Vennbahn

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
Paul
Berichten: 1181
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Vennbahn

Bericht door Paul »

S.A. Rails et Traction International
https://www.railsettraction.com/
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
joverwimp
Berichten: 363
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: Vennbahn

Bericht door joverwimp »

Daarom worden de sporen dus onderhouden tussen Eupen-Raeren-Walheim (-Stolberg)
Richting Walheim:
25 Raeren-Walheim - kopie.jpg
Richting Eupen :
4a Eupen overweg Liberme dir Rearen - kopie.JPG
Eupen
wilrijkenaar2610
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 jan 2020, 12:54

Re: Vennbahn

Bericht door wilrijkenaar2610 »

Over dat noordelijke stuk van Raeren naar Walheim willen de eisenbahn freunde grenzland een museumlijn realiseren.
Groetjes en kom zeker eens langs bij stoomtrein Dendermonde Puurs!
dantjebram72
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jul 2008, 09:58
Locatie: antwerpen

Re: Vennbahn

Bericht door dantjebram72 »

Ik ben vandaag nog eens in Rearen geweest en moet zeggen dat de infrastructuur er zeer goed bijlag. Onkruidvrij en mooi op nieuwe betonnen dwarsliggers.

Bij Rails and Tractions was er geen beweging en alles zag er wel ongebruikt uit. Wel jammer dat er Infrabel hier geld insteek terwijl het nauwelijks gebruikt wordt.

Zijn er plannen om deze infrastructuur nuttiger te gebruiken dan dit?
desirootje
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: Vennbahn

Bericht door desirootje »

dantjebram72 schreef: 05 sep 2022, 21:57 Ik ben vandaag nog eens in Rearen geweest en moet zeggen dat de infrastructuur er zeer goed bijlag. Onkruidvrij en mooi op nieuwe betonnen dwarsliggers.

Bij Rails and Tractions was er geen beweging en alles zag er wel ongebruikt uit. Wel jammer dat er Infrabel hier geld insteek terwijl het nauwelijks gebruikt wordt.

Zijn er plannen om deze infrastructuur nuttiger te gebruiken dan dit?
ergens in de internationale onderwerpen was er een wenskaart weergegeven voor treinverbindingen in Nordrhein-Westfalen, waarbij onder andere tegen 2030 of 2050 een halfuurdienst tussen Eupen en Duitsland via Raeren en Stolberg-Altstadt. Ik denk el niet dat er al een studie is gestart om dit te reactiveren.
Plaats reactie