benelux!

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: benelux!

Bericht door Accelerat »

De afgelopen 3 dagen was het werk voor mij ook wel aangenaam met uitzicht op Thalys en Beneluxtrein! :) Heb nu eindelijk de gerenoveerde 4537 gezien. :P Overigens, mijn collega's vonden de kleuren van de prio rijtuigen om te lachen! :lol:
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: benelux!

Bericht door AlexNL »

Mijn collega's moesten er ook al zo om lachen toen ik ze wees op voorbijrijdende lolly's - "wtf?".
Marianne
Berichten: 325
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:14
Locatie: Roosendaal

Re: benelux!

Bericht door Marianne »

Hallo,

Ben nieuw op dit forum. Ik ben geinteresseerd in treinen en hoop er hier via dit forum meer over te weten te komen.

Lees hier net van alles over de Benelux. Hier in Nederland probeer ik die trein altijd te mijden, omdat hij altijd te kort is. Maar ik zal het toch jammer vinden als de verbinding in Roosendaal zal verdwijnen, zoals de plannen zijn. Alsook de stoptrein naar Antwerpen Centraal. Voor de nieuwe type treinen schijnt het perron in Roosendaal niet geschikt te zijn. Weet niet precies hoe dat zit.

Wat de kleur van de Benelux betreft vind ik het wel gewaagd. Het vloekt alleen als ze er nog die rood gele wagons bij plaatsen.

Nu moet ik donderdag a.s met de Benelux van Roosendaal naar Antwerpen Centraal, dus ik hoop dat ik er geraak.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: benelux!

Bericht door dentheo »

Marianne schreef:Hallo,

Alsook de stoptrein naar Antwerpen Centraal. Voor de nieuwe type treinen schijnt het perron in Roosendaal niet geschikt te zijn. Weet niet precies hoe dat zit.

Welkom....

Geen probleem stoptrein "past" aan het perron.. belgische dubbeldekkers echter NIET (of nog niet).
Theo
Groeten vanop de Heide
Marianne
Berichten: 325
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:14
Locatie: Roosendaal

Re: benelux!

Bericht door Marianne »

Ah, dat is het dus. Ja, want met die stoptrein (L- trein in Belgie?) heb ik al meer naar Antwerpen gereisd. Wist niet dat er zulke verschillen in grootte bestonden tussen Nederlandse en Belgische treinen.
Vandaag stond bij ons in de krant dat er toch voor gepleit wordt om de "snelle" verbinding tussen Roosendaal en Brussel te behouden, omdat men de mensen niet wil opzadelen met de dure shuttle, die nog vanuit Breda vertrekt ook.
Desnoods wil men van station Roosendaal een Belgisch station maken. Dat kan dus blijkbaar :wink:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: benelux!

Bericht door AlexNL »

Het lijkt me niet dat ze Roosendaal zomaar even onder België laten vallen, en om er een Belgisch station van te maken zal men ook bijvoorbeeld de bovenleiding en ATB willen ombouwen, wat ProRail waarschijnlijk niet leuk gaat vinden. Dat plannetje zal dus wel van één of andere politicus zijn die niet weet hoe de vork in de steel steekt.

Overigens vind ik ook dat de huidige Benelux (de "Gouden Lijn") behouden moet blijven, maar men moet dan wel investeren in nieuwe locs (of in een grondig onderhoud aan 11.8) en stuurstanden (zullen wel nieuwe worden denk ik, de Bs'en zijn op) en ik kan me voorstellen dat noch NS noch NMBS daar zin in heeft als nog geen 20 km verderop een gloednieuwe hogesnelheidslijn ligt die miljoenen kost.

Toch vind ik dat men op één of andere manier de spoorwegen moet dwingen om de Benelux te laten rijden, of er moet een (juridische) mogelijkheid zijn voor een andere maatschappij om die lijn te gaan exploiteren. Wat ik begrepen heb, is dat per 1 januari 2010 de internationale spoorwegmarkt opengaat, en nieuwe spoorbedrijven passagiers mogen gaan vervoeren (mits ze de nodige certificaten hebben). Het zou dan mogelijk moeten zijn voor AlexRail ( :lol: ) om een vervangende intercity van Amsterdam naar Brussel te laten rijden over de Oude Lijn en lijn 12. Ben ik hier correct?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: benelux!

Bericht door Steven »

Er een Belgisch station van maken kan ook puur om administratieve reden, kortweg opnemen in de lijst der Belgische bestemmingen en niet meer dan dat.
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: benelux!

Bericht door AlexNL »

Komt Roosendaal dan ook in Railtime te staan? :)
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: benelux!

Bericht door Accelerat »

AlexNL schreef:Het zou dan mogelijk moeten zijn voor AlexRail ( :lol: ) om een vervangende intercity van Amsterdam naar Brussel te laten rijden over de Oude Lijn en lijn 12. Ben ik hier correct?
Die bestaat al. *klik* :lol:
Wilson
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 jun 2009, 22:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: benelux!

Bericht door Wilson »

Mooi !
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: benelux!

Bericht door AlexNL »

sncf-sncb schreef:
AlexNL schreef:Het zou dan mogelijk moeten zijn voor AlexRail ( :lol: ) om een vervangende intercity van Amsterdam naar Brussel te laten rijden over de Oude Lijn en lijn 12. Ben ik hier correct?
Die bestaat al. *klik* :lol:
Damn. Nu moet ik een andere naam verzinnen :lol:

Maar kan iemand mij bevestigen of ik dan een trein over de Oude Lijn + Lijn 12 mag laten rijden die stopt waar de Benelux nu stopt, of dat er beperkende voorwaarden zijn?
Marianne
Berichten: 325
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:14
Locatie: Roosendaal

Re: benelux!

Bericht door Marianne »

Damn. Nu moet ik een andere naam verzinnen :lol:

Maar kan iemand mij bevestigen of ik dan een trein over de Oude Lijn + Lijn 12 mag laten rijden die stopt waar de Benelux nu stopt, of dat er beperkende voorwaarden zijn?

Mag ik vragen wat je met de Oude Lijn + Lijn 12 precies bedoeld?
Sorry als het een domme vraag is, maar ben nog maar een beginneling.
Grootse plannen in ieder geval, maar als het zover is wil ik best met je AlexRail of hoe je hem dan ook wil noemen meerijden. :mrgreen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Trammist

Re: benelux!

Bericht door Trammist »

Marianne schreef:Mag ik vragen wat je met de Oude Lijn + Lijn 12 precies bedoeld?
De "oude lijn + L12" is het huidige parcours van de huidige IC B oftewel Beneluxtrein. Lijn 12 is de bestaande spoorlijn Lage Zwaluwe-Essen-Antwerpen.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: benelux!

Bericht door dentheo »

Trammist schreef:
Marianne schreef:Mag ik vragen wat je met de Oude Lijn + Lijn 12 precies bedoeld?
De "oude lijn + L12" is het huidige parcours van de huidige IC B oftewel Beneluxtrein. Lijn 12 is de bestaande spoorlijn Lage Zwaluwe-Essen-Antwerpen.
Volgens mij rijdt de Benelux al jaren niet meer over de oude lijn maar via Schiphol.
Theo
Groeten vanop de Heide
Trammist

Re: benelux!

Bericht door Trammist »

dentheo schreef: Volgens mij rijdt de Benelux al jaren niet meer over de oude lijn maar via Schiphol.
Oh, is dàt de Oude Lijn? Ik had het dan verkeerd begrepen. Ik ben totaal niet bekend met het Nederlandse spoorwegnet.
Plaats reactie