6003

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
Dietrich

Re: 6003

Bericht door Dietrich »

Ten eerste is het verhaal van de 6003 simpelweg een zowel spijtige als schandalige zaak.

Verder deel ik de mening van V100. Kom aub niet af met "als we niets doen is het slecht en als we het op voorhand doen ook". Spijtig maar dat is simpelweg niet de correcte manier. Het is de bedoeling van modereren dat je kijkt naar de reacties die gepost zijn en op basis daarvan al dan niet iets onderneemt. Het is gewoon degoutant als ik hoor dat er hier topics kunnen worden gesloten "op vraag van". Als een forum zich niet onpartijdig of transparant kan gedragen krijg je op de duur enkel mensen die naar andere oorden uitwijken.

De wereld is nu eenmaal niet helemaal rooskleurig en dus worden dit soort voorvallen nu eenmaal ook besproken. Wat niet wil zeggen dat er moet worden gedreigd.

edit: ik begrijp dat dit "off-topic" is, hoewel dit onderwerp is geopend als reactie op het sluiten, maar begin alstublieft eens met berichten af te splitsen ipv met sloten te gooien als er iets of wat te veel is afgeweken. Dit stoort mij reeds lang aan dit forum.
LML
Berichten: 1405
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: 6003

Bericht door LML »

Ook een offtopic-bericht, maar het mag gerust geweten zijn:
Ik ken een aantal mensen - zowel rechtstreeks als onrechtstreeks - die ook interesse hebben voor trein & tram en alles wat errond hangt. Die zijn hier bewust verdwenen omwille van: het gemodder, het afschieten op alles en iedereen, het 'tetteren' over vanalles en nog wat behalve over het gangbare onderwerp, e.d. Ze noemen dit forum zelfs 'Het groot Belgisch tetter forum'. Daarom dat ze naar andere forums op zoek zijn of zich op andere forums aangemeld hebben.

Als nu iedereen wat water bij de wijn doet, zich houdt aan de regels en afspraken, iedereen respecteert, aanvaarden dat er positieve als negatieve reacties bestaan, kan het hier een leuk forum zijn en blijven. Zo'n dingen beginnen nu eenmaal bij jezelf.

Dat wou ik effe kwijt...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: 6003

Bericht door groentje »

Ik treur om het verlies van de 6003. Ik ben teleurgesteld in de slordigheid van het TSP-bestuur. Ik wil er geen bewuste sabotageactie inzien vanwege datzelfde bestuur, maar terechte kritiek moet kunnen gegeven worden, vind ik. Hier is met ons patrimonium gesold dat het niet meer schoon is, en dat is een schandaal. Gedane zaken nemen geen keer, de 6003 komt niet terug. Maar hoe kunnen we vermijden dat er andere waardevolle machines worden gesloopt in de toekomst? Want er is nog materieel dat, spijtig genoeg, staat te verloederen, bij verschillende verenigingen, niet alleen het TSP. Hoewel ik ernstig teleurgesteld ben in het TSP, ben en blijf ik gewoon ODB-abonnee, omdat het TSP wel heel wat waardevolle zaken doet. Wat anderen doen, is hun zaak.

Steven en moderatie: Een discussieforum leeft dacht ik net van het verschil van mening tussen de verschillende deelnemers. Dat moet op een beschaafde manier kunnen worden uitgepraat, verzwijgen lost immers niets op, integendeel.
Ik wil gerust geloven dat jullie in eer en geweten hebben beslist om tot preventieve sluiting over te gaan, maar zelfs in eer en geweten kan je de verkeerde beslissing nemen. Ik heb geen weet van jullie privéberichten, daarvoor zijn het ook privéberichten, maar door deze vroegtijdige sluiting is een zweem van partijdigheid gewekt, terwijl jullie net het tegendeel wilden bewerkstellingen. Toch hoop ik dat jullie je willen laten overtuigen om terug te openen (de discussie is trouwens gewoon hier verdergegaan, de verontwaardiging over het lot van de 6003 moest immers ergens heen).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: 6003

Bericht door Steven »

Waarom zou ik het daar openen als iedereen hier rustig verder doet, dan moet die vraag toch niet gesteld worden zoveel is toch duidelijk, deze discussie over het wel en niet openen van dat onderwerp is bij deze dan ook totaal zinloos mijn moderatie ondertussen ook.
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: 6003

Bericht door groentje »

Daar zit iets in. Het zou eigenlijk alleen overzichtelijker worden voor zij die de discussie niet helemaal van in het begin hebben gevolgd, maar of zij geroepen zijn om te reageren...
V100

Re: 6003

Bericht door V100 »

trainfreak schreef: Als iemand om een slotje vraagt mits een deftige reden dan doen we dat ook.
Wat is dan de deftige reden? Een topic waarin nog niets onwelgevalligs is gezegd sluiten omdat er over 'toevallig' hetzelfde onderwerp privé berichten zijn binnengekomen? Hele merkwaardig!
Bekijk het ook eens van onze kant: nu het topic op slot is krijgen we te horen dat het censuur is.
Als we het niet sloten kregen we op onze donder van de tegenpartij die het slotje vroeg.
Ja, dat heet: nee heb je, ja kun je krijgen. Zoals al eerder gezegd: als ik een topic lees over iets dat mij persoonlijk niet bevalt, heb ik dan ook het recht om in mijn eentje te beslissen dat topic maar te sluiten?
Als ik de topics bekijk op de andere forums en je de reacties daar leest: gerechtelijke stappen, boycotten van het TSP... dan lijkt het me ook maar normaal dat het topic gesloten is. Of vinden jullie dat allemaal maar normaal?
Het gaat hier niet om andere topics, maar om het topic hier.

Verder: er is nu meer schade aangericht dan wanneer er gewoon nagedacht was. Ik heb Steven privé gemaild met een voorstel om het op te lossen waarin ik nota bene zelf aangeef dat ik niet gelukkig ben met deze hele discussie die nu ontstaan is. Daar krijg ik geen reactie op. Ik vind het een merkwaardige gang van zaken en nogmaals, een dolksteek in de rug voor al die mensen die zich zo hard hebben ingezet voor de 6003. En waarom? Voor de goede vrede? Welnu, ik voel me niet vredig hoor, en de andere vrijwilligers ook niet.

Eén ding is duidelijk, ik heb me 15 jaar ingezet voor de spoorweghobby in België, maar dit was de druppel, ik kap er definitief mee. Er waren de afgelopen dagen nog ideeën om een nieuw platform van mensen op te zetten die zich inzet voor het patrimonium, maar als het zo moet, laat dan maar. Er zit nog veel meer slecht nieuws over ons museummaterieel aan ten komen, maar laat het allemaal maar verdwijnen, want eenmaal weg is weg, gedaan is gedaan, dus waarom er nu druk om maken als het achteraf ook geen zin heeft en de grootste misdaad hier niet is dat je een museumloc sloopt terwijl anderen daar energie in hebben gestoken om haar te redden, maar dat je daar op aangesproken wordt?

groeten,
Sicco Dierdorp
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: 6003

Bericht door Steven »

Beste V100, met dit laatste bericht sluit ik heel die zever hier.
Het was iemand van TSP die vroeg om het te sluiten omdat ze zich al aangevallen voelde door die ene brief, ze wilden erger voorkomen door heel het onderwerp te sluiten. Blijkbaar wil de rest enkel de wonde doen blijven bloeden wat ik ten zeerste betreur. Blijkbaar zijn er hier mensen die zich persoonlijk altijd en overal het recht op vrije mening blijven opeisen zonder respect voor medemens op wat manier dan ook. Forumregels lapt men met plezier aan zijn laars. met dit onderwerp heb ik het dan ook gehad en trek er gewoon compleet de stekker uit.
Dit is gewoon het grootste staaltje doordrammen dat ik al heb gezien en dat dan nog van 1 partij in het hele onderwerp. Als jullie iets willen uitvechten doe het dan aub ergens anders maar niet hier. Einde discussie.
Gesloten