Nieuwe motorstellen / M7
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Spreken we dan over 450 M6-rijtuigen, of gaat het al om een eerste deel M7? Ik volg even niet meer helemaal...
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Ik ook niet, maar ik kan mij voorstellen dat men de tussenrijtuigen, toch gewone M6, al laat maken. (politiek al tevreden )
En men kan over de motorrijtuigen en stuurrijtuigen nog even technisch-commercieel voortdiscuteren (acceptabel voor NMBS techniek afdeling, en ontwikkeling tractievoertuigen is niet in Brugge.
Win-Win situatie ?
Correctie:
was blijkbaar geen WIN-WIN, want wordt nu door NMBS ontkend.
Het was dus waarschijnlijk een interne "denkpiste"....
En men kan over de motorrijtuigen en stuurrijtuigen nog even technisch-commercieel voortdiscuteren (acceptabel voor NMBS techniek afdeling, en ontwikkeling tractievoertuigen is niet in Brugge.
Win-Win situatie ?
Correctie:
was blijkbaar geen WIN-WIN, want wordt nu door NMBS ontkend.
Het was dus waarschijnlijk een interne "denkpiste"....
Laatst gewijzigd door dentheo op 11 jul 2015, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Nieuwe motorstellen / M7
En al meteen weer ontkend: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150711_01772758
-
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Nieuwe motorstellen / M7
In het artikel hebben ze het over 1300 rijtuigen (lijkt me wat veel? of is mijn vergaarde info niet meer actueel?) en daarbij zou het dus gaan om 450 (M6?) rijtuigen langs die 1300, wat ik helemaal niet had kunnen begrijpen.Eimai schreef:En al meteen weer ontkend: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150711_01772758
En men spreekt ook over een spreiding van de bestelling, wat helemaal niet zo gek is, maar nu wel in de media op tour.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
We zijn ondertussen weer 4 maanden later. Nog altijd is er geen formeel nieuws gekomen van uit de nmbs voor een bestelling. Het duurt nu wel echt heel lang vind ik om het order te plaatsen. Op wat wachten ze?
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Volgens mij nog steeds op de regering, ik denk dat wij nog altijd geen definitief budget hebben gekregen van onze ministers of ik moet mij vergissen. Niet enkel die bestelling van de M7 hangt er vanaf ook de nieuwe CAO (die er ook al lang moest zijn), ook het verder uitwerken van etcs en zoveel andere zaken.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Men zal wellicht wachten op het ondernemingsplan en de beheersovereenkomst die rond de jaarwisseling moeten zijn beklonken.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Inderdaad, zonder die nieuwe beheersovereenkomst worden er geen nieuwe dingen meer getekend. Ook bij Infrabel wordt er ongeduldig naar uitgekekenAsterix schreef:Men zal wellicht wachten op het ondernemingsplan en de beheersovereenkomst die rond de jaarwisseling moeten zijn beklonken.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Staan er interessante aankopen in de steigers?Shrek schreef:Inderdaad, zonder die nieuwe beheersovereenkomst worden er geen nieuwe dingen meer getekend. Ook bij Infrabel wordt er ongeduldig naar uitgekeken
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Dan is het nu het moment om de achterstallige vakantie op te nemen, want ik lees tussen de lijnen dat er nu ruimte voor is.Shrek schreef:Inderdaad, zonder die nieuwe beheersovereenkomst worden er geen nieuwe dingen meer getekend. Ook bij Infrabel wordt er ongeduldig naar uitgekekenAsterix schreef:Men zal wellicht wachten op het ondernemingsplan en de beheersovereenkomst die rond de jaarwisseling moeten zijn beklonken.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Het gaat zelfs een stuk drastischer dan dat: bij TUC-rail (filiaal van Infrabel) zijn al honderden contracten niet verlengd, bij gebrek aan grote projecten.rdv schreef:Dan is het nu het moment om de achterstallige vakantie op te nemen, want ik lees tussen de lijnen dat er nu ruimte voor is.Shrek schreef:Inderdaad, zonder die nieuwe beheersovereenkomst worden er geen nieuwe dingen meer getekend. Ook bij Infrabel wordt er ongeduldig naar uitgekekenAsterix schreef:Men zal wellicht wachten op het ondernemingsplan en de beheersovereenkomst die rond de jaarwisseling moeten zijn beklonken.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Waarom versta jij dat er nu ruimte is om achterstallig verlof weg te werken? Bij de gewone zichtbare diensten is er niet bepaald minder werk. Als iedereen zijn dagen zou opnemen dat had ergens begin oktober geen enkele trein meer mogen rijden tot eind 2015.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Idem, ik heb volgende maand amper rusten, omdat ik nog teveel verlof en kredietdagen achter sta, en die dus in de plaats worden gegeven.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Dit klopt natuurlijk helemaal niet, de achterstallige vakantiedagen zijn quasi uitsluitend bij het personeel dat direct nodig is voor het dagelijkse proces. De mensen die in projecten werken hebben doorgaans de ruimte om hun vakantiedagen op te nemen.rdv schreef: Dan is het nu het moment om de achterstallige vakantie op te nemen, want ik lees tussen de lijnen dat er nu ruimte voor is.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Mijn opmerking over de vakantiedagen had natuurlijk geen betrekking op het rijdend personeel e.d.; en goed om te lezen dat het "projectenpersoneel" wel zijn vakantie tijdig kan opnemen. Dat er bij TUC-Rail veel mensen zijn ontslagen, is een bevestiging van wat ik bij andere studiebureaus en bedrijven zie die een (groot) deel van hun omzet uit overheidsopdrachten halen: door de besparingen bij gemeenten, steden, provincies, Vlaamse en federale instellingen is er bij sommige afdelingen quasi geen werkingsbudget meer, en heel wat studies en niet-dringende werken wordt uitgesteld. Dat deze besparingen nep-besparingen zijn (de stijging in werkloosheidsuitkeringen zijn navenant, en werklozen gaan echt niet bijdragen tot het herstel van de economische groei) gaat er bij onze beleidsmakers niet echt in. (doch dit alles geheel off-topic)