De nieuwe loks reeks 18

Alles over reizigerstreinen in België.
Stijn82
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 sep 2006, 17:17

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Stijn82 »

Zijn er dan nog veel HLE27 op de IC's? Of kunnen die nu allemaal P-treintjes beginnen doen op hun oude dag.
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door TrainzDr3ver »

Heb vrijdag een middagje op Brussel-Noord gestaan, en moet zeggen de HLE27 was toch wel in de minderheid, behalve op treinen zoals IC E, IR I, IC M
Darko

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Darko »

op de ICe zal da nog wel veranderen denk ik vroeg of laat vinden ze daar wel iets op
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5328
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steve »

De 18 heeft in ieder geval ook z'n intrede gedaan op de IR-i, zij het in zeer beperkte mate: in het weekend wordt er een stam van 8 M6'en ingezet afkomstig van de IC-K, en deze zondag hing daar alvast een 18 voor...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22529
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

Darko schreef:op de ICe zal da nog wel veranderen denk ik vroeg of laat vinden ze daar wel iets op
Oplossing = reeks19 de eerste twee locs uit een totaal van 24 zijn al gemaakt.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Robin »

1817 hangt al vol met graffiti
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door LHOON »

Steven schreef:Oplossing = reeks19 de eerste twee locs uit een totaal van 24 zijn al gemaakt.
Ter info: wat is precies het verschil tussen 18 en 19?
Robin schreef:1817 hangt al vol met graffiti
Bepaalde bundels zijn daar kennelijk gevoelig voor... We need more yard bulls!
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Robin »

T19 heeft een GF koppeling hangen ;)
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door TrainzDr3ver »

Denk dat deze locs nog wel veel aantrek zullen hebben bij die spuitgasten :roll:
Darko

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Darko »

TrainzDr3ver schreef:Denk dat deze locs nog wel veel aantrek zullen hebben bij die spuitgasten :roll:
vooral omdat deze hele flank bespuitbaar is hé.. er zitten geen roosters zoals de vorige types.. tis volledig vlak.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Joris »

Hallo,
Die graffiti vind ik anders best wel goed :mrgreen:
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door HLE 2302 »

Joris schreef:Hallo,
Die graffiti vind ik anders best wel goed :mrgreen:
Groeten,
Joris De Mol
Die grafitti goed ? Dan vind ik dat u dat met een tandenborsteltje mag gaan afschrobben ... een grotere schande dan zo'n graffiti bestaat er gewoon niet. De aap die zich daar schuldig aan gemaakt heeft mogen ze voor mijn part aan het gareel hangen ! :evil:

Echt erg dat er dan nog mensen zijn die dat goed vinden ! :roll:
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
groentje
Berichten: 7286
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door groentje »

Goed is het inderdaad niet, maar heeft de NMBS en haar personeel het hier niet zelf over zich uitgeroepen? Die jongeman die het heeft aangedurfd om het gemakkelijk te openen kastje van de omroepinstallatie te openen en om te roepen dat reizen gratis was, heeft ook iets onbehoorlijks gedaan. Maar ik zou toch durven gewagen van enige uitlokking, na de zoveelste dag van problemen, en de zoveelste staking dit jaar. Die graffiti hoort in hetzelfde straatje thuis. Zeker fout, maar wel met verzachtende omstandigheden.
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door LHOON »

groentje schreef:Goed is het inderdaad niet, maar heeft de NMBS en haar personeel het hier niet zelf over zich uitgeroepen? Die jongeman die het heeft aangedurfd om het gemakkelijk te openen kastje van de omroepinstallatie te openen en om te roepen dat reizen gratis was, heeft ook iets onbehoorlijks gedaan. Maar ik zou toch durven gewagen van enige uitlokking, na de zoveelste dag van problemen, en de zoveelste staking dit jaar. Die graffiti hoort in hetzelfde straatje thuis. Zeker fout, maar wel met verzachtende omstandigheden.
Men moet deze twee gevallen niet vergelijken: bij het voorval met de omroepinstallatie (voorzover het bedieningskastje niet werd opengebroken) werd er hoegenaamd niets beschadigd. Het gaat hier om een ludiek protest.
Slogans spuiten valt echter onder de noemer "vandalisme", ook al gaat het hier om een vanuit ideologische redenen eerder dan vanuit (artistieke of narcistische) zelfexpressie gedreven daad.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door HLE 2302 »

groentje schreef:Goed is het inderdaad niet, maar heeft de NMBS en haar personeel het hier niet zelf over zich uitgeroepen? Die jongeman die het heeft aangedurfd om het gemakkelijk te openen kastje van de omroepinstallatie te openen en om te roepen dat reizen gratis was, heeft ook iets onbehoorlijks gedaan. Maar ik zou toch durven gewagen van enige uitlokking, na de zoveelste dag van problemen, en de zoveelste staking dit jaar. Die graffiti hoort in hetzelfde straatje thuis. Zeker fout, maar wel met verzachtende omstandigheden.
Dat kastje was inderdaad absoluut fout, maar uiteindelijk werd er wel géén vandalisme aangericht. Veel mensen vonden dat een goed initiatief dus de mensen op die trein waren best gelukkig. Ok het hoort niet en ik keur het absoluut af, ik vind het persoonlijk zelfs schandalig ! Maar ik heb natuurlijk niet de visie van de doorsnee pendelaar.

Wat die graffiti betreft, graffiti is puur vandalisme. Eerlijk; er kunnen soms kunstwerkjes tussenzitten en de mooie vorm van graffiti kan een trein eens wat unieks geven. Maar helaas zijn de mooie tekeningen zeer zeldzaam. (Met mooi bedoel ik dan; mickey mouse, de smurfen, enz.) Maar wat me dan echter wel verschrikkelijk stoort zijn de randdebielen die eventjes een busje verf gaan kopen en daar dan gewoon maar even een 'tag' opzetten om stoer te doen. En dat is verschrikkelijk storend, de tekst op die loc (en de tag op de neus, zie ander topic) is gewoon ronduit belachelijk. Het stoort, het is lelijk én het is duur om te verwijderen, om nog maar te zwijgen over de persoon die het mag verwijderen. Ik heb in Kinkempois gezien hoe ze dit deden, geloof mij; de stoffen die ze gebruiken om graffiti te kunnen verwijderen zijn zeker niét gezond voor de persoon die met deze taak belast is. Ik walgde van de geur die er in die loods ging. Ik vind het dan ook ronduit een schande dat gewone personeelsleden belast zijn met zo'n taken die enorm schadelijk zijn voor de gezondheid. Het verwijderen van graffiti zou moeten uitbesteed worden aan gedetineerden met werkstraffen, betrapte graffitispuiters, zwartrijders enz.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Plaats reactie