Pagina 2 van 2

Re: HLD55 krijgt makeover

Geplaatst: 02 jun 2015, 13:01
door Shrek
Commendatore schreef:HLE 18 om treinen weg te slepen? En wat als er een probleem is met de stroomvoorziening?
Problemen met de stroomvoorziening komen zelden voor. De bovenleiding is zeer robuust en alle voedingssystemen zijn redundant uitgevoerd.

Re: HLD55 krijgt makeover

Geplaatst: 12 jun 2015, 18:44
door Papanero
Nu de 5509 blijkbaar klaar is voor gebruik, vraag ik me af welke de volgende HLD55 is om gerenoveerd te worden.

De HLD55 met TVM voor de HSL1 zijn de 5501, 5506, 5509, 5511, 5512 en 5514.
In de praktijk zag ik tientallen keren, meer dan een jaar lang steeds de 5501, 5511, 5512 en 5514, telkens twee van deze vier; vaak in Brussel-Zuid (rond 13u, spoor 7-8) of in de namiddag op lijn 28. Al die tijd zag ik nooit de 5506 of 5509.

Onlangs, sedert begin juni, zag ik al enkele keren de combinatie 5506-5511...

Betekent dit dat één van de andere (5501, 5512 of 5514) naar het groot onderhoud vertrekt ?

Re: HLD55 krijgt makeover

Geplaatst: 12 jun 2015, 20:08
door Steven
5509 staat te vorst-rijtuigen.

Re: HLD55 krijgt makeover

Geplaatst: 15 jun 2015, 12:15
door Robin
5501 staat in Salzinnes voor grote revisie.
5508 staat daar ook voor een motor.
5514 staat ook in Salzinnes voor grote revisie.

Waarschijnlijk worden de 01 & 14 ook in dezelfde tropische kleuren gezet :lol:

Re: HLD55 krijgt makeover

Geplaatst: 23 jun 2015, 22:31
door Rétro
Mooi dat deze nog een revisie krijgt.
Nog echte 'Belgische' loc's zonder al de overbodige toeters & bellen.

Re: HLD55 krijgt makeover

Geplaatst: 23 jun 2015, 23:21
door Shrek
Rétro schreef:Mooi dat deze nog een revisie krijgt.
Nog echte 'Belgische' loc's zonder al de overbodige toeters & bellen.
Met TVM, TBL1+ en GSM-R staan er toch al wel een pak toeters op hoor. Ik zou de computerracks van deze 55ers wel eens willen zien :)

Re: HLD55 krijgt makeover

Geplaatst: 24 jun 2015, 21:04
door Rétro
Ja tuurlijk. Kan tegenwoordig niet meer zonder al die mik mak. (Als het de veiligheid ten goede komt kan men hier natuurlijk niets tegen inbrengen!) De rest van die machines is natuurlijk vrij 'simpel' gebleven.