ttb map 7 (hld 62)

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
melle

Re: ttb map 7 (hld 62)

Bericht door melle »

Super!
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5298
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: ttb map 7 (hld 62)

Bericht door overweg13 »

Dietrich schreef:Mooie foto's! In die tijd reden er blijkbaar ook nog steeds redelijk wat treinen van Aalst rechtstreeks naar Zottegem.
Ik heb ondertussen de desbetreffende pagina uit het spoorboekje gekopieerd. Die is ook om andere redenen interessant: om te beginnen worden alle dagen van de week in één tabel weergegeven: de 2 hamertjes slaan op wat toen nog "weekdagen" waren: van maandag tot zaterdag.
Tegenover Zottegem betekent cursieve tekst dat je moest overstappen. Toch waren er meer rechtstreekse treinen dan je kunt aflezen uit deze tabel; als je een snellere verbinding had mét overstap in Burst, kon je die uit de tabel aflezen, niet de rechtstreekse.
En mij intrigeert ook de publiciteit onderaan: het was de eerste stap naar een weekendbiljet dat voor alle verplaatsingen geldig was.
Afbeelding
Met vriendelijke groet

overweg13
Dietrich

Re: ttb map 7 (hld 62)

Bericht door Dietrich »

Bedankt voor deze info! Dat waren inderdaad nog een hoop treinen meer dan nu, en ook nog later op de dag. Het wordt echt hoogdringend tijd dat men het nut van die lijn gaat inzien.
LML
Berichten: 1405
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: ttb map 7 (hld 62)

Bericht door LML »

Zoals de hierboven afgebeelde dienstregeling: een verbinding Aalst-Zottegem via Burst.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Joeri

Re: ttb map 7 (hld 62)

Bericht door Joeri »

Eigenlijk kopmen de dienstregelingen van toen en nu vrij goed overeen, op de zaterdagtreinen en de vroege en late ritten na. Dat neemt niet weg dat ik stiekem hoop op (minstens) een uurdienst, en Erpe - Mere als P+R station met een hele zooi (P-) treinen van en naar Brussel... :)
Dietrich

Re: ttb map 7 (hld 62)

Bericht door Dietrich »

Een hele hoop treinen reed wel door tot Zottegem of was van daar afkomstig. Dat is iets dat vandaag niet meer voor komt, op 1 treinpaar rond 13h na met een zeer minimale bezetting.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5298
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: ttb map 7 (hld 62)

Bericht door overweg13 »

Dietrich schreef:Een hele hoop treinen reed wel door tot Zottegem of was van daar afkomstig. Dat is iets dat vandaag niet meer voor komt, op 1 treinpaar rond 13h na met een zeer minimale bezetting.
Ik herinner me niet meer precies hoe de toestand op dat moment in Burst was, maar het zou ook kunnen dat de gesleepte treinen wel door móesten rijden tot Zottegem, omdat in Burst niet de ruimte bestond om kop te maken. Voor zover ik uit de dienstregeling kan opmaken, zou dat wel eens het geval kunnen zijn.
Met vriendelijke groet

overweg13
Dietrich

Re: ttb map 7 (hld 62)

Bericht door Dietrich »

Zelfs met de 3 sporen van vandaag. 5221 komt in Burst aan om 6h16, maar om 6h18 vertrekt er al een TT naar Aalst terug. Die laatste zal op spoor 3 gestaan hebben, dus de vorige zal moeten doorrijden om geen spoor van L89 bezet te houden.

Ik vraag mij dan wel af of ze dit zagen als een ongemakkelijke oplossing of juist een opportuniteit om treinen Zottegem-Aalst te creëren.
Plaats reactie