TSP 6003

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
The_gold

Re: TSP 6003

Bericht door The_gold »

Dan moet die nog een andere loc opkopen voor onderdelen...niet te betalen bijna door een prive persoon, om maar te zwijgen van alle extra kosten... en dan? gewoon bij het TSP plaatsen? die mannen zullen lachen :lol:

Laat deze redding maar aan het TSP zelf over, eigen schuld dikke... kon voorkomen zijn..
Laatst gewijzigd door The_gold op 26 nov 2010, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2628
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: TSP 6003

Bericht door trainfreak »

The_gold schreef:Dan moet die nog een andere loc opkopen voor onderdelen...niet te betalen bijna door een prive persoon, om maar te zwijgen van alle extra kosten... en dan? gewoon bij het TSP plaatsen? die mannen zullen lachen :lol:

Laat deze redding maar aan het TSP zelf over, eigen schuld dikke... kon voorkomen zijn.
TSP is van plan om de loc te slopen, dus ik denk niet dat die nog op hun gedacht gaan terugkomen omdat een bende treinliefhebbers (die amper zelf iets inbrengen bij TSP - zowel qua arbeids als financiën) niet wil dat de 6003 wordt gesloopt.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: TSP 6003

Bericht door Joris »

Hallo,
Daarom moet je je tevredenstellen met enkel een optische restauratie, wat volgens mij wel mogelijk moet zijn... Zo veel moeite voor een lege doos? Bwaja, maak je dan eens de bedenking dat alles wat in het museum van Schaarbeek komt ook niet meer zal rijden... Of alle onderdelen er dan nog opzitten of niet maakt dan niet zo veel uit hé...
Idem voor alles waar een panto op staat momenteel trouwens...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TSP 6003

Bericht door Steven »

Zelfs voor een optische voorstelling is het leuk als alle onderdelen er nog opzitten. Kwestie van de mensen toch iets te kunnen tonen. Kijk wat ze in Zwitserland gedaan hebben en ga hen is vragen wat het kost om een loc statisch tentoon te stellen je zou kunnen verschieten van het kostenplaatje. Iets dat stilstaat heeft in vele gevallen nog meer onderhoud nodig dan een actief iets.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: TSP 6003

Bericht door Joris »

Hallo,
Steven schreef:Zelfs voor een optische voorstelling is het leuk als alle onderdelen er nog opzitten. Kwestie van de mensen toch iets te kunnen tonen. Kijk wat ze in Zwitserland gedaan hebben en ga hen is vragen wat het kost om een loc statisch tentoon te stellen je zou kunnen verschieten van het kostenplaatje. Iets dat stilstaat heeft in vele gevallen nog meer onderhoud nodig dan een actief iets.
In Treignes zijn zelfs reizigersrijtuigen mooi op slot...
Je moet zo een loc niet onderhouden om ooit nog te rijden hé! Ik kan me bvb niet voorstellen dat men in Leuven zo'n grote onderhoudswerken uitvoert aan het materieel...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TSP 6003

Bericht door Steven »

Nee in Leuven gebeuren er niet veel werken het gevolg is dan ook dat het meeste materiaal hoogdringend onderhoud nodig heeft. Materiaal dat statisch opgesteld staat moet nu eenmaal in een ruimte staan met aangepast licht en luchtvochtigheid.
tobin

Re: TSP 6003

Bericht door tobin »

Beste,

We hebben het antwoord van het TSP met interesse gelezen en lijkt ons in beider belang dat we de communicatie buiten de fora kunnen verder zetten.

Inmiddels zijn wij gestart met de nodige acties, zoals verzamelen van de aankoopgelden, organisatie van het transport en een nieuwe thuis voor de locomotief.
Op korte termijn wensen wij te praten over de modaliteiten voor overname van de locomotief. Een volledige uitwerking van onze plannen vergt echter meer tijd.
Gezien de doelen van het TSP kunnen wij ons goed voorstellen dat een eventuele redding van de 6003 ook in het verlengde van haar doelstellingen ligt. We rekenen er dan ook op dat we van het TSP de ruimte krijgen om binnen de grenzen van het redelijke onze plannen te concretiseren

Naar de liefhebbers toe willen we graag nog eens herhalen dat het nooit onze bedoeling is geweest om het TSP te overtuigen dat zij de locomotief moeten bewaren. Anderzijds moeten we ons wel realiseren dat de kans bestaat dat ook wij niet gaan slagen in ons opzet om de loc alsnog te redden.

We hebben een erg turbulente week achter de rug, daarom is het belangrijk dat de rust wat weerkeert. Mogen we de liefhebbers dan ook vragen om sereniteit gedurende de onderhandelingen. Als de tijd rijp is, zal één van de partijen vast wel een stand van zaken meedelen.

Graag wensen wij iedereen te danken voor hun steun tot op heden.


Vriendelijke groeten
HLD5531

Re: TSP 6003

Bericht door HLD5531 »

Spijtig natuurlijk dat het zo moet aflopen voor de 6003. Maar zou het niet interessanter zijn om geld in te zamelen en een blauwe of gele 55 te redden?
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2628
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: TSP 6003

Bericht door trainfreak »

HLD5531 schreef:Spijtig natuurlijk dat het zo moet aflopen voor de 6003. Maar zou het niet interessanter zijn om geld in te zamelen en een blauwe of gele 55 te redden?
Er bestaat een kans dat het Historisch Patrimonium van de B-holding of het TSP een 55 zal bewaren.
En dan zit je weer met twee dezelfde machines (kijk naar de bewaarde 1503 en 1504...)

De 6003 heeft geen kans meer, want TSP wil er vanaf...
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: TSP 6003

Bericht door Joris »

Hallo,
trainfreak schreef:
HLD5531 schreef:Spijtig natuurlijk dat het zo moet aflopen voor de 6003. Maar zou het niet interessanter zijn om geld in te zamelen en een blauwe of gele 55 te redden?
Er bestaat een kans dat het Historisch Patrimonium van de B-holding of het TSP een 55 zal bewaren.
En dan zit je weer met twee dezelfde machines (kijk naar de bewaarde 1503 en 1504...)

De 6003 heeft geen kans meer, want TSP wil er vanaf...
TUC Rail moet er eerst nog willen verkopen hé :wink: De staat waarin TUC Rail ze zal verkopen zal ook wel een rol spelen. En dubbeltjes bewaren... tsja, van de reeks 55 zou dat nog wel mogen, van de reeks 15 daarentegen, hoe mooi ik ze ook vind, voor zo een kleine reeks, en de beperkte bewaarcapaciteit, is het misschien wat veel...
Trouwens, er is nog steeds geen enkele vlottendecabine en geen enkele 53'er bewaard! :shock:
En de 6003, hopen dat de redders hem kunnen redden...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: TSP 6003

Bericht door Shrek »

HLD5531 schreef:Spijtig natuurlijk dat het zo moet aflopen voor de 6003. Maar zou het niet interessanter zijn om geld in te zamelen en een blauwe of gele 55 te redden?
Voila, zo denk ik er ook over. Er zijn veel betere dingen te doen met het geld :wink:
OMC

Re: TSP 6003

Bericht door OMC »

Joris schreef:Hallo,
trainfreak schreef:
HLD5531 schreef:Spijtig natuurlijk dat het zo moet aflopen voor de 6003. Maar zou het niet interessanter zijn om geld in te zamelen en een blauwe of gele 55 te redden?
Er bestaat een kans dat het Historisch Patrimonium van de B-holding of het TSP een 55 zal bewaren.
En dan zit je weer met twee dezelfde machines (kijk naar de bewaarde 1503 en 1504...)

De 6003 heeft geen kans meer, want TSP wil er vanaf...
TUC Rail moet er eerst nog willen verkopen hé :wink: De staat waarin TUC Rail ze zal verkopen zal ook wel een rol spelen. En dubbeltjes bewaren... tsja, van de reeks 55 zou dat nog wel mogen, van de reeks 15 daarentegen, hoe mooi ik ze ook vind, voor zo een kleine reeks, en de beperkte bewaarcapaciteit, is het misschien wat veel...
Trouwens, er is nog steeds geen enkele vlottendecabine en geen enkele 53'er bewaard! :shock:
En de 6003, hopen dat de redders hem kunnen redden...
Groeten,
Joris De Mol

TUC-Rail huurt de 55ers van de NMBS, is geen enkele machine verkocht dacht ik toch hoor ... 5503, 5505, 5507, 5510, 5515, 5517, 5518, 5523, 5526, 5529, 5533, 5535 en 5540 zijn de machines die nog steeds rijvaardig zijn (met eigen ogen gezien, kunnen er nog meer zijn) en eigendom van de NMBS. En één van de laatste 52ers gaat op Antwerpen-Noord zijn bougies kado doen aan de 5404 binnenkort. Was er overigens geen sprake dat de 5515 bewaard zou worden door het patrimonium?
tt44ta46
Berichten: 239
Lid geworden op: 03 feb 2006, 17:55
Locatie: Maldegem

Re: TSP 6003

Bericht door tt44ta46 »

De 5515 is eerder per toeval herschilderd geworden voor een actie eind 2008.

Op dat moment was de 5519 de beste locomotief.

Wat de toestand nu is dat weet ik niet, maar er is wel degelijk interesse vanuit Holding om een 55blauw te bewaren.

De 6306 geeft haar stoomketel (de enige die nog mag werken) af aan de 5910; en wordt later versterkt door de 55xx blauw die als tweede loc voor het winterseizoen moet gaan dienen.

Maar het topic was de 6003...

Greetz

Sven
V100

Re: TSP 6003

Bericht door V100 »

Juist. Het bewaren van een 55-er heeft werkelijk niets te maken met de actie om de 6003 een toekomst te geven, dus ik begijp niets van die discussie. Er is helemaal niet gezegd dat er geen 55-er bewaard zal worden, dat onderwerp is ook helemaal niet accuut in tegenstelling tot de 6003, waarvan enkelen nu verwoed pogen het laatste exemplaar te redden. Persoonlijk zou ik niet weten hoe geld op dit moment beter besteed kan worden dan aan het redden van de 6003.
The_gold

Re: TSP 6003

Bericht door The_gold »

Deze die zeggen dat het geld beter besteed word aan andere zaken zijn de eerste om te komen glunderen naar het resultaat.
Als het lukt om de 6003 te bewaren, dan zal dit een prachtexemplaar worden. Jammer dat deze geen rokken heeft...
Gesloten