van een vzw met veel vrijwilligers is niet hetzelfde als een spoorwegmaatschappij. Iets kort door de bocht, de NMBS moet zoiets aanbesteden, nadien hem ook nog officieel onderhouden. Dat brengt andere kosten met zich mee.