Ook jammer, want die zijn net daarvoor gemaakt in vele gevallen!
Onlangs in Schaarbeek nog werd het zo geadverteerd door de stad.
Er zijn 768 resultaten gevonden
- 24 jun 2026, 19:02
- Forum: Reisinformatie & Vervoerbewijzen
- Onderwerp: Boordtarief
- Reacties: 105
- Weergaves: 158654
- 24 jun 2026, 16:58
- Forum: Reisinformatie & Vervoerbewijzen
- Onderwerp: Boordtarief
- Reacties: 105
- Weergaves: 158654
Re: Boordtarief
[Tot €500 boete als je je op het perron begeeft zonder ticket, aldus VTM. Dat is dan weer zéér ver doorgeslagen in de andere richting... €90 als ze je betrappen op de trein zelf...] edit: het gaat schijnbaar omdezelfde €90 binnen twee weken of tot €500 boete. Toch een jammere evolutie! Mijn inziens ...
- 22 jun 2026, 10:52
- Forum: Algemeen Internationaal
- Onderwerp: EuroCity Brussel - Rotterdam
- Reacties: 231
- Weergaves: 438013
Re: EuroCity Brussel - Rotterdam
Daar is wel plaats voor op he spoor. Of gelden in België andere wetten van de Fysica mischien? Laat gewoon lui die er verstand van hebben je dienstregeling maken. Er is niemand, maar dan ook niemand, die ooit met een beter voorstel gekomen is op de huidige infra. Ken jij dan een land waar de fysica...
- 18 jun 2026, 21:25
- Forum: Algemeen Internationaal
- Onderwerp: EuroCity Brussel - Rotterdam
- Reacties: 231
- Weergaves: 438013
Re: EuroCity Brussel - Rotterdam
Ze willen nog een ECD rit per uur. Dat gaat hier helemaal goedkomen ja. 
- 15 jun 2026, 17:50
- Forum: Babbelhoek
- Onderwerp: Spoorwegmanagementsgame
- Reacties: 3
- Weergaves: 10835
Re: Spoorwegmanagementsgame
Ik miste hier en daar ook wel de optie om niets aan te duiden als ik in de vorige vraag aanduidde dat ik zoiets niet wou. 
- 15 jun 2026, 12:09
- Forum: Reportages & Fotografie
- Onderwerp: ICE gespot in Erpe en Gent
- Reacties: 6
- Weergaves: 6073
Re: ICE gespot in Erpe en Gent
Ik heb het niet gefilmd, maar daar leek het misschien wel op 
- 14 jun 2026, 12:16
- Forum: Reportages & Fotografie
- Onderwerp: ICE gespot in Erpe en Gent
- Reacties: 6
- Weergaves: 6073
ICE gespot in Erpe en Gent
Ik ben gisteren de ICE gaan spotten op m'n lokale spoorlijn, wie weet komt die na de zomer niet meer terug. :mrgreen: Excuses als de kwaliteit niet zo hoog is, treinen fotograferen doe ik nagenoeg nooit en deze zijn dus gewoon getrokken met de GSM. Eerst ben ik naar een brugje gefietst nabij Erondeg...
- 12 jun 2026, 20:44
- Forum: Algemeen Internationaal
- Onderwerp: ICNG stellen voor inzet in Nederland
- Reacties: 99
- Weergaves: 110996
Re: ICNG stellen voor inzet in Nederland
NS wil in 2028 drie treinparen (ICNG) tussen Amsterdam en het Ruhrgebied:
https://www.nu.nl/economie/6399127/blau ... gle.com%2F
https://www.nu.nl/economie/6399127/blau ... gle.com%2F
- 08 jun 2026, 16:20
- Forum: Reizigers
- Onderwerp: Antwerpen-Linkeroever
- Reacties: 30
- Weergaves: 33928
Re: Antwerpen-Linkeroever
Er werd sowieso al gesproken om eens te kijken om dit station te heropenen tegen 2030 dacht ik.
- 29 mei 2026, 10:26
- Forum: Babbelhoek
- Onderwerp: Ongevallen op het spoor
- Reacties: 468
- Weergaves: 867745
Re: Ongevallen op het spoor
Dat is dan ook de reden waarom de trein daar zelf toetert alsof hun leven ervan afhangt bij elke overweg.
- 27 mei 2026, 21:57
- Forum: Reizigers
- Onderwerp: Federaal regeerakkoord 2025 - 2029
- Reacties: 264
- Weergaves: 395182
Re: Federaal regeerakkoord 2025 - 2029
Oh ja, dat was men punt. Dat je van een enkele halte niet echt een halte op aanvraag kan maken, tenzij je graag vertragingen hebt. 
edit: misschien dat je nog iets kan doen met de lijn Aalst-Burst als daar ambitie zou zijn om de hele dag te rijden.
edit: misschien dat je nog iets kan doen met de lijn Aalst-Burst als daar ambitie zou zijn om de hele dag te rijden.
- 27 mei 2026, 17:55
- Forum: Reizigers
- Onderwerp: Federaal regeerakkoord 2025 - 2029
- Reacties: 264
- Weergaves: 395182
Re: Federaal regeerakkoord 2025 - 2029
Een halte op aanvraag lijkt me iets ietwat nuttig als je er drie na elkaar hebt en statistisch gezien telkens 1 van de 3 over kan slaan. of zoiets.
- 27 mei 2026, 09:37
- Forum: Babbelhoek
- Onderwerp: Ongevallen op het spoor
- Reacties: 468
- Weergaves: 867745
Re: Ongevallen op het spoor
Ik denk ook eerlijk gezegd dat het eerder de duur dat onze overwegen gesloten zijn de oorzaak is. In Nederland zal je wel snel inzien dat een overweg die dichtgaat betekent dat de trein er dadelijk zal zijn. Op zich vind ik onze ruimere marge wel beter en veiliger voor diegene die zich er aan houden...
- 26 mei 2026, 19:51
- Forum: Babbelhoek
- Onderwerp: Ongevallen op het spoor
- Reacties: 468
- Weergaves: 867745
Re: Ongevallen op het spoor
We hebben wel een veel dichterspoornet in een dichter bevolkt gebied. (en dan bedoel ik niet dat onze bevolkingsdichtheid gemiddeld hoger ligt, maar letterlijk dat we meer kilometers spoor hebben in dichter bevolkt gebied; hier staan ook letterlijk overal huizen terwijl men in Nederland meer in kern...
- 25 mei 2026, 11:13
- Forum: Infrastructuur
- Onderwerp: fietsgoot
- Reacties: 37
- Weergaves: 69311
Re: fietsgoot
Ik verwacht eerlijk gezegd ook enkel recreatieve fietsers met een 'hele fiets'. Je fiets 200 dagen op je pendel meesleuren kost zo'n €5*2*200 = €2000 per jaar? Vouwfietsen zie ik wel met regelmaat, maar nu ook niet overdonderd vaak. Ik moet wel toegeven dat ik waarschijnlijk biased ben. Met aan de e...