Slaaprijtuigen bij de sloper

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
260689
Berichten: 3775
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

deel 2
Bijlagen
DSCN4191.JPG
DSCN4191.JPG (43.93 KiB) 5901 keer bekeken
DSCN4153.JPG
DSCN4153.JPG (35.49 KiB) 5901 keer bekeken
DSCN4196.JPG
DSCN4196.JPG (30.9 KiB) 5901 keer bekeken
260689
Berichten: 3775
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

deel 3
Bijlagen
DSCN4146.JPG
DSCN4146.JPG (41.34 KiB) 5900 keer bekeken
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

:(
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1236
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Ben er ook al eens geweest,

de verlichting, ventilatie, pomp van de verwarming,... alles werkt nog prima.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Kon het forum maar zo'n rijtuig aankopen als "clublokaal" :roll:
260689
Berichten: 3775
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Tim schreef:Ben er ook al eens geweest,

de verlichting, ventilatie, pomp van de verwarming,... alles werkt nog prima.
welk rijtuig zijde dan wel geweest ???
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1236
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

260689 schreef:
Tim schreef:Ben er ook al eens geweest,

de verlichting, ventilatie, pomp van de verwarming,... alles werkt nog prima.
welk rijtuig zijde dan wel geweest ???
1 van die Oostenrijkse.
Bert

Bericht door Bert »

Alles samengevat en met foto's: :P

Die rijtuigen stonden al een hele tijd bij de RSI werkplaats in Oostende. Dit in afwachting van hun verhuis naar de sloper of buitenland. Ze werden klaargestoomd voor vertrek in de NMBS-werkplaats van Oostende.
Vrijdagnamiddag 15 juni was het dan zover. Het grote vertrek naar onbekende oorden (blijkbaar dus richting sloper). Ze zijn eerst naar Brugge gesleept om zo verder te rijden naar Gent-Zeehaven.
Het gaat om 3 OBB en 5 NS rijtuigen.

De foto's zijn genomen op maandag 11 juni. :wink:
De vrijdag waren ze reeds onder de draad gezet.

foto 1: het trieste zicht van de volledige sleep rijtuigen. De houten planken werden geplaatst voor de ingeslagen ramen. :( Afbeelding Foto 2 Afbeelding Foto 3 Afbeelding Foto 4 Afbeelding Foto 5 Afbeelding Foto 6: de klapbedjes zijn zelfs niet mooi dicht geklapt. Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Patrick schreef:Kon het forum maar zo'n rijtuig aankopen als "clublokaal" :roll:
En nu ze daar toch staan, het gewoon aan een van die rijtuigen van het AMSAC aankoppelen...
Maarja...
Die rijtuigen zijn inderdaad schitterend!!! Dat ze die afbreken is echt jammer :cry: :cry:
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2660
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Joris schreef:Hallo,
Patrick schreef:Kon het forum maar zo'n rijtuig aankopen als "clublokaal" :roll:
En nu ze daar toch staan, het gewoon aan een van die rijtuigen van het AMSAC aankoppelen...

Groeten,
Joris De Mol
Geen slecht idee maar onze ruimte is beperkt, we zitten niet heel ver meer van een wissel.

En het kost natuurlijk een pak geld om dat rijtuig:
-enerzijds al te kopen
-het transport anderzijds, ook al is het maar ene paar honderden meters
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Niet enkel kopen+transport kosten handen vol geld, ook nog het oplappen ervan...
Kijk maar naar onze museumverenigingen, hoe moeilijk zij het al niet hebben...
Btw: hoeveel zou zo een rijtuig kosten, is dat niet +/- €2500 ?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Bert

Bericht door Bert »

Ondertussen staan er nog 3 rijtuigen klaar voor vertrek in Oostende: 2 dms'en (C1 livrei) en een resto (ex SNCF). :(
Nils
Berichten: 299
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Bericht door Nils »

Om eerlijk te zijn vind ik het terecht dat ze naar de sloper gegaan zijn.
Zo als ze nu daar stonden grafiti te verzamelen en ruiten te verliezen is het veel triestiger. Bovendien is de kans dat ze ooit nog zouden bollen zo goed als onbestaande. NMBS zou beter eens werk maken van al het verwaarloosde matriaal dat zich nog her en der bevind naar de sloper te brengen. Zoals het erbij staat is het alleen slecht voor de reputatie en lokt het verkeerde mensen met de spuitbus in de hand. We moeten er ons bij neerleggen dat dit vegane glorie is.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Nils, je hebt gelijk, maar dat is soms moeilijk.
Met die Wagons Lits heb ik geen probleem (idd versleten) maar bijvoorbeeld de I5 zien verkommeren doet mij pijn aan het hart. Als je daar jaren mee op reis geweest bent, en weet dat die volledig vernieuwd zijn, is "vergane glorie" soms pijnlijk :cry: :cry: :cry:

Je hebt gelijk, maar het heeft zijn achterkant

BDJ
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1236
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Afbeelding Afbeelding Zoals je ziet werkt de verlichting nog, althans van de Oostenrijkse rijtuigen toch.
Plaats reactie