Slaaprijtuigen bij de sloper
Alles samengevat en met foto's:
Die rijtuigen stonden al een hele tijd bij de RSI werkplaats in Oostende. Dit in afwachting van hun verhuis naar de sloper of buitenland. Ze werden klaargestoomd voor vertrek in de NMBS-werkplaats van Oostende.
Vrijdagnamiddag 15 juni was het dan zover. Het grote vertrek naar onbekende oorden (blijkbaar dus richting sloper). Ze zijn eerst naar Brugge gesleept om zo verder te rijden naar Gent-Zeehaven.
Het gaat om 3 OBB en 5 NS rijtuigen.
De foto's zijn genomen op maandag 11 juni.
De vrijdag waren ze reeds onder de draad gezet.
foto 1: het trieste zicht van de volledige sleep rijtuigen. De houten planken werden geplaatst voor de ingeslagen ramen.
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5
Foto 6: de klapbedjes zijn zelfs niet mooi dicht geklapt.


Die rijtuigen stonden al een hele tijd bij de RSI werkplaats in Oostende. Dit in afwachting van hun verhuis naar de sloper of buitenland. Ze werden klaargestoomd voor vertrek in de NMBS-werkplaats van Oostende.
Vrijdagnamiddag 15 juni was het dan zover. Het grote vertrek naar onbekende oorden (blijkbaar dus richting sloper). Ze zijn eerst naar Brugge gesleept om zo verder te rijden naar Gent-Zeehaven.
Het gaat om 3 OBB en 5 NS rijtuigen.
De foto's zijn genomen op maandag 11 juni.

De vrijdag waren ze reeds onder de draad gezet.
foto 1: het trieste zicht van de volledige sleep rijtuigen. De houten planken werden geplaatst voor de ingeslagen ramen.







- trainfreak
- Berichten: 2660
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Geen slecht idee maar onze ruimte is beperkt, we zitten niet heel ver meer van een wissel.Joris schreef:Hallo,En nu ze daar toch staan, het gewoon aan een van die rijtuigen van het AMSAC aankoppelen...Patrick schreef:Kon het forum maar zo'n rijtuig aankopen als "clublokaal"
Groeten,
Joris De Mol
En het kost natuurlijk een pak geld om dat rijtuig:
-enerzijds al te kopen
-het transport anderzijds, ook al is het maar ene paar honderden meters
Om eerlijk te zijn vind ik het terecht dat ze naar de sloper gegaan zijn.
Zo als ze nu daar stonden grafiti te verzamelen en ruiten te verliezen is het veel triestiger. Bovendien is de kans dat ze ooit nog zouden bollen zo goed als onbestaande. NMBS zou beter eens werk maken van al het verwaarloosde matriaal dat zich nog her en der bevind naar de sloper te brengen. Zoals het erbij staat is het alleen slecht voor de reputatie en lokt het verkeerde mensen met de spuitbus in de hand. We moeten er ons bij neerleggen dat dit vegane glorie is.
Zo als ze nu daar stonden grafiti te verzamelen en ruiten te verliezen is het veel triestiger. Bovendien is de kans dat ze ooit nog zouden bollen zo goed als onbestaande. NMBS zou beter eens werk maken van al het verwaarloosde matriaal dat zich nog her en der bevind naar de sloper te brengen. Zoals het erbij staat is het alleen slecht voor de reputatie en lokt het verkeerde mensen met de spuitbus in de hand. We moeten er ons bij neerleggen dat dit vegane glorie is.
Nils, je hebt gelijk, maar dat is soms moeilijk.
Met die Wagons Lits heb ik geen probleem (idd versleten) maar bijvoorbeeld de I5 zien verkommeren doet mij pijn aan het hart. Als je daar jaren mee op reis geweest bent, en weet dat die volledig vernieuwd zijn, is "vergane glorie" soms pijnlijk
Je hebt gelijk, maar het heeft zijn achterkant
BDJ
Met die Wagons Lits heb ik geen probleem (idd versleten) maar bijvoorbeeld de I5 zien verkommeren doet mij pijn aan het hart. Als je daar jaren mee op reis geweest bent, en weet dat die volledig vernieuwd zijn, is "vergane glorie" soms pijnlijk



Je hebt gelijk, maar het heeft zijn achterkant
BDJ