Eerste reis van de 5519

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
Stoomloc
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jun 2014, 12:36
Locatie: Aarschot

Eerste reis van de 5519

Bericht door Stoomloc »

Kwam deze tegen op Facebook

🏆[SAVE THE DATE] 🏆
Van 9u tot 19u0 op 15/06/2024 - Info en reservatie binnenkort beschikbaar!
Stap aan boord van een nostalgische rondrit met locomotief 5519, en reis mee terug in de tijd. Ervaar het reizen met een 53 jaar oude locomotief, terwijl u geniet van het prachtige Belgische landschap en het gezelschap van medereizigers. De rondrit is perfect voor liefhebbers van treinen en elk persoon die op zoek is naar een onvergetelijke treinrit.

Datum/Date: 15 juni 2024 / 15 juin 2024
Vertrekpunt/Départ: Scha(a/e)rbeek, +-09:00
Aankomst/ retour: Scha(a/e)rbeek, +-19:00
Onderweg op- en afstappen mogelijk / embarquer et débarquer en cours de route possible
Meer informatie volgt / plus d'informations suivent
Afbeelding
jpvdveer
Berichten: 319
Lid geworden op: 10 okt 2013, 16:27

Re: Eerste reis van de 5519

Bericht door jpvdveer »

Buitengewoon goed nieuws dat dit eindelijk weer kan. Weet iemand met welke rijtuigen er gereden gaat worden? Foto suggereert I6/I10 maar dit is misschien niet zo?
Stoomloc
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jun 2014, 12:36
Locatie: Aarschot

Re: Eerste reis van de 5519

Bericht door Stoomloc »

Ik had begrepen uit een artikel in Spoorweg Journaal dat dit enkel M4 of I10 zou mogen zijn. Dit zouden de enige nog ingeschreven rijtuigen zijn die nog niet officieel uit dienst genomen zijn en toch nog elektrisch gevoed kunnen worden. Mijn technische kennis gaat niet ver genoeg om te zeggen of dit effectief zo is. Plus ik zie niet waarom dan de I6'en niet gebruikt zouden kunnen worden.
wattman
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:48

Re: Eerste reis van de 5519

Bericht door wattman »

Volgens de vereniging zelf wordt M4 gebruikt.
https://www.cfbocq.be/billetterie/5519-NL/
Al mijn foto's kunnen vrijelijk gebruikt worden onder Creative Commons licentie.
Davy
Berichten: 648
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Eerste reis van de 5519

Bericht door Davy »

Ik zal er in ieder geval bijzijn, kaartje reeds besteld.
Stoomloc
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jun 2014, 12:36
Locatie: Aarschot

Re: Eerste reis van de 5519

Bericht door Stoomloc »

Ik ben er ook bij!
Gydo
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 apr 2024, 14:57

Re: Eerste reis van de 5519

Bericht door Gydo »

De rit zal in samenwerking met TCS gereden worden, NMBS zal voor rijtuigen zorgen hoorde ik, die rit met de 5519 gaat vanuit Schaarbeek via Anterpen Barchem naar onder andere Antwerpen Noord (Goederen), Lier, Hasselt, Luik, Namen, Fleurus en Leuven en dan naar Schaarbeek, misschien dat ik er ook bij ben, het is een prachtige loc, vindt ik.
jpvdveer
Berichten: 319
Lid geworden op: 10 okt 2013, 16:27

Re: Eerste reis van de 5519

Bericht door jpvdveer »

Ticket hier ook besteld. Het ziet er heel fraai uit en mooi ook dat er met M4 gereden gaat worden.
wva
Berichten: 315
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: Eerste reis van de 5519

Bericht door wva »

Ik zal er ook bij zijn. :D
desperado
Berichten: 174
Lid geworden op: 10 okt 2016, 11:42

Re: Eerste reis van de 5519

Bericht door desperado »

I'll be there.
Sorry voor het gebruik van Google Translate of deepl.com om van het Engels naar het Nederlands te vertalen.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
Jan-Mark
Berichten: 380
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: Eerste reis van de 5519

Bericht door Jan-Mark »

Dag allemaal,
Fijn om te horen dat een aantal van jullie zich al heeft aangemeld voor de rit. Als TSP-vrijwilliger help ik mee met de organisatie van deze rit en ben ik blij met de promotie op dit forum. Nog een enkele aanvulling naast datgene wat hierboven al is genoemd:
- Een van de allerlaatste M4BDk-rijtuigen zal normaal deel uitmaken van onze rijtuigsamenstelling. Na véle jaren (ca. 30 jaar) is het dus terug mogelijk om eten en drinken te halen in de keuken van een M4-rijtuig ;)
- Voor de fotografen onder ons: er zijn veel stops voorzien onderweg. Het is dus de moeite meer dan waard om als fotograaf deel te nemen aan deze rit. Jullie kunnen je verwachten aan zo'n 15 fotostops. Vanzelfsprekend is hierbij rekening gehouden met de juiste zonnestand!
- We verwachten een vertrek uit Schaarbeek rond 8.50. Ik kan me voorstellen dat dit niet voor iedereen haalbaar is. Er zijn daarom vele stops onderweg voorzien, als deelnemer mag je dus gewoon later opstappen of eerder afstappen. We voorzien bijvoorbeeld een stop in Antwerpen-Berchem rond 9.45, daarna volgt een ronde door de Antwerpse haven en rond 11.00 stoppen we nogmaals in Antwerpen-Berchem. Ook voor reizigers uit Nederland is het dus perfect mogelijk om deel te nemen aan deze rit zonder een hotelovernachting te boeken of iets dergelijks. Enkele andere grote haltes waar op- of afgestapt kan worden zijn Hasselt, Luik, Namen en Leuven.

Zelf kijk ik alvast uit naar de eerste rit in jaren met een chartertrein gesleept door een diesellocomotief!
desperado
Berichten: 174
Lid geworden op: 10 okt 2016, 11:42

Re: Eerste reis van de 5519

Bericht door desperado »

Jan-Mark schreef: 24 mei 2024, 21:07 - We verwachten een vertrek uit Schaarbeek rond 8.50. Ik kan me voorstellen dat dit niet voor iedereen haalbaar is. Er zijn daarom vele stops onderweg voorzien, als deelnemer mag je dus gewoon later opstappen of eerder afstappen. We voorzien bijvoorbeeld een stop in Antwerpen-Berchem rond 9.45, daarna volgt een ronde door de Antwerpse haven en rond 11.00 stoppen we nogmaals in Antwerpen-Berchem.
Bedankt voor dit bericht. Ik kijk er echt naar uit om voor het eerst sinds 6249 en 6282 in juni 2014 weer een diesel op het nationale netwerk te hebben. Kan je zeggen of de verwachte route in de dokken van Antwerpen dezelfde is als de route die de Antwerpen-Roosendaal S32 naar verwachting zal gebruiken op de 1/2/8/9 juni omleidingen? Wordt er iets interessanters geregeld?
Sorry voor het gebruik van Google Translate of deepl.com om van het Engels naar het Nederlands te vertalen.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
Jan-Mark
Berichten: 380
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: Eerste reis van de 5519

Bericht door Jan-Mark »

Het zal “gewoon” een rondje op het Noord zijn dus net als de S32.
eagleheart
Berichten: 305
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Eerste reis van de 5519

Bericht door eagleheart »

Jan-Mark schreef: 25 mei 2024, 14:06 Het zal “gewoon” een rondje op het Noord zijn dus net als de S32.
Hoi!

Ik lees dat de trein van Schaarbeek naar Antwerpen-Noord gaat, passage via Mechelen neem ik aan?
Enig idee of er een tijdstabel online komt?

Mercikes
etoile du nord
Berichten: 553
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Re: Eerste reis van de 5519

Bericht door etoile du nord »

Eindelijk ....Ik zal er dus ook zijn , samen met nog heel veel spoorvrienden hoop ik !
Afbeelding
Plaats reactie